غذاهای محلی و سنتی

طرز تهیه خورش خلال

خورش خوشمزه و سنتی ایرانی است که متعلق به شهر کرمانشاه

مواد لازم 

گوشت خورشتی ۵۰۰ گرم

زرشک سیاه ۱ لیوان

پیاز ۱ عدد

خلال بادام ۱۵۰ گرم

کره ۱ قاشق غذاخوری

زعفران ۱ لیوان

چوب دارچین ۱ تکه

زردچوبه به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

نمک به میزان لازم


طرز تهیه

ابتدا پیاز را در قابلمه ای که برای خورش در نظر گرفته ایم به صورتی نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن تفت می دهیم. سپس مقداری زردچوبه به پیاز می زنیم و در ادامه گوشت خورشتی را پس از خرد کردن به قابلمه اضافه می کنیم.

اندازه گوشت های موجود در خورشت خلال باید تقریبا نصف گوشت قورمه سبزی باشد. تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند سپس رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه می کنیم. پس از اینکه مواد را به خوبی تفت دادیم ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم.

پس از اضافه کردن آب درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت به آرامی شروع به پختن کند. در مرحله بعد باید خلال های بادام را بخیسانیم تا کمی نرم شوند. برای تهیه خورش خلال بهتر است که از خلال های درشت استفاده شود.

حدود ۱۰ دقیقه خلال های بادام را داخل آب گرم قرار می دهیم تا نرم شوند. پس از اینکه ۱۰ دقیقه تمام شد خلال های بادام را در یک لیوان زعفران دم کرده قرار می دهیم. نیاز نیست مقدار زیادی زعفران بریزید ولی آب آن باید زیاد باشد تا تمام خلال ها براحتی در آن قرار بگیرد.

صبر می کنیم تا آب خورش تبخیر شود و مقدار کمی آب در خورش بماند. در این مرحله خلال بادام را به همراه زعفران دم کرده و چوب دارچین به خورش اضافه می کنیم. اجازه می دهیم حدود ۳۰ دقیقه خورش روی حرارت باقی بماند.

در مرحله پایانی زرشک را در کره تفت می دهیم سپس آنرا به خورش اضافه می کنیم و حدود نیم ساعت دیگر با حرارت ملایم اجازه می دهیم خورش جا بیفتد. پس از پایان یافتن ۳۰ دقیقه چوب دارچین را از خورش خارج می کنیم و نمک و فلفل خورش درااندازه می کنیم. سپس خورش را به همراه برنج سرو می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید