آشپزی رژیمی

طرز تهیه چند غذای آسان و ارزان

سع نوع غذا ساده راحت ومقوی

سوپ هویج و اسفناج

مواد لازم
هویج: ۲ عدد
اسفناج تازه: ۱۰۰ گرم
شیر: یک پیمانه
رشته سوپی: یک چهارم پیمانه
عدس: یک پیمانه
نمک و فلفل: به میزان لازم
عصاره مرغ: یک عدد
آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
قارچ: برای تزیین سوپ
کره: مقدارکمی به دلخواه


طرز تهیه

عدس را در آب بریزید در حد نیم پز شدن بپزید. هویج را نگینی خرد و به آن اضافه کنید. وقتی کاملا پخته شدند اسفناج خردکرده را به آن اضافه کنید.
در این مرحله حدود ۸ دقیقه سوپ را با در باز بپزید. این کار باعث می شود اسفناج رنگ بهتری داشته باشد.
شیر را همراه عصاره مرغ، نمک و فلفل اضافه کنید و هر از گاهی سوپ را هم بزنید. رشته سوپی و آبلیمو را در آخر اضافه کنید ودرحدی که رشته بپزد و سوپ جا بیفتد آن را بپزید. پس از کشیدن سوپ در ظرف مورد نظر آن را با چند حلقه قارچ تزیین کنید.

نکته های آشپزی: پس از ریختن اسفناج و شیر، در قابلمه را نگذارید.


کوفته دست به گردن

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج نیم دانه: یک پیمانه
پیاز درشت: یک عدد
رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
روغن: به میزان لازم
گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم
سبزی کوفته: ۲۰۰ گرم
تخم مرغ: یک عدد
نمک، فلفل، زردچوبه:
به میزان لازم


طرز تهیه

برنج را بشویید همراه نمک و کمی زردچوبه با مقداری آب به اندازه ای که فقط سطح برنج را بپوشاند، بپزید تا مانند کته آب آن تمام شود. پیاز را در یک قابلمه بزرگ تر از حد معمول، خرد کنید و با روغن تفت دهید سپس رب گوجه فرنگی، زردچوبه، نمک و فلفل را اضافه کنید و حدود ۶ لیوان آب بریزید و بگذارید بجوشد. گوشت را همراه سبزی خردشده، برنج پخته شده، نمک و فلفل و یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و خوب ورز دهید یا در دستگاه غذاساز چند چرخ دهید. بعد از اینکه آب پیاز داغ و رب جوش آمد، از مایع به اندازه یک نارنگی بردارید، در دست گرد کنید و در آب جوش بیندازید. بعد از اینکه هر کوفته کمی خودش را گرفت آن را در آب بغلتانید. کوفته ها بعد از نیم ساعت پخت حاضر می شوند و می توانید آنها را سرو کنید.

نکته های آشپزی: نمک آب کوفته همیشه باید کمتر از حد معمول باشد چون بعد از جوشیدن شور می شود.
به چاشنی آب کوفته می توانید پودر لیموعمانی و پودر تخم گشنیز اضافه کنید.


پاکوره

مواد لازم 
سیب زمینی: ۴ عدد
آرد گندم: ۲ پیمانه
تخم مرغ: ۴ عدد
تره و جعفری خردشده: ۲۰۰ گرم
تمرهندی: یک بسته کوچک
نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه دلخواه: به میزان لازم
روغن سرخ کردنی: به میزان لازم


طرز تهیه

سیب زمینی ها را بشویید و با پوست بپزید، سپس پوستش را بگیرید و رنده کنید. آرد گندم را در یک لیوان آب سرد حل کنید. مراقب باشید آب را کم کم اضافه کنید تا گلوله نشود. تخم مرغ ها را به محلول آرد و آب اضافه و خوب مخلوط کنید و به مدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید. سبزی ها را با سیب زمینی مخلوط و نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه را اضافه کنید و خوب ورز دهید تا مایه یکدست شود. تمرهندی را با یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و از صافی بگذرانید. ۴ قاشق از شیره تمرهندی را همراه مخلوط سیب زمینی به مخلوط آرد و آب و تخم مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. از مواد با قاشق غذاخوری بردارید و در روغن داغ سرخ کنید. باقیمانده شیره تمرهندی را با کمی روغن و فلفل قرمز تند و نمک بجوشانید تا سس غلیظی درست شود و همراه پاکوره سرو کنید.

نکته آشپزی: می توانید از یک عدد فلفل تند خرد شده در این غذا استفاده کنید.

 

loading...
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن