اطلاعات تغذیه

خوراکی های چربی سوز

خوراکی معرفی که مصرف منظم ان ها به چربی‌سوزی شما کمک شایانی می کنند

 

 به جای کمتر خوردن مواد خوراکی و گرسنگی کشیدن که می‌تواند روی فعالیت‌های مغزی و ایجاد خستگی بدنی تأثیر منفی داشته باشد، به سراغ مواد غذایی چربی سوز قوی و لاغر کننده بروید تا با اصلاح رژیم غذایی، بتوانید انرژی کافی برای فعالیت‌های روزمره و حتی ورزش و فعالیت‌های بیشتر هم کسب کنید. بهتر است به سراغ قرص چربی سوز نروید و به جای وارد کردن مواد شیمیایی به سیستم متابولیسم بدنتان، از خوراکی‌های چربی سوز طبیعی و رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو استفاده کنید تا از نتیجه سالم آن هم مطمئن‌تر باشید. البته برای چربی سوزی شکم به ورزش بیشتری نیاز دارید. اگر دوست دارید بدانید غذاهای چربی سوز کدامند یا سبزیجات و میوه‌های چربی سوز قوی را برای لاغری سریع و آسان بشناسید، 

نارگیل

نارگیل برای کمک به هضم غذا و نارگیل باعث سیری می شود

اگر اهل ورزش هستید می توانید بعد از ورزش به جای نوشیدنی های انرژی زا به آب نارگیل اعتماد کنید. بعد از جلسات ورزشی متوسط نوشیدن مایع داخل نارگیل به تأمین آب بدن کمک زیادی می کند. البته باید گفت که این نوشیدنی برای ورزشکاران حرفه ای که ورزش های سنگین انجام می دهند کافی نیست. چون در حین ورزش بدن ما به دلیل تعریق زیاد سدیم و پتاسیم از دست می دهد. بعد از یک جلسه ورزشی سنگین تعریق نیز به مراتب بیشتر است و باید میزان پتاسیم و سدیم از دست رفته جبران شود.

نارگیل حاوی میزان زیادی فیبر است بنابراین برای پیشگیری از یبوست فوق العاده است. این میوه همچنین به مهار اشتها و برطرف کردن گرسنگی کمک می کند

سیب

سیب یکی از مواد غذایی مفید است که باید در لیست میوه‌های مصرفی روزانه قرار بگیرد. سیب دارای موادی است که آن را به عنوان یک ماده غنی در رژیم غذایی تبدیل می‌کند و آن چیزی نیست جز پکتین! پکتین یک پلیمر قندی اسیدی است که می‌توان جایگزین چربی باشد. با توجه به مطالعات تغذیه‌ای، میزان پکتینی که در یک میوه سیب وجود دارد، بیش‌تر از معادل آن در حالت آبمیوه ای است. زمانی که سیبی می‌خورید، به دلیل دارا بودن فیبر طبیعی، مغز و بدن شما احساس سیری می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیب، موجب بهبود جریان خون و چربی سوزی بیشتر می‌شود. خوردن روزی یک سیب را فراموش نکنید!

ماهی سفید

توصیه‌ای که همیشه در مورد خوردن ماهی به گوش ما می‌خورد، خوردن آن به صورت مداوم و هفتگی است که حتی می‌تواند به تعداد چند بار در هفته هم انجام شود. ماهی یکی از گوشت‌های سفیدی است که نسبت به گوشت قرمز ترجیح داده می‌شود و اشتها را به اندازه کافی کنترل می‌کند و به دلیل داشتن چربی خوب برای بدن، پروتئین مفید، امگا ۳ سالم و آمینواسید استفاده از آن در لیست غذاهای مصرفی توصیه شده قرار دارد. امگا ۳ این ماده غذایی به چربی سوزی کمک می‌کند.

چای سبز

چای سبز یکی از خوردنی‌هایی است که برای چربی سوزی بدن بسیار مفید است. مصرف معمولی چای سبز موجب کاهش وزن و افزایش چربی سوزی می‌شود. چای سبز برای لاغری طرفداران بسیاری دارد و به گفته محققان ماده خاصی به نام کاتچین که یک آنتی‌اکسیدان است، باعث بیشتر شدن سوخت‌وساز و متابولیسم و به دنبال آن چربی سوزی می‌شود.

جو پرک

جو یک ماده مغذی است و درصورتی‌که به صورت مداوم در برنامه غذایی قرار گیرد، می‌تواند موجب کاهش چربی خون شود. خوردن جو به عنوان وعده غذایی صبحانه می‌تواند سیری را به میزان کافی به شما منتقل کند. در هر فروشگاهی که وارد شوید، می‌توانید جعبه‌های رنگین و زیبای خوراکی‌های مخصوص صبحانه که به نام کورن فلکس و برشتوک معروف هستند را ببینید. به دنبال مدل‌هایی بروید که دارای جو هستند و تا حدی رژیمی محسوب می‌شوند. این ماده خوراکی مایعاتی مثل شیر را مثل اسفنج جذب می‌کند. شاید در حین خوردن این صبحانه، حس کنید حجم کمی وارد معده‌تان شده است، ولی در اصل میزان کالری کمتری مصرف کرده‌اید که در عین حال می‌تواند شما را تا زمان ناهار سرپا و سیر نگه دارد. جو در سیستم گوارش به آهستگی هضم می‌شود و به همین دلیل است که مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا دوباره احساس گرسنگی کنید. با توجه به ابن نکته برای هضم جو انرژی بیشتری مصرف می‌شود و چربی سوزی بدن افزایش می‌یابد.

انجیر

انجیر یکی از میوه‌های شیرین و خوش‌طعمی است که به غیر از خاصیت‌هایی که دارد، به تنهایی برای خوردن جذاب و وسوسه‌برانگیز است. با خوردن این میوه، بدون اینکه کالری چندانی مصرف کرده باشید، کامتان را شیرین کرده‌اید. انجیر یکی از مواد خوراکی است که باعث سوزاندن کالری می‌شود و می‌تواند فیبر کافی را وارد معده شما کند. یک انجیر ۳۷ کالری و یک گرم فیبر دارد و مانع از ورود قند به جریان خون می‌شود و گرسنگی شما را رفع می‌کند. انجیر را می‌توان از میوه‌های چربی سوز به حساب آورد.

سیب زمینی

سیب زمینی یکی از منابع دارای کربوهیدرات بالا است، ولی زمانی که به صورت آب پز یا گریل شده و البته نه به صورت سرخ شده طبخ شود، می‌تواند برای مدت زمانی شما را از احساس گرسنگی دور کند. سیب زمینی قادر است احساس گرسنگی را مانند خوردن نان و برنج سرکوب کند، ولی کربوهیدرات کمتری هم دارد. این ماده غذایی داراب فیبر بالا، ویتامین ب ۶، پتاسیم، مس، ویتامین سی، منگنز، نیاسین و فسفر است.

ماست یونانی

بر اساس مطالعاتی که در دنیا انجام شده است، مشاهده شده ماست یونانی قادر است قند خون را متعادل کند و شکم را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد. طبق این مطالعات افرادی که از ماست پروتئینه یونانی مصرف کرده‌اند، بدون تغییر عادت دیگری از زندگی توانسته‌اند وزن خود را کاهش دهند. ماست یونانی دارای دو برابر پروتئین است، مایه پنیر ندارد و نسبت به باقی ماست‌ها دارای قند است. این ماده خوراکی را در لیست غذاهای کم کالری خود قرار دهید.

روغن زیتون

بسیاری از روغن‌های مخصوص پخت‌وپز دارای مقدار بالای اسید چرب و کلسترول هستند که مصرف بالای آنها برای چربی خون و سلامت مضر است. ولی روغن زیتون از این مضرات به دور است. روغن زیتون مزیت‌های بسیار زیادی دارد که می‌توانید برای پخت‌وپز از آن استفاده کنید. برای مصارف سرخ‌کردنی به دنبال روغن زیتون فرا بکر باشید. در این نوع از روغن‌ها دمای بالا به روغن آسیب نمی‌رساند و در این شرایط هم دود نمی‌کند. در غذاهای رژیمی برای کاهش وزن، مصرف این روغن مانعی ندارد.

لوبیا

برای لاغری شکم لوبیا ایدئال است. لوبیا شکم را سیر می‌کند و به دلیل اینکه در حین پخت آب زیادی جذب می‌کند، این اتفاق می‌افتد. لوبیا فیبر بالایی دارد و احساس سیری را سریع به مغز منتقل می‌کند. این خوراکی نشاسته پایدار دارد، این ماده نوعی کربوهیدرات است که آزاد شدن قند به جریان خون را به تأخیر می‌اندازد. پروتئین بالای لوبیا به چربی سوزی و عضله سازی کمک می‌کند.

بادام

بادام یکی از مغزهای بسیار مفید و مواد تغذیه‌ای بسیار غنی است. این مغز مفید، احساس گرسنگی را کنترل می‌کند و به دلیل داشتن ویتامین ای، برای زیبایی پوست، مو و ناخن هم مفید است. چربی غیراشباع مفید، پروتئین و فیبر غذایی آن را هم از یاد نبرید.

لیمو

لیمو به دلیل موادی که دارد می‌تواند pH روده‌ها را به تعادل برساند و در نتیجه هضم را بهبود ببخشد. ما توصیه نمی‌کنیم که آب‌لیمو را به عنوان ماده چربی سوز قوی برای لاغری مصرف کنید، ولی بر اساس مطالعات لیمو باعث بهبود حرکات روده می‌شود، احساس گرسنگی را کم می‌کند و به‌طور کلی بر روی لاغری شکم و تمام بدن تأثیرگذار است. آب‌لیمو از نوشیدنی‌های چربی سوز محسوب می‌شود، ولی نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید، چرا که باعث اسیدی شدن معده و ریفلاکس می‌شود.

گلابی

برای کاهش چربی بدن می‌توانید از گلابی کمک بگیرید. این میوه تابستانی فیبر بالایی دارد که در هر میوه به میزان ۶ گرم می‌رسد. یک گلابی شیرین و آبدار دارای آنتی‌اکسیدان هم هست و از دیابت نوع دوم و بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند. به دلیل داشتن فیبر غذایی غیرقابل هضم است که به ثبات فرآیند متابولیسم کمک می‌کند. این میوه از گیاهان چربی سوز است.

آووکادو

آووکادو چربی گیاهی سالم غیراشباع و فیبر غذایی دارد که از گرسنگی جلوگیری می‌کند. منبع پتاسیم است و به چربی سوزی کمک می‌کند. به دلیل کالری بالای این میوه، در یک بار مصرف یک‌سوم تا نصف آن را نوش جان کنید. این میوه یکی از قوی‌ترین خوراکی‌های چربی سوز به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید