کیک و شیرینی

طرز تهیه شیرینی و بیسکویت قلبی

شیرینی و بیسکویت خانگی خوشمزه به مناسبت روز ولنتاین، روز عشق

شیرینی قلبی

مواد لازم

پنیر خامه‌ای ۵۰۰ گرم

پودر قند (نرم و دانه‌ریز) ۱۵۰ گرم

ماست چکیده ۲۰۰ گرم

خامه ۲۰۰ گرم

پودر ژلاتین ۱ قاشق سوپ‌خوری


طرز تهیه

.پنیر، پودرقند، ماست و خامه را در ظرفی مخلوط کنید؛
پودر ژلاتین و سه قاشق سوپ‌خوری آب را روی بخار آب قرار دهید تا حل شود (به روش بن ماری) و کم کم به مواد اضافه و مخلوط کنید تا یکدست شود؛
.مخلوط را در قالب باقلوا بریزید و به مدت چهار ساعت در یخچال بگذارید تا بسته شود؛
با قالب قلب شکل بزنید و روی آن را با ترافل مرواریدی تزیین کنید.


 بیسکویت زنجبیلی قلبی

مواد لازم 

کره نرم شده ۱۲۵ گرم

شکر قهوه ای ۷۵ گرم

شیره طلائی ۱۱۵ گرم

تخم مرغ ۱ عدد

آرد سفید ۳۷۵ گرم

آرد سلف ریزینگ ۵۰ گرم

پودر زنجبیل ۱ قاشق غذاخوری

جوش شیرین ۱ قاشق چای خوری


طرز تهیه 

فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و کف دو عدد سینی فر کاغذ مخصوص شیرینی پزی بندازید.

به کمک همزن برقی، شکر و شیره طلایی و کره را با سرعت متوسط بزنید تا مخلوط کم‌رنگ شود و سپس تخم‌مرغ زده شده را اضافه کنید.

آرد سفید را با آرد سلف ریزینگ مخلوط نمایید و آن را به همراه جوش شیرین و پودر زنجبیل الک کنید و به مخلوط کره و شکر اضافه نمایید و با استفاده از لیسک یا چاقوی پهن سر صاف مواد را کاملاً مخلوط کنید. پس از فرو بردن دست های خود در آرد، مواد را روی سطح آردپاشی شده بریزید و به مدت ۱ دقیقه یا تا زمانی‌که خمیر نرمی حاصل شود ورز بدهید.

خمیر را دو قسمت کنید و هر قسمت را به شکل دیسک گردی درآورید و داخل سلفون بپیچید و به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند و خمیر سفت شود.
خمیر را بین دو کاغذ روغنی یا سلفون به ضخامت ۵ میلی لیتر باز کنید و دوباره به مدت یک ربع داخل یخچال بگذارید و بعد قالب بزنید.

خمیر را با کاترهای مخصوص قلبی قالب بزنید و داخل سینی فر به فاصله ۳ سانتیمتر از هم بچینید.

بیسکویت‌ها را به مدت ۱۲ دقیقه یا تا زمانی‌که به رنگ قهوه‌ای روشن درآیند بپزید. بگذارید کامل خنک شوند و با آیسینگ تزیین کنید.

نکته: برای بار اول می‌توانید به راحتی مقدار مواد را نصف کنید. این بیسکویت زنجبیلی را می توانید در ظرف در بسته به مدت یک هفته نگهداری کنید.


شیرینی چیپس شکلاتی قلبی ولنتاین

مواد لازم 

کره بدون نمک ۱/۴ فنجان

شکر قهوه ای ۱/۴ فنجان

عصاره وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری .

. کره بادام زمینی ۱/۸ فنجان

. شیر تغلیظ شده شیرین یا شیر عسل ۲۰۰ میلی لیتر

آرد ۱ فنجان

چیپس شکلاتی ریز ۱ فنجان .

شکلات شیرین ۳۰۰ میلی لیتر

شکلات سفید برای تزئین . رنگ خوراگی قرمز یا صورتی به دلخواه


طرز تهیه:

یک کاسه بزرگ بردارید و کره را با شکر قهوه ای در آن خوب با هم زن برقی هم بزنید. وقتی باهم خوب مخلوط شدند، وانیل و کره بادام زمینی را اضافه کنید و مجددا با همزن برقی هم بزنید.

آرد و شیر تغلیظ شده را کم کم اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. چیپس ها شکلاتی را درون مخلوط سرازیر کنید و با قاشق چوبی آنها را در مایه پخش کنید. دقت کنید که نباید خیلی هم بخورند تا شکلاتها در مایه خمیر له نشوند و ظاهر دانه دانه خود را از دست ندهند.

مواد را در یک قالب ۸*۸ پوشیده شده با کاغذ شیرینی پزی پهن کنید و نیم تا ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید تا خنک شوند. سپس آن را بیرون بیاورید و با قالب قلبی، قلبها را برش بزنید. دوباره آنها را روی کاغذ بچینید و این بار درون فریزیر قرار دهید.

شکلات روکش را ذوب کنید و وقتی که کمی خنک شد، به کمک چنگال شیرینی های قلبی را درون شکلات روکش فرو ببرید و آنها را روی کاغذ شیرینی قرار دهید و سپس به درون یخچال برگردانید تا سفت شوند.

شکلات سفید را نیز به روش بن ماری یا به وسیله مایکروفر ذوب کنید و به میزان دلخواه رنگ خوراکی روی آن بریزید. به وسیله قیف روی شیرینی ها را تزئین کنید و سپس لذت ببرید.


بیسکوییت قلبی شکلاتی

مواد لازم 

آرد ۱ و نیم لیوان
شکر ۳/۴ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
کره ۱۱۰ گرم
عسل ۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین ۱/۲ قاشق چایخوری
پودر کاکائو ۷۰ گرم
اسانس وانیل چند قطره
نمک مقداری


طرز تهیه :

کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود. کره و شکر را با همزن بزنید تا نرم و کرکی شود. سپس تخم مرغ ، عسل و اسانس وانیل را اضافه کنید و مجدد بزنید تا خوب ترکیب شوند.

آرد ، پودر کاکائو ، جوش شیرین ، دارچین و کمی نمک را مخلوط کنید و کم کم به مواد دیگر اضافه نمایید و با قاشق هم بزنید تا به شکل خمیری نرم و لطیف درآید. خمیر را داخل کیسه فریزر بگذارید و حداقل ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد و سفت شود.

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. خمیر بیسکوییت را روی سطح کار پهن کنید و به شکل قلب قالب بزنید ( خمیر را میان دو تکه کاغذ روغنی قرار دهید سپس با وردنه باز کنید تا راحت تر جدا شود ) ؛ داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و بیسکوییت های قالب زده را با فاصله روی کاغذ قرار دهید.

سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا بیسکوییت ها بپزند. پس از پخت سینی را از فر خارج کنید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا بیسکوییت ها خنک شوند، سپس از کاغذ جدا کنید و در ظرف بچینید.

نکته ها : بدلیل وجود کره ، خمیر بیسکوییت باید در طول کار سرد باقی بماند. اگر در طول کار خمیر نرم و شل شد مدتی داخل یخچال یا فریزر قرار دهید تا خمیر سفت شود سپس کار را ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید