کیک و شیرینی

طرز تهیه چند نوع شیرینی براونی وبتی

شیرینی بسیار خوشمزه با رویه شکلاتی ومغزدار مخصوص شب کریسمس

براونی با رویه شکلاتی سبز

مواد لازم 

آرد گندم ۱ پیمانه

پودر کاکائو ½ پیمانه

نمک ۱ قاشق چایخوری

بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

روغن نباتی ⅔ پیمانه

شکر ½ ۱ پیمانه

عصاره وانیل خالص ۲ قاشق چایخوری

تخم مرغ ۲ عدد

مواد لازم برای خامه کره‌ای سبز رنگ:

کره ۱ پیمانه

پودر شکر شیرینی پزی ۲ پیمانه

نمک کمی

عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری

رنگ سبز خوراکی چند قطره


طرز تهیه 

فر را در دمای ۱۷۶ درجه سانتیگراد گرم کنید. تابه شیرینی پزی را با فویل بپوشانید، بعد با کره کمی چرب کرده و کنار بگذارید.
آرد گندم را درون کاسه‌ای متوسط با پودر کاکائو، بکینگ پودر و نمک با سرعت به هم بزنید و کنار بگذارید. در کاسه‌ای جدا با سایز متوسط، روغن، شکر، وانیل و تخم‌ مرغ را با هم ترکیب کنید و مخلوط آرد را به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا کاملاً یک دست شود. سپس خمیر بدست آمده را به تابه شیرینی پزی انتقال دهید.

۳۰ تا ۴۰ دقیقه صبر کنید تا جایی که براونی خودش را بگیرد و وقتی خلال دندانی درون کیک فرو می‌برید بدون اینکه مواد کیک به آن چسبیده باشد بیرون بیاید. بروانی را از فر خارج کنید و اجازه دهید کاملاً خنک شود.
در حالی که کیک‌ تان خنک می‌شود خامه کره‌ای را آماده کنید. خامه را به کره اضافه کنید و با میکسر حدود ۵ دقیقه به هم بزنید تا پف کرده و براق شود.

پودر شکر را به همراه نمک اضافه و حدود ۵ دقیقه مخلوط کنید (به تدریج با سرعت بیشتر) تا وقتی شکر کاملاً با مواد آمیخته شود. در صورت نیاز میکسر را یکی دو بار خاموش کنید و دور کاسه را بگیرید تا مواد دور کاسه هم مخلوط شود.

حالا وانیل را اضافه کنید و دوباره برای ۳ دقیقه به هم بزنید تا مخلوط‌تان براق شده و پف کند. وقتی خامه کره‌ای لطیف و ملایم به نظر رسید، زمان آن رسیده که رنگ را به خوردش دهید. رنگ خوراکی را با مواد بزنید تا تمام رویه خامه سبز رنگ شود و نقطه سفیدی در آن باقی نماند.

برای پوشش سطح رویی، بروانی‌ها را از تابه خارج کنید و روی سطح تمیزی قرار دهید. لایه‌ای ضخیم از خامه کره‌ای را بر روی سرتاسر براونی‌های خود بکشید و با ترافل رنگی آنها را تزیین و به ۹ قسمت مربع شکل تقسیم کنید. سرو کنید و از آن لذت ببرید.


بتی طلایی با تمشک

مواد لازم

۳ پیمانه تمشک تازه

آب لیمو‌ترش تازه ½ ۱ قاشق چایخور

کره ذوب شده ۵ قاشق غذاخوری

شکر شیرینی پزی۱ قاشق غذاخوری

خرده نان تازه (نان تست) ۲ پیمانه

شکر قهو ه ای ⅓ پیمانه

آرد ۲ قاشق غذاخوری

جوز هندی به اندازه ای که بین ۲ انگشت می ماند

خامه زده‌شده  برای سرو


طرز تهیه

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می‌کنیم تا گرم شود. ¼ پیمانه از تمشک‌ها را کنار می‌گذاریم. در یک کاسه متوسط، بقیه تمشک‌ها را به همراه آب لیموترش تازه می‌ریزیم و آن را کنار می‌گذاریم تا تمشک‌ها خیس بخورد. ۶ ظرف کوچک مخصوص فر را با ۱ قاشق غذاخوری کره چرب می‌کنیم و روی کره‌ها را با شکر می‌پوشانیم و آنها را کنار می‌گذاریم.

در یک کاسه کوچک، خرده‌های نان به همراه ۴ قاشق غذاخوری کره می‌ریزیم و آن را کنار می‌گذاریم. شکر قهوه‌ای، آرد و جوز هندی را روی مخلوط تمشک ریخته و مخلوط می‌کنیم. ⅓ از خرده نان‌ها را داخل ظرف‌ها به تساوی تقسیم می‌کنیم. روی آنها نیمی از مخلوط تمشک را به تساوی تقسیم کرده و باز لایه دیگری از خرده نان و تمشک و در آخر لایه دیگری از خرده نان می‌ریزیم و آنها را کاملاً پرس می‌کنیم.

آنها را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر داغ می‌گذاریم تا طلائی رنگ شوند. آنها را از فر خارج کرده و به مدت ۵ دقیقه می‌گذاریم تا خنک شوند.
ظرف‌ها را در بشقاب‌های مخصوص سرو بر می‌گردانیم و روی آنها را با خامه و باقیمانده تمشک‌ها تزئین کرده و سرو می‌کنیم.


براونی مغز دار

مواد لازم

کره تکه تکه شده ۸ قاشق غذا خوری

آرد۱ پیمانه

پودر کاکائو¼ پیمانه

بیکینگ پودر ½ قاشق چای خوری

نمک ½ قاشق چای خوری

مغز خشکبار تکه‌ تکه‌شده ۱ پیمانه

شکلات کم شیرین تکه تکه‌شده ۲۳۰ گرم

شکر ¼ ۱ پیمانه

تخم‌مرغ درشت ۳عدد


طرز تهیه
فر را در دمای ۳۵۰ درجه گرم می‌کنیم. کف یک سینی شیرینی‌پزی مربع ۲۳ سانتیمتری را به کره آغشته می‌کنیم. کف و دیواره‌های سینی شیرینی‌پزی را با کاغذ روغنی می‌پوشانیم بطوریکه ۳ سانتیمتر از کناره‌های دیواره‌های ظرف اضافه بماند. سپس روی سطح کاغذ را به کره آغشته میکنیم و ظرف را کنار می‌گذاریم. در یک کاسه آرد، کاکائو، بیکینگ پودر و نمک را مخلوط می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.

در یک ظرف نشکن شکلات را قرار می‌دهیم (قابلمه نباشد) و سپس ظرف را در یک ظرف آب جوش قرار می‌دهیم و هم می‌زنیم تا به صورت یکنواخت شکلات آب شود و بعد از ۲ یا ۳ دقیقه ظرف را از قابلمه آب جوش خارج می‌نماییم. شکر را به شکلات مایع اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا یکنواخت شود و تخم‌مرغ‌ها را در این مایع ترکیب می‌کنیم. سپس ترکیب آرد را به آن اضافه نموده (توجه نمایید که زیاد از حد هم نزنید). در آخر مغزها را به آن اضافه می‌کنیم. مخلوط را درسینی شیرینی‌پزی می‌ریزیم و سطح آن را مسطح می‌کنیم.

سینی شیرینی‌پزی را به فر منتقل می‌کنیم. سینی را در فر به مدت ۵۰-۶۰ دقیقه قرار می‌دهیم. توجه نمایید براونی تا زمانی در فر بماند که وقتی یک خلال چوبی را در آن فرو می‌کنید فقط تکه های بسیار ریز به خلال باقی بماند. سینی را از فر خارج کرده و می‌گذاریم به مدت ۳۰ دقیقه خنک شود. بعد از آن به کمک کاغذ روغنی، سینی شیرینی‌پزی را از فر خارج کرده و می‌گذاریم تا کاملا خنک شود. براونی را با یک چاقوی مرطوب دندانه دار به ۱۶ قسمت تقسیم می‌کنیم و در یک ظرف با در محکم نگهداری می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید