آشپزی رژیمی

طرز تهیه خورش کرفس رژیمی

خورش کرفس پر از کالری ومقوی وخوشمزه

مواد لازم برای برای خورش کرفس رژیمی

ساقه کرفس۵۰۰ گرم
برگ کرفس، نعناع و جعفری ۴۰۰ گرم
مرغ ۳۰۰ گرم
آبلیمو نصف استکان
پیاز ۱ عدد متوسط
سیر ۲ حبه ( اختیاری )
روغن زیتون به مقدار لازم
نمک کمی کمتر از مقدار لازم


طرز تهیه خورش کرفس رژیمی
مرغ را بعد از شستن نمک بزنید و همراه یک عدد پیاز و ۳-۴ لیوان آب به مدت ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزید تا تقریبا نیم پز شود .کرفس ها را بعد از پاک کردن و شستن به صورت نگینی ریز خرد کنید و در محلول آب و نمک رقیق قرار دهید تا علاوه بر طعم دار و ترد شدن کاملا ضدعفونی شوند .برگ های کرفس را همراه نعناع و جعفری ساطوری کنید و کنار بگذارید .کرفس های خرد شده را آبکش کنید .
در تابه ای مقداری روغن زیتون بریزید . صبر کنید تا کمی روغن زیتون گرم شود . کرفسهای خرد شده را همراه با سبزی خرد شده داخل تابه بریزید، در صورت تمایل به استفاده از سیر، دو حبه سیر را داخل تابه رنده کنید و مواد را با حرارت متوسط به مدت ۳ – ۵ دقیقه تفت دهید تا از حالت خامی خارج شوند و کمی نرم شوند ؛ و همچنین طعم ساقه کرفس و سبزیجات با هم مخلوط شود. بعد مقداری زرد چوبه به مواد اضافه کنید، مواد را هم بزنید و حرارت زیر تابه را خاموش کنید .
پیاز را از داخل آب مرغ خارج کنید و محتویات تابه را به مرغ اضافه کنید . مقداری فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و در صورت نیاز ، یک تا دو لیوان آب به خورش اضافه کنید . حرارت زیر قابلمه خورش را زیاد کنید تا خورش به جوش بیفتد و بعد حرارت را ملایم کنید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید خورش با حرارت ملایم و درب بسته به مدت ۳۰-۴۵ دقیقه کاملا جا بیفتد .
طی این مدت چند بار به خورش سر بزنید و از اندازه بودن آب آن مطمئن شوید . ۱۰ دقیقه آخر طبخ آبلیمو یا چاشنی ترش مورد نظر را به خورش اضافه کنید خورش را هم بزنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه آخر خورش با درب باز بپزد .و در آخر نمک و فلفل و چاشنی خورش را اندازه کنید و خورش را در ظرف مورد نظر سرو کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید