نوشیدنی ها

طرز تهيه ۷ نوشيدني براي ميهماني هاي عصرانه نوشيدني

نوشیدنی با طعم های مختلف مناسب روزهای سرد

 هفت نوشيدني داغ براي مهموني هاي روزهاي سرد

اين نوشيدني مي‌تواند يک فنجان چاي معمولي باشد يا يک ليوان شيرکاکائو. البته عادت به خوردن هر يک از آنها به دليل داشتن مواد مغذي مختلف، فوايد گوناگوني دارد و زياده‌روي در مصرفشان نيز مي‌تواند عوارضي را به دنبال داشته باشد اما آنچه هنگام نوشيدن تمامي آنها بايد مورد توجه قرار گيرد، اين است که نبايد داغ خورده شوند زيرا به مخاط مري آسيب مي‌رسانند و در مواردي حتي مي‌توانند زمينه بروز سرطان مري را افزايش دهند، بنابراين هميشه نوشيدني‌تان را گرم بنوشيد، نه داغ!

هات چاکلت سفيد
ابتدا ۳ فنجان خامه رقيق را با ۲۰۰ گرم شکلات سفيد مخلوط کنيد و روي حرارت بگذاريد تا شکلات‌ها ذوب شوند. سپس به آن يک قاشق چايخوري وانيل و يک‌چهارم فنجان پودر بادام بيفزاييد، سپس اين مخلوط را در فنجان سرو کنيد و روي آن کمي دارچين بپاشيد.

نوشيدني کاراملي
براي تهيه اين نوشيدني، يک‌سوم فنجان شکر، پودرکاکائو و آب را با هم مخلوط کنيد و روي حرارت قرار دهيد تا شکر حل شود. سپس ۲۰۰ گرم شکلات کاراملي به اين مخلوط بيفزاييد تا شکلات‌ها ذوب شوند. آنگاه ۶ فنجان شير را به آنها اضافه کنيد و بگذاريد تا به جوش آيد. در آخر نوشيدني‌تان را در ماگ سرو کنيد و روي آن کمي خامه بريزيد.

چاي انار و ليمو
براي تهيه اين نوشيدني کافي است، ۷ فنجان آب را با ۱ فنجان شکر، کمي زنجبيل تازه، ۳ عدد ميخک و يک عدد چوب دارچين مخلوط کنيد و بگذاريد تا آب جوش بيايد سپس ۱ دقيقه اجازه دهيد تا تمامي مواد با هم جوش بخورند. سپس به تعداد افراد، از چاي کيسه‌اي استفاده کنيد و آنها را در اين مخلوط قرار دهيد. در مرحله پاياني، به اين مخلوط يک فنجان آب انار و يک چهارم فنجان آبليموي ترش اضافه کنيد و بعد از ۱۰ دقيقه آن را صاف و در فنجان‌هاي مورد نظر بريزيد. روي هر فنجان چاي نيز يک حلقه نازک ليموترش تازه قرار دهيد و آن را گرم سرو کنيد.

چاي رازيانه و ميخک
ابتدا به اندازه ۴ فنجان آب جوش بياوريد و به آن کمي چاي سياه، هل، رازيانه و ميخک اضافه کنيد. بعد از گذشت ۵ دقيقه آن را صاف و با عسل شيرين کنيد، البته مقدار عسل باتوجه به ذائقه‌تان مي‌تواند کم يا زياد شود. بعد از چند دقيقه، چاي شما آماده سرو شدن خواهد بود

شکلات داغ
براي تهيه اين نوشيدني، ۴ فنجان شير را با نصف فنجان شکر و آب مخلوط کنيد و بگذاريد تا به‌جوش آيد. سپس آن را از روي حرارت برداريد و ۲۵۰ گرم شکلات تخته‌اي را به آن اضافه کنيد تا ذوب شود، سپس اين نوشيدني را در فنجان سرو کنيد و روي آن کمي پودر کاکائو بپاشيد.

چاي دارچين و عسل
ابتدا در يک ماگ، ۱ تا ۲ قاشق غذاخوري عسل را با ۳ تا ۴ قاشق چايخوري ليموترش مخلوط کنيد و به آن ۳ عدد هل، ۳ عدد ميخک و يک قاشق چايخوري زنجبيل اضافه کنيد. در آخر به اين مخلوط آب جوش بيفزاييد و بگذاريد تا چند دقيقه مواد با هم بمانند. سپس براي هم زدن از يک چوب دارچين استفاده کنيد تا چاي حاصل، طعم دارچين به خود بگيرد.

نوشيدني نارگيلي
براي تهيه اين نوشيدني، ۳ فنجان شير را با يک قوطي شير نارگيل (۲۵۰ سي‌سي) مخلوط و به آنها ۲ قاشق غذاخوري پودر نارگيل اضافه کنيد و اين مخلوط را روي حرارت قرار دهيد. سپس به آن نصف قاشق چايخوري وانيل و يک‌چهارم فنجان شکلات ذوب‌شده اضافه کنيد. به اين ترتيب، نوشيدني شما آماده سرو کردن خواهد بود. البته پس از ريختن اين مخلوط در فنجان‌هاي مورد نظر، روي آن خامه و شکلات رنده شده نيز قرار دهيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید