کیک و شیرینی

طرز تهیه چند نوع شیرینی بدون تخم مرغ

شیرینی بسیار خوشمزه بدون تخم مرغ مناسب کسانی که کلسترول دارن

شیرینی بدون تخم مرغ ستاره ای

مواد لازم :
۲ تکه کره مایع (۱ فنجان)
۱ فنجان شکر سفید
۱ قاشق چایخوری وانیل
یک دوم فنجان شیر
۳ فنجان آزد
یک دوم قاشق چایخوری نمک
یک قاشق سوپخوری و یک قاشق چایخوری بکینگ پودر
وسایل تزئینات کیک


طرز تهیه:
درجه فر را بر روی دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید. با استفاده از مخلوط کن برقی کره و شکر را مخلوط کنید تا سفید و پرزدار شود. وانیل و شیر را اضافه کرده و خوب بزنید تا کاملا مخلوط شوند.
در ظرفی جداگانه آرد، نمک و بکینگ پودر را به آرامی مخلوط کنید تا به خوبی ترکیب شوند.
در ابتدا مواد کیک به شکل تکه تکه ظاهر می شود اما اگر آن را کمی با دست فشار دهید به هم می چسبند. مواد کیک باید تقریبا خشک باشد. مواد کیک را داخل پلاستیک بپیچید و حداقل یک ساعت بگذارید خنک شود.
مواد کیک را روی سطحی از آرد با ضخامت بسیار کم قرار دهید. شیرینی را تکه تکه و به اشکال مختلف ببرید. تکه ها را بر روی سینی فر قرار دهید. برای اینکه شیرینی فرم و شکل برش خود را از دست ندهند می توانید کاغذ پوستی را روی سینی فر قرار دهید. مواد شیرینی را روی آن درست کرده و سپس به همراه کاغذ زیر آن بریده و داخل فر قرار دهید.
شیرینی ها باید ۸ الی ۱۰ دقیقه داخل فر بمانند. هنگامی که رنگ آن ها قهوه ای روشن شد آن ها را از فر بیرون بیاورید تا خنک شوند.
شیرینی ها آماده هستند. طبق سلیقه خود آن ها را تزئین کنید.


شیرینی لبکوشن آلمانی

مواد لازم 
عسل ۱ و ۱/۳ لیوان
شکر قهوه ای ۱/۳ لیوان
آرد ۲ لیوان
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین ۱/۲ قاشق چایخوری
میوه خرد شده ۱ لیوان
روغن کنجد ۱ قاشق
زنجبیل ۱/۴ قاشق چایخوری
پودر هل ۱/۲ قاشق چایخوری
دارچین ۲ قاشق چایخوری
پودر گردو ۱ قاشق چایخوری
آرد ۱ و ۱/۲ لیوان
پودر فلفل سیاه ۱/۴ قاشق چایخوری


طرز تهیه

قالب شیرینی را کمی چرب کنید. فر را از پیش تا دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. در ظرفی مناسب عسل و شکر را با هم مخلوط کنید و ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا شکر در عسل ذوب شود.

بیکینگ پودر و آرد و جوش شیرین را باهم مخلوط کنید و به عسل اضافه کنید. سپس میوه، روغن و ادویه جات را در داخل مخلوط بریزید و میکس کنید. در صورت لزوم ۱/۲ تا ۱ لیوان دیگر آرد اضافه کنید تا خمیر خوبی بدست آید.

خمیر را در قالب پهن کنید و آن را را به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید و بپزید. بعدا با چاقو شیرینی را ببرید.


مواد لازم
کره ۲۵۰ گرم
شکر ۱/۲ لیوان
آرد گندم ۲ و نیم لیوان


طرز تهیه :
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود. سپس بهمراه شکر داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا بافتی نرم و کرمی پیدا کند. آرد را کم کم اضافه کنید و با دست مخلوط کنید تا زمانی که خمیر یکدست شود.

خمیر را داخل قالب بریزید و با فشار دست و به ضخامت ۱ سانتیمتر پهن کنید. با چاقو خمیر را به قسمت های مساوی برش بزنید سپس با چنگال روی خمیر شکل بیندازید ( میتوانید خمیر را با قالب شیرینی قالب بزنید یا به هر شکلی که دوست دارید حالت دهید و سپس در سینی قرار دهید ).

سینی خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خمیر استراحت کند و سرد شود ( میتوانید در صورت تمایل روی خمیر را با زرده تخم مرغ برس بزنید یا روی انها پودر قند بپاشید ).


بیسکوییت شورت برد

شورت برد به نوعی از بیسکوئیت ها گفته میشود که منسجم هستند و در تهیه آنها از شکر ، کره و آرد جو استفاده میشود. البته امروزه بدلیل راحتی کار استفاده از آرد گندم رایج تر میباشد و برای تنوع بخشیدن به طعم و بافت آن از آرد ذرت و آرد برنج هم استفاده میشود.

بافت این بیسکوییت شبیه خرده نان است. در این نوع بیسکوییت ها از بکینگ پودر و جوش شیرین استفاده نمیشود که باعث ایجاد بافت متفاوت در ان میشود و همچنین به علت نداشتن تخم مرغ در دستور بیسکوییت بدست آمده منسجم میباشد و شکل ظاهری را در اثر ضربه و فشار حفظ میکند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید