مرباجات

طرز تهیه مربا رژیمی

دستور پخت خانگی مربا رژیمی مقوی بسیار خوشمزه مربا آناناس وموز وچغندر

مربا رژیمی

شیر سویا ۲ لیوان

آرد جو ۳ قاشق خوری

دارچین ۱ قاشق مرباخوری

نارگیل رنده شده ۱ قاشق مرباخوری

 مواد لازم برای رویه: میوه دوشاب نارگیل رنده شده


طرز تهیه:

شیر, آرد جو, نارگیل و دارچین را در غذا ساز ریخته تا هم زده شود و در یخچال قرار دهید تا سرد شود اگر مایه آبکی باشد طبیعی است چون آرد جو داخش پف می شود. میوه هار ا برش داده و در تابه تفلون دارچین و دوشاب ریخته و کارhملی می کنیم اکنون به دلخواه تزئیین کنید.


مربای آناناس رژیمی :

مواد لازم

آناناس بزرگ ۱ عدد
آب ۱.۵ پیمانه
شکر رژیمی کامور
نصف پیمانه
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری


طرز تهیه

پوست و قسمت سفت وسط آناناس را جدا کرده و به قطعات کوچک تر خرد کنید (در نظر داشته باشید که بعد از پخت تکه های آناناس آب از دست داده و کوچکتر می شوند).

تکه های خرد شده را همراه آب به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم بپزید. شکر رژیمی را اضافه کنید و کمی همزده تا شکر حل شود، حرارت را زیاد کنید تا دوباره به جوش آید، در این مرحله مربا که آب زیادی نداشت آب می اندازد.

حرارت را کم کنید تا مربا به مدت یک ساعت به آرامی جوشیده و غلیظ شود.

ده دقیقه آخر آبلیمو را اضافه کرده و اگر مربا هنوز غلیظ نشده حرارت را زیادتر کنید تا به قوام کافی برسد.

شربت آن تقریبا شبیه عسل خواهد شد. در ۵ دقیقه آخر در صورت تمایل کمی زعفران حل شده در آبجوش اضافه کرده و بعد از چند جوش ، زیر مربا را خاموش کنید


مربا موز

مواد لازم

موز : ۴ عدد
آب : یک و نیم پیمانه
شکر کاموَر : ۱ پیمانه
آب لیموترش : ۱ قاشق تازه


طرز تهیه

آب و شکر کاموَر را با هم مخلوط نمایید و روی حرارت قرار دهید تا شکر ذوب شده و شربت قوام آید، سپس آب‌لیمو تازه را اضافه کنید. بعد از جوشیدن ، موزها را که بصورت ورقه ای برش داده اید اضافه نمایید. به محض اضافه کردن موزها مربا را هم زده و بعد از حدود نیم ساعت که جاافتاد از روی حرارت بردارید. بعد از سرد شدن مربا را ۲ روز بدون در ، داخل یخچال قرار دهید سپس در آن را ببندید.


 مربای چغندر :

مواد لازم

چغندر قرمز ۱ ‏کیلو
شکر کاموَر ۲۵۰ گرم
گلاب و عرق بیدمشک نصف استکان
آبلیمو ۱ ‏قاشق غذاخوری
آب ۴ ‏لیوان


طرز تهیه 

چغندرها را در آب پخته و حبه حبه می‌کنیم یا به سلیقه خود با قالب های گل یا غیره قالب می‌زنیم. شکر کاموَر و آب را در قابلمه‌ای جداگانه جوشانده و پس از آنکه غلیظ شد، چغندرها را به همراه یک استکان از آب چغندر داخل شربت ریخته و پس از ۲ ‏- ۳ ‏جوش، گلاب و بیدمشک و آبلیمو را به آن می‌افزاییم و هم می‌زنیم. پس از آنکه آب مربا قوام آمد از روی حرارت برداشته و می‌گذاریم تا سرد شود.

مقداری از میوه های مربوط به هر فصل مانند؛ سیب، هویج، به، انواع توت، موز، آلبالو گیلاس و…. را ریز خرد کنید یا رنده نمایید به نحوی که آب نیندازد. سپس با یک قاشق عسل و یک قاشق پودر بادام خام پوست کنده مخلوط کنید. در صورت تمایل میتوانید آب نصف لیمو ترش شیرازی را به مخلوط فوق بیفزایید. مواد آماده شده را به مدت دوساعت در یخچال قرار دهید و سپس میل کنید. با این روش می توانید هرروز یک نوع مربای رژیمی تهیه کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن