نوشیدنی ها

طرز تهیه چند نوع نوشیدنی تابستانی با آووکادو

نوشیدنی آووکادو سرشار از اسید فولیک و ویتامین K است و از منابع غذایی غنی برای ویتامین B6، ویتامین C و ویتامین E و اسید پانتوتنیک

نوشیدنی آووکادو و عسل، لذیذ و متفاوت

مواد لازم

آووکادو: ۳ عدد
شکر: دو قاشق سوپخوری
شیر: یک پیمانه
آب: یک چهارم پیمانه
عسل: چهار قاشق سوپخوری
خامه‌ی زده شده: یک چهارم پیمانه


طرز تهیه:

آووکادو را پوست گرفته و به قطعات کوچکی تقسیم کنید سپس آن را در مخلوط کن ریخته، شکر، عسل، آب و شیر را به آن اضافه کنید و اجازه دهید مواد، خوب با یکدیگر مخلوط شوند سپس آن را به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

نوشیدنی به دست آمده را در ظرف مناسبی ریخته و روی آن را با خامه‌ی زده شده، تزیین کنید


نوشیدنی آواکادو و میوه های سبز

مواد لازم 

آواکادو پوست گرفته شده یک نیمه
کیوی پوست گرفته و رسیده یک عد
سیب سبز ۳ عدد
ساقه کرفس مقدار دلخواه


طرز تهیه نوشیدنی آواکادو و میوه های سبز

ابتدا با استفاده از دستگاه آب میوه گیری آب سیب و آب ساقه کرفس را تهیه کنید سپس آنها را به همراه کیوی و آواکادو که قبلا آنرا تکه تکه کرده اید درون پارچ مخلوط کن ریخته و مواد را برای مدت یک تا دو دقیقه میکس کنید. نوشیدنی سبز شما آماده است.
توجه داشته باشید که شاید به خاطر قوی بودن طعم ساقه کرفس و همچنین گس بودن کیوی، لازم باشد مواد را کم کم با هم مخلوط کنید تا بر اساس ذائقه تان به طعم مطلوب دست پیدا کنید.


میلک شیک آووکادو و موز

مواد لازم

آووکادو ۴ عدد

موز ۱ عدد

شیر ۴ لیوان

یخ ۴ تکه

شکر ۱/۲ پیمانه


طرز تهیه

۱- آووکادو را پوست بگیرید و هسته آن را جدا کنید.

۲- آووکادو و موز خرد شده، شکر و شیر را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یک‌دست شود، در آخر یخ را اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا یخ کاملا مخلوط شود.

این نوشیدنی سالم و خوشمزه را در لیوان دلخواه بریزید و سرو کنید

خواص میوه آووکادو برای قلب
اگر در خانواده‌تان سابقه بیماری‌های قلبی وجود دارد و یا اگر عوامل بیماری‌زایی مثل اضافه وزن دارید و یا سیگار می‌کشید آووکادو را دریابید. این میوه می‌تواند قلب شما را در سلامت نگه دارد. آووکادو پرکالری و سرشار از مواد چرب است اما سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مفید برای قلب می‌باشد. فولات موجود در آووکادو خطر سکته و ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. اگر می‌توانید به طور مرتب از این میوه میل کنید و اگر نمی‌توانید هر از چند گاهی از خواص این میوه استفاده کنید.

نوشیدنی آووکادو و موز برای محافظت از قلب
یک‌ چهارم عدد آووکادو
یک‌ دوم پیمانه رازیانه ‌تازه
یک عدد موز متوسط
۸ عدد برگ نعناع تازه
۳-۴ عدد توت فرنگی
یک قاشق مرباخوری عسل
آووکادو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با انواع بیماری‌ها مقابله می‌کند. اگر می‌خواهید سکته نکنید یا از بیماری‌های قلبی دور باشید آوو کادو بخورید. همان طور که در بالا نیز گفته شد فولات موجود در این میوه جلوی بروز بیماری قلبی را می‌گیرد.

تاثیر آووکادو در کنترل قند خون
آووکادو به دلیل برخورداری از مقادیر سرشار چربی‌های اشباع نشده تک واحدی مقاومت بدن نسبت به هورمون انسولین را کاهش داده و خطر ابتلا به دیابت را به شکل قابل توجهی پایین می آورد و حتی در صورت ابتلا به بیماری نیز، مانع از افزایش ناگهانی سطح قند خون بعد از خوردن غذا می شود و کنترل بیماری را آسان‌تر می‌کند. از آنجا که آووکادو هضم غذا را آسان می‌کند، کنترل سطح قند خون را برای بدن شما ممکن می‌کند و از این بیماری شایع نجات‌تان می‌دهد.

بنابراین خوردن آووکادو اگر در چهارچوب یک تغذیه سالم و متعادل باشد برای افراد دیابتی مفید است. سعی کنید به جای مالیدن کره های پرچرب روی نان یا استفاده از سس‌های مایونز در ساندویچ‌هایتان از پوره آووکادو استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که مصرف روزانه بیش از یک فنجان آووکادو توصیه نمی شود.

خواص آووکادو برای چشم
آووکادو و روغن آووکادو هر دو سرشار از نوعی کارتنوئید به نام لوتئین هستند. این کاروتنوئید مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و از ابتلا به بیماری‌های مربوط به چشم نظیر آب مروارید پیشگیری به عمل می‌آورد. این میوه همچنین حاوی کاروتنوئیدهای دیگری مثل زگزانتین، آلفا کاروتن و بتا کاروتن و همچنین ویتامین E می‌باشد.

 

یک روش آسان برای جذب بیشتر این مواد مغذی این است که آووکادو را به ترکیبات سالادتان اضافه کنید. برای بهره مندی از خواص روغن آووکادو نیز می‌توانید از آن در تهیه سس‌های مکزیکی، سالسا و سس چیلی استفاده کنید. از ترکیب این روغن با سرکه نیز سس خوش طعمی به دست می‌آید که طعم خوبی به سالاد می‌دهد.

درمان زانو درد با آووکادو و روغن آووکادو
آووکادو دارای ترکیباتی بنام فیتو استرول است که اثرات ضد التهابی و همچنین اثرات ضد درد دارد؛ در تحقیقات جدیدی که انجام شده وجود چند نوع آنتی‌ بیوتیک نیز در آووکادو به اثبات رسیده است‌. تمام این موارد در کنار هم آووکادو را ماده ای غذایی با اثرات دارویی و درمانی متعدد تبدیل نموده است که یکی از بارزترین آنها درمان زانو درد است. تحقیقات نشان داده علاوه بر مصرف خوراکی آووکادو که در کاهش درد زانو بسیار موثر است، روغن آووکادو نیز ضد رماتیسم بوده و ماساژ روغن آووکادو به محل هایی از زانو که دردناک است موجب تخفیف و کاهش درد می شود.

خواص آووکادو – درمان زانو درد با آووکادو و روغن آووکادو
خواص آووکادو در درمان زانو درد

خواص آووکادو در بارداری
و اما خواص آووکادو در دوران بارداری. یک فنجان آووکادو، یک چهارم نیاز روزانه‌ی بدن به فولات یا همان اسید فولیک را تأمین می‌کند. این ویتامین برای رشد مغز، چشم، سیستم عصبی و بافت های چربی کودک ضروری بوده و خطر ابتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی جنین را کاهش می‌دهد. اگر باردار هستید و یا قصد بچه دار شدن دارید از این میوه میل کنید تا فرزند سالم به دنیا بیاورید.

 

آووکادو و کاهش کلسترول
آووکادو سرشار از چربی‌های مفید است که بیشتر آن‌ها را اسیدهای چرب اشباع‌نشده تشکیل می‌دهند که برای سلامت قلب و عروق لازم‌اند. مصرف نصف آووکادو یعنی حدود ۱۰۰ گرم از آن ۸ گرم اسید اولئیک نصیبتان می‌کند که نقش موثری برای حفظ و افزایش میزان کلسترول خوب خون دارد. همین میزان حاوی ۱.۸ گرم اسید لینولئیک نیز می‌باشد که یک اسید چرب ضروری برای کاهش کلسترول بد خون است. محققان به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که به مدت سه ماه آووکادو مصرف کرده‌اند توانسته‌اند میزان کلسترول بد خونشان را کاهش دهند. می‌توانید این میوه را پوره کرده و به جای سس داخل ساندویچ تان قرار دهید. یا اینکه آن را به سالادهایتان اضافه کنید.

تاثیر آوووکادو در افزایش قدرت باروری مردان
از آنجایی که آووکادو سرشار از ویتامینE ، ویتامین B6 و فولیک اسید است، باعث افزایش تحرک و جنبندگی اسپرم ها شده و باعث افزایش قدرت باروری در مردان می شود. تابستان بهترین زمان برای تهیه مقداری آووکادو و خشک کردن و نگه داشتن آن برای فصل‌های بعد است.

خواص آووکادو برای کبد
خواص فوق العاده آووکادو ناشی از وجود اسید اولئیک (گونه ای از اسیدهای چرب اشباع نشده تک واحدی) است. این ترکیب سالم باعث کاهش میزان کلسترول خون می‌شود. علاوه بر این آووکادو حاوی مقادیر زیادی فیبر است که باعث ایجاد احساس سیری زودهنگام شده و میزان قند خون بدن را کاهش می‌دهد. مصرف آووکادو همچنین ۱۸ اسید آمینه را وارد بدن می کند که برای سلامت کبد بسیار مفید هستند. بنابراین اگر به فکر سلامت کبد خود هستید می‌توانید این میوه را نیز به سبد غذایی تان اضافه کنید.

علاوه بر تاثیرات مثبت ناشی از کاهش سطح کلسترول و قند خون و تامین اسیدهای آمینه مورد نیاز کبد، ترکیبات موجود در آووکادو باعث کاهش سلول‌های چرب تجمع یافته در کبد شده و باعث بهبود عملکرد آن می‌شوند. البته توجه داشته باشید که آووکادو میوه چربی است و مصرف روزانه بیش از یک عدد توصیه نمی‌شود.

 

خواص آووکادو برای پوست و مو
پیشگیری از ریزش موی سر با نوشیدنی آووکادو و گزنه
نصف یک عدد آووکادو
یک مشت برگ گزنه تازه
نصف لیوان آب یا آبمیوه
مقدار کمی عسل
آووکادو سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است و یکی از میوه‌های کامل و مغذی محسوب می‌شود. این میوه همچنین برای افرادی که موهای خشکی دارند بسیار توصیه می‌شود. به خاطر اینکه حاوی چربی‌های سالم و مفیدی است که بدن را از درون تغذیه می‌کنند. علاوه بر این طعم و بافت مطلوب این میوه باعث می‌شود که بتوان از آن در تهیه‌ی انواع اسموتی ها استفاده کرد.

آووکادو، سرشار از آنتی اکسیدان
آووکادو منبع سرشار کارتنوئیدهای آنتی اکسیدان مانند آلفا کاروتن، بتا کاروتن، زیگزانتین و لوتئین. این ترکیبات آنتی اکسیدانی با خنثی کردن رادیکال های آزاد نقش مهمی در مراقبت از پوست در مقابل آسیب های محیطی ایفا می کنند، آسیب هایی که در صورت عدم مراقبت به ایجاد خطوط ریز روی پوست، چین و چروک صورت و دیگر آثار پیری منجر می شوند. مطالعات علمی نشان داده است که وجود مقادیر بالای کارتنوئیدها در رژیم غذایی، میزان تراکم و ضخامت پوست را افزایش داده و ظاهر کلی پوست را بهبود می بخشد.

آووکادو، منبع بزرگ ویتامین C
آووکادو منبع خوبی از ویتامین C است که برای سلامت پوست انسان ضروری است. ویتامین C علاوه بر داشتن خواص آنتی اکسیدانی قدرتمند، برای تولید الاستین و کلاژن نیز مورد نیاز است؛ الاستین و کلاژن پروتیئن هایی هستند که سلول های پوست را به هم متصل نموده و استحکام و ساختار آنها را حفظ می کنند.

 

اسموتی ضد التهاب آووکادو برای مراقبت از پوست
آووکادو سرشار از ویتامین و مواد معدنی مفید و مغذی است. این گیاه حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، K و E است که برای پوست بسیار مفید هستند و خواص آنتی اکسیدانی دارند که برای کاهش التهاب و ورم بسیار مفید است. اگر سیگاری هستید، اشعه UV به شدت به پوستتان آسیب می رساند و با نوشیدن این اسموتی می توانید تا حد زیادی این آسیب ها را ترمیم کنید. برای تهیه این اسموتی کافی است تمام مواد را در مخلوط کن ریخته و ترکیب کنید.

۲ قاشق غذاخوری آووکادوی ریز شده
یک عدد هلو
سه چهارم پیمانه ماست بدون چربی
یک سوم پیمانه توت فرنگی یخ زده
۳ قاشق غذاخوری آب انار
یک قاشق چایخوری عصاره وانیل
یک قاشق چایخوری روغن هسته انگور
پوستی سالم و زیبا با نوشیدنی آووکادو و چغندر قرمز
یک عدد آووکادو کاملاً رسیده
نصف عدد (۱۰۰ گرم) چغندر قرمز
۴ قاشق غذاخوری میوه های قرمز
۲ لیوان شیر جو دو سر
۲-۴ قاشق چای‌خوری عسل
یک نوک انگشت وانیل
آووکادو و چغندر را پوست کنده و خرد کنید. سپس مواد خرد شده را داخل مخلوط کن بریزید و سپس مواد دیگر را به آن اضافه کنید تا کاملاً میکس شوند. اسموتی شما آماده است می‌توانید نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید