دسر

طرز تهیه شکلات خانگی

دستور تهیه چند نوع شکلات شیری وگردویی وشکلات نارگیلی وپرتقالی وشکلات عسلی

 

شکلات شیری خانگی و فوق العاده خوشمزه

شکلات شیری از شکلات های خوشمزه و پر طرفدار هست، که می توانید آن را در منزل درست کرده و همراه با چای آن را میل کنید. .

مواد لازم

کره/ نصف پیمانه
شیر/ یک چهارم پیمانه
شکر قهوه ای/ یک چهارم پیمانه
پودر شکر/ ۳.۵ پیمانه
وانیل/ یک قاشق چایخوری
شکلات کارامل وانیلی/ سی عدد
آب/ یک قاشق غذاخوری
بادام زمینی/ دو پیمانه
شکلات نیمه تلخ/ نصف پیمانه
شکلات شیری/ نصف پیمانه


طرز تهیه 

برای درست کردن این شکلات ابتدا داخل سینی فر را به وسیله یک لایه فویل بپوشانید، بعد کمی کره را روی فویل قرار دهید و با پشت قاشق کره را روی فویل بمالید، تا همه سطح آن چرب شود. آنگاه سینی فر را کنار بگذارید.حالا کره را داخل کاسه مخصوص مایکروویو بریزید و آن را داخل دستگاه مایکروویو قرار دهید تا با حرارت بالا به مدت ۱ الی ۱.۵ دقیقه داخل آن بماند، بعد از ذوب شدن کامل کره، آن را از داخل دستگاه بیرون بیاورید.

سپس وانیل، شیر و شکر را به کره ذوب شده اضافه نمایید و مواد را خوب به هم بزنید. بعد مواد را روی سینی بریزید.حالا باید در یک ظرف دیگر، آب و کارامل ها را مخلوط کنید و با میزان حرارت متوسط به مدت ۲ الی ۲.۵ دقیقه ظرف را درون مایکروویو بگذارید، تا به طور کامل کارامل ها داخل آب باز گردنند. سپس یک مرتبه آن را به هم بزنید و بادام زمینی را به آن بیافزایید و بار دیگر آن را داخل مایکروویو قرار دهید و بعد از گذشت ۴۵ الی ۶۰ ثانیه آن را از داخل دستگاه بیرون بیاورید. مخلوط بدست آمده را بر روی مواد قبلی داخل سینی بریزید.

سپس داخل ظرف مناسب دیگری، شکلات شیری و شکلات نیمه تلخ را ترکیب کنید و آن را با حرارت متوسط داخل مایکروویو قرار دهید تا ذوب شوند، مدت زمان لازم برای ذوب شدن آن، ۲ الی ۲.۵ دقیقه می باشد.

در مرحله پایانی، ترکیب بدست آمده را نیز روی مواد داخل سینی فر بریزید و سطح سینی را با یک ورقه آلومینیومی بپوشانید و ان را به مدت ۲ الی ۳ ساعت داخل یخچال نگهداری بگذارید. پس از بستن شکلات شیری آن را قطعات کوچکتر تقسیم نمایید.


تافی شکلاتی گردویی 

مواد لازم :

شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم
شکر سه چهارم پیمانه
شکر قهوه ای یک دوم پیمانه
کره یک دوم پیمانه
وانیل نوک قاشق چایخوری
گردو ۱ پیمانه
بیکینگ پودر یک هشتم قاشق چایخوری
نمک یک هشتم قاشق چایخوری


طرز تهیه

برای درست کردن این شکلات ابتدا سینی فر یا یک سینی فلزی را با کاغذ روغنی بپوشانید. کره را به تکه های کوچک ببرید. گردوها را هم به تکه های کوچک تقسیم کنید

.شکرها، کره، وانیل و مقدار خیلی کمی نمک را در یک تابه کوچک بریزید و تابه را روی حرارت ملایم بگذارید. مواد را دائم هم بزنید تا با یکدیگر قاطی و ترکیب شوند.هم زدن را تا جایی ادامه دهید که مواد شروع به جوشیدن کنند.زمانی که حباب های ریزی در مواد دیده شد یا به اصطلاح جوش سوزنی زد، تابه را از روی حرارت بردارید.باز هم به هم زدن ادامه دهید و بیکینگ پودر را هم اضافه کنید تا با دیگر موادمخلوط شود. مخلوط تافی گرم را روی کاغذ روغنی بریزید و پهن کنید.

در اینجا باید سریع عمل دهید و مخلوط را به سرعت پهن کنید تا تکه تکه و سفت نشود. حالا صبر کنید تا لایه تافی سفت و سرد شود.شکلات را در این فاصله به روش بن ماری (حرارت غیرمستقیم) آب کنید و باز، هم بزنید تا همه جای شکلات یکنواخت گرم شود. بعد از برداشتن از روی حرارت شکلات را به صورت یکنواخت روی تافی خنک شده ریخته و با پشت قاشق یا کاردک مخصوص آشپزی صاف و پهن کنید.در اینجا زود دست به کار شوید. تا شکلات سفت و سرد نشود، حال تکه های گردوی ریز شده را روی شکلات بریزید.قبل از سرو کردن تافی شکلاتی، بهتر است آن را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید.

 


رایفل شکلاتی با طعم پرتقال 

مواد لازم

شکلات تلخ ۲۴۰ گرم
خامه پر چرب یک دوم پیمانه
آب پرتقال ۱ قاشق غذاخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
پودر کاکائو به میزان لازم


طرز تهیه:

برای درست کردن این شیرینی ابتدا شکلات تلخ (که حداقل ۶۱٪ باشد) را ریز کرده سپس در یک کاسه بریزید .بعد خامه، آب پرتقال و نمک در یک قابلمه کوچک بریزید روی حرارت بگذارید آهسته قل بخورد.سپس آن‌ را روی شکلات بریزید و بگذارید ۲ دقیقه بماند. بعد مواد را هم بزنید تا یک‌دست شوند. مخلوط شکلات را در یک ظرف یا قالب به ضلع ۲۰ سانتی متر بریزید و ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود.بعد از سرد شدن با یک قاشق غذاخوری یا اسکوپ بستنی توپ‌های ۲.۵ سانتی متری از مخلوط شکلات درست کنید. توپ‌ها را در پودر کاکائویی بغلطانید تا کامل آغشته شوند. سپس پودر اضافه را بتکانید.


توپ نارگیلی با روکش شکلاتی

مواد لازم :

روغن یا کره آب شده ( برای گلوله کردن نارگیل) کمی
شیر عسلی ۳۹۵گرم
پودر نارگیل ۲ و ۱/۴ فنجان
شکلات نیمه تلخ ۱۰۰گرم


طرز تهیه:

برای درست کردن این شکلات ابتدا شیرعسلی و ۲ فنجان پودر نارگیل را در یک شیرجوش نچسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم .۴ تا۵ دقیقه هم میزنیم و می پزیم تا چسبندگی پیدا کند و از دیواره های ظرف جدا شود. بعد حرارت را خاموش می کنیم و تا مخلوط هنوز داغ است آن را به صورت گلوله های درمی آوریم.برای اینکه به دست مان نچسبد کمی دست مان را با کره یا روغن چرب می کنیم.

سپس شکلات را در ظرف نشکن خرد می کنیم و روی یک قابلمه آب درحال جوشیدن می گذاریم و مرتب هم می زنیم تا شکلات ذوب بشود.

اول گلوله های نارگیل را داخل شکلات آب شده می چرخانیم تا یک لایه شکلات دورش را بگیرد. بعد گلوله های شکلاتی را روی کاغذ روغنی یا فویل آلومینبومی ۲۰ دقیقه میگذاریم تا استراحت کند. در آخر۱/۴ فنجان نارگیل باقیمانده را روی توپ های شکلاتی می پاشیم.


شکلات عسلی

مواد لازم :

شکلات تلخ خرد شده ۵۲۵ گرم
شیرعسلی ۴۰۰ گرم ( یک قوطی )
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
شکلات کیت کت یا هیس ۴ الی ۵ بسته


طرز تهیه :

برای درست کردن شکلات عسلی ابتدا شکلات و شیرعسلی را درون کاسه بریزید و به روش بن ماری یا درون مایکروویو ذوب کنید تا مایه غلیظی بوجود آید.سپس وانیل را بیافزایید . یک قالب ۱۸ سانت را چرب کرده و کف و دیواره را با کاغذ بپوشانید و نصف از مایه را در قالب ریخته و پخش کنید. کیت کت ها را روی مایه بچینید. توجه کنید که مایه شکلاتی داغ نباشد. سپس باقیمانده مایه را روی شکلات ها پخش کرده و کمی کیت کت ریز شده روی آن بپاشید و در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. سپس به اندازه های لقمه ای ببرید.


 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید