کیک و شیرینی

طرز تهیه چند نوع شیرینی با بادام

شیرینی خوشمزه با مخلوط بادام مناسب عصرانه شیرینی برشی كره بادام‌زمینی و مارمالاد و  شیرینی ملکه بادام

شیرینی اسلایس بادام

مواد لازم :

بادام زمینی بوداده‌شده: ۲۰۰ گرم

بیسکویت کرم‌دار وانیلی: ۴۰۰ گرم

شکر برای کارامل: ۳۰۰ گرم

شیر عسلی: ۱۰۰ گرم

پودر گردو: ۱۵۰ گرم

مارگارین: ۱۲۵ گرم


طرز تهیه

ابتدا بیسکویت‌ کرم‌دار را پودر کرده و بادام زمینی تست‌ شده را به شکل نیم‌کوب خرد می‌کنیم و با پودر گردو به پودر بیسکویت اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

.مارگارین را روی حرارت غیرمستقیم ذوب و به مواد اضافه می‌کنیم، شکر را از قبل روی حرارت مستقیم و زیاد کارامل می‌کنیم و شیر عسلی را به آن اضافه می‌کنیم.

.در این مرحله نصف استکان آب جوش به کارامل اضافه می‌کنیم.

.سس کارامل حاصل را به مواد اضافه کرده همه را با هم مخلوط می‌کنیم و داخل یک ظرف پیرکس مستطیل یا قوطی فلزی که از قبل کف آن را فویل کشیده و چرب کرده‌ایم، می‌ریزیم.

.اسلایس را به مدت ۶ تا ۸ ساعت داخل یخچال می‌گذاریم تا خودش را بگیرد بعداز یخچال بیرون می‌گذاریم و دوباره حدود ۱۰ ساعت اجازه می‌دهیم بیرون یخچال بماند.

آن را با کادری تیز برش داده و داخل ظرف مورد نظر می‌چینیم.


شیرینی برشی كره بادام‌زمینی و مارمالاد

مواد لازم

كره‌ نرم ۲۰۰ گرم
شكر ۳۰۰ گرم
تخم‌مرغ ۲ عدد
كره‌ بادام زمینی ۲ پیمانه
وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری
آرد ۴۵۰ گرم
نمك یك‌دوم قاشق چایخوری
بیكینگ‌پودر ۱ قاشق چایخوری
مارمالاد توت‌فرنگی یا آلبالو ۱ پیمانه
بادام زمینی خرد كرده ۱ پیمانه (۱۲۰گرم)


طرز تهیه

فر را با دمای ۱۸۰ درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و قالب ۲۵ × ۳۵ سانتیمتری را چرب نمائید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه كره و شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود و تخم‌مرغ‌ها را یكی یكی بیفزائید.

سپس كره‌ بادام‌زمینی و وانیلین را درون مایه بریزید و مخلوط كنید. حالا آرد، نمك و بیكینگ‌پودر را به مایه بیفزائید و با همزن برقی هم بزنید تا مایه‌ صاف و یكدستی حاصل شود. اكنون دوسوم از مایه‌ فراهم كرده را در قالب بریزید، صاف كنید و مارمالاد را رویش بریزید.

اینك باقیمانده‌ خمیر را به شكل خرده نان درآورید (با نوك انگشتان) و با بادام‌زمینی مخلوط كنید. سپس این مخلوط را روی مارمالاد درون قالب بپاشید. آن‌گاه قالب را در فر قرار دهید و شیرینی را به مدت تقریبی ۵۰-۵۵ دقیقه یا تا زمانیكه طلائی‌رنگ شود، بپزید.

حالا قالب را از فر درآورید و بگذارید شیرینی اندكی خنك شود. بعد آن را به اندازه‌های ۵×۵ سانتیمتر ببرید و از قالب خارج كنید و روی پنجره‌ سیمی خنك كنید. آن‌گاه شیرینی را برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی بچینید.


 شیرینی ملکه بادام

مواد لازم

آرد شیرینی ۳۵۰ گرم
شکر ۱۲۵ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
خامه پاستوریزه ۵۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل ۱/۸ قاشق چایخوری
مواد رویه شیرینی
شکر ۱/۲ پیمانه
عسل ۱/۲ پیمانه
کره ۵۰ گرم
خامه ۵۰ گرم
پرک یا خلال بادام ۱ و ۱/۲ پیمانه


طرز تهیه 

شکر و کره نرم شده را با همزن برقی تا جایی مخلوط کنید که کاملا پفکی و سبک و البته کرم رنگ شود.تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و یک دقیقه با همزن بزنید.

خامه را به مواد بیافزایید و با لیسک سیلیکونی مخلوط کنید.

آرد شیرینی و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کنید. به تدریج آرد را به مواد بیافزایید و به آرامی مخلوط کنید. دقت کنید خمیر شیرینی ملکه بادام بسیار لطیف است و نیاز به ورز دادن زیاد ندارد و اگر خواستید برای مخلوط کردن از دست استفاده کنید فقط از نوک انگشتان استفاده کنید.

خمیر را در یک سینی فر یا قالب سی در چهل چرب شده به طور یکدست پهن کنید (برای راحتی کار و اگر احتمال می دهید خمیر بعد از پخت به سینی بچسبد، بهتر است کف سینی یا قالب فویل پهن کنید.)

سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ یا ۱۲ دقیقه قرار دهید .

در فاصله ای که خمیر در حال پخت است باید مواد رویه شیرینی ملکه بادام را آماده کنید. مواد رویه را به جز بادام، با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. زمانی که مایه یکی دو جوش زد، پرک یا خلال بادام را اضافه کنید و بلافاصله ظرف را از روی حرارت بردارید.(این مایه بسیار داغ و خطرناک است پس در این زمان کودکان را از آشپزخانه خارج کنید و سعی کنید تمام لوازم مورد نیاز مانند دستگیره، وسیله پهن کردن مایه روی شیرینی را جلوی دست قرار دهید تا باعث دستپاچه شدن شما نشود.

مواد رویه را به محض برداشتن از روی حرارت روی خمیر نیم پز بریزید و سریع آن را با وسیله ای بزرگ و پهن روی خمیر پخش کنید و سینی را دوباره در فر قرار دهید تا زمانی که روی شیرینی طلایی شود. حدود نیم ساعت با همان دما در فر بگذارید و در آخر ۲-۳ دقیقه شعله روی فر را روشن کنید.

پس از پخت، ملکه بادام را از فر خارج کید و اجازه دهید کاملا خنک شود. پس از خنک شدن شیرینی را به شکل مربع یا مستطیل برش بزنید و به وسیله کاردک از سینی جدا کنید.(می توان پس از برش زدن کمی مغز پسته یا پودر نارگیل روی برش های شیرینی ریخت.)

نکات کلیدی تهیه شیرینی ملکه بادام:

-در این شیرینی به جای بادام از هر نوع مغز خوراکی دیگر می توانید استفاده کنید.

-اگر شیرینی شما به روغن افتاد باید بدانید که خمیر را بیش از حد ورز داده اید.

-بادام سریع می سوزد و تلخ می شود پس دقت کنید بیش از حد طلایی و سرخ نشود.

– اگر مایل بودید، هنگام تهیه مواد رویه شیرینی ملکه بادام کمی زعفران دم شده هم اضافه نمایید.

-اگر می خواهید شیرینی آجیلی شما کم شیرین باشد می توانید از مقدار شکر به کار رفته در خمیر کم کنید.

– بهتر است بلافاصله بعد از گذاشتن خمیر شیرینی در فر، تهیه رویه بادامی را شروع کنید تا فرصت داشته باشد کمی خنک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید