آشپزی رژیمی

انواع ساندویچ رژیمی

دستور پخت ساندویچ سالم و رژیمی و بسیار خوشمزه و در عین حال فوری

 ساتدویچ رژیمی با پنیر موزارلای

مواد لازم:

۱۶ برش (۴.۵ سانتی ) گوجه فرنگی ( حدود دو گوجه فرنگی بزرگ )

۸ برش از نان فرانسوی

یک چهارم قاشق چای خوری نمک

یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه

یک فنجان ( ۱۱۳ گرم ) پنیر موزارلای رنده شده

۱۲ عدد برگ تازه ریحان

۸ قاشق چای خوری روغن زیتون کاملا خالص

اسپری پخت یا مقداری روغن


طرز تهیه

برش های گوجه فرنگی را به صورت مساوی بین ۴ برش نان فرانسوی تقسیم کنید. روی همه گوجه ها به صورت مساوی نمک و فلفل بریزید. سپس پنیر را به صورت مساوی روی گوجه ها بریزید. برگ های ریحان را به صورت مساوی روی پنیرها قرار دهید و سپس ۴ برش نان دیگر را روی این مواد قرار دهید. یک قاشق چای خوری روغن زیتون روی هر کدام از ساندویچ ها بریزید و سپس با اسپری پخت یا کمی روغن چربشان کنید.

در این مرحله می توانید ساندویچ ها را از طرفی که روغن ریختید داخل ساندویچ ساز قرار دهید. سپس چهار قاشق چای خوری روغن زیتون دیگر روی آنها بریزید و پس از پخت از آنها لذت ببرید. اما اگر ساندویچ ساز ندارید این کار را بکنید: یک سینی مخصوص گریل یا یک ماهی تابه نچسب را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید. ساندویچ را از طرفی که روغن ریختید

روی سینی یا ماهی تابه قرار دهید. روی هر کدام از ساندویچ ها یک قاشق چای خوری روغن زیتون بریزید و با اسپری پخت یا کمی روغن چربشان کنید. یک تکه فویل روی ساندویچ های داخل ماهی تابه قرار دهید. یک ماهی تابه سنگین را روی فویل و ساندویچ ها قرار دهید تا پرس شوند. به مدت ۲ دقیقه یا تا زمانی که به رنگ قهوه ای طلایی در بیایند بپزید.

ساندویچ ها را برگردانید، فویل و ماهی تابه را روی این سمت نیز قرار دهید. مجدد به مدت ۲ دقیقه یا تا زمانی که به رنگ قهوه ای طلایی در آیند، آنها را بپزید. بلافاصله سرو کنید.


ساندویچ رژیمی با سینه مرغ

مواد لازم 

۲ عدد نان تورتیلا (هرکدام تقریبا معادل ۱۱۰ کیلوکالری)

۳۰ گرم سینه مرغ پخته

۳ قاشق غذاخوری قارچ

۱/۲ عدد فلفل قرمز

۱/۲ عدد فلفل سبز چیلی

۱/۲ عدد پیاز درشت

۱/۲ قاشق چای‌خوری نمک

۱/۴ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه

۱/۲ پیمانه کاهو

۱/۸ پیمانه پنیر چدار رنده شده

یک قاشق چای‌خوری سس چیلی


طرز تهیه

مرغ را بپزید و به صورت مکعبی خرد کنید و کنار بگذارید.
فلفل و پیاز را که نگینی خرد کرده‌اید داخل تابه بریزید و با مقدار بسیار کمی روغن تفت دهید.
وقتی پیاز نرم شد، قارچ را اضافه کنید و شعله گاز را بالا ببرید تا قارچ آب نیندازد.
سس چیلی را همراه با نمک و ادویه‌ها اضافه کنید و هم بزنید.
در ادامه نان ترتیلا را روی میز کار پهن کنید و کمی از مایه‌ای را که در مرحله قبل آماده کرده‌اید وسط نان‌ها بگذارید و کمی پنیر روی مواد بریزید و نان‌ها را بپیچید.
دست‌پیچ‌های آماده شده را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید.


ساندویچ رژیمی با زامبون مرغ

مواد لازم 

۶۰ گرم ( ۲ قوطی  ) پنیر خامه ای
۱ قاشق چای خوری ریحان تازه و خرد شده
۱ قاشق غذاخوری خردل
یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه
۴ عدد نان جو ساندویچی گرد ( نان سحر )
۱۲۰ گرم ژامبون مرغ ( آندره )
۸ عدد گوجه فرنگی برش شده
۶۰ گرم پنیر چدار کم چرب


طرز تهیه

یک ظرف بزرگ را بر روی اجاق قرار داده تا خوب گرم شود.
پنیر خامه ای، ریحان خرد شده، خردل و فلفل را درون ظرف ریخته و خوب با یکدیگر مخلوط کنید.
نان ها را از وسط نصف کرده و بر روی هرتکه نان ۱ قاشق از سس آماده شده ریخته و کاملاًً آن را پخش کنید.
سپس ژامبون ها را روی سس ها قرار دهید.
بر روی هر ساندویچ ۴ برش گوجه فرنگی قرار داده و روی هر کدام یک ورق پنیر چدار قرار دهید.
سپس ساندویچ های نیمه را در فر قرار دهید تا پنیر روی آنها آب شود.
سپس مابقی سس را روی آن ریخته و تکه دوم نان ها را روی آن قرار دهید.
تا ساندویچ ها داغ است آن را سرو کنید و لذت ببرید.


ساتدویچ رژیمی با ژامبون بدون چربی 

مواد لازم 

نان تست رژیمی یک عدد
ژامبون بدون چربی یا کم چرب ۶۰ گرم (حدود چهار ورق)
زرده تخم مرغ یک عدد
نمک به میزان لازم
پنیر لبنه به میزان لازم


طرز تهیه

۱ – تست‌ها را برشته کنید تا کاملا ترد شوند. سپس ژامبون‌ها را در ظرف مخصوص مایکروفر چیده و مدت ۲۰ ثانیه حرارت دهید تا کمی گرم شوند. روی هر تکه تست، یک برش ژامبون بگذارید.

۲ – کف ظرفتان، کمی روغن بپاشید. زرده تخم‌مرغ، رنگ خوراکی و پنیر را که قبلا خرد کرده‌اید، در ظرف ریخته و خوب هم بزنید.

۳ – مخلوط تخم مرغ و پنیر را مدت یک دقیقه در مایکروفر حرارت دهید. پس از آن، ظرف را از مایکروفر خارج کرده، مخلوط را هم بزنید و دوباره آن را مدت ۴۵ ثانیه حرارت دهید تا کاملا پخته شود.

۴ – مخلوط پنیر و تخم‌مرغ را روی ژامبون‌ها بریزید و اگر دوست داشتید، قبل  از سرو، کمی نمک روی آن بپاشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن