آشپزی رژیمیآشپزی گیاهی

طرز تهیه همبرگر گیاهی بلغور

همبرگر گیاهی بلغور را بدون استفاده از گوشت همراه با سبزیجات تازه

مواد لازم برای همبرگر گیاهی بلغور
همبرگر گیاهی
لوبیا چیتی پخته :۴۰۰ گرم
بلغور :½ پیمانه
خرده نان یا پودر سوخاری :¼پیمانه
نان همبرگر سبوس دار :۴ عدد
پیازچه :یک دسته
تخم مرغ :یک عدد
هویج :یک عدد
روغن مایع گیاهی :۳ قاشق سوپ خوری
ارده :۲ قاشق سوپ خوری
فلفل قرمز :¼ قاشق چای خوری
مایونز :به مقدار لازم
کاهو :به مقدار لازم
نمک و فلفل :به مقدار لازم


طرز تهیه همبرگر گیاهی بلغور

لوبیا چیتی را پخته و آبکشی کنید.
در کاسه ای متوسط، بلغور را با نمک و یک پیمانه آب جوش مخلوط کنید.
روی کاسه را بپوشانید و ۳۰ دقیقه کنار بگذارید تا بلغور نرم شود (تا حدی که قابل جویدن باشد). آن را از الک ریز عبور دهید، فشار دهید تا آب آن خارج شود.
لوبیاها را در کاسه ای متوسط بریزید و با گوشت کوب آنها را له کنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود. می توانید لوبیا را در غذاساز هم بریزید تا کاملا نرم شود. خرده نان، پیازچه خردشده، تخم مرغ، هویج رنده شده، فلفل قرمز، ارده و بلغور را اضافه کنید.
نمک و فلفل را نیز اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.
مخلوط را به صورت ۴ عدد همبرگر درآورید طوری که ضخامت هر یک ۳ سانتیمتر باشد.
در یک تابه بزرگ، روغن را با حرارت کم گرم کنید. همبرگرهای گیاهی را در روغن سرخ کنید تا به رنگ طلایی درآیند و سفت شوند، برای سرخ شدن هر طرف ۵ تا ۸ دقیقه کافی است.
ساندویچ آماده شده را با مایونز یا ارده یا ترکیبی از مایونز و ارده (به نسبت دلخواه) و کاهو سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن