دورچین

طرز تهیه چند نوع پوره

پوره سیب زمینی با پنیر وپاکورای_سیب_زمینی و پوره گل کلم و پوره کدو حلوایی بسیار خوشمزه ومتنوع

پوره_سیب_زمینی_پنیری

مواد لازم

سیب زمینی ۶عدد متوسط
خامه صبحانه ۲۵۰گرم
شیر یک لیوان دسته دار
کره ۲۵گرم
پنیر پیتزا ۲۰۰گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم


طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی رو میزاریم آب پز بشه کمی هم نمک اضافه میکنیم تا خوب بپزه بعد پوستشو جدا میکنیم بعد از الک رد میکنیم تا کاملا سیب زمینی ها یکدست بشن بعد شیر و کره رو اضافه میکنیم وبعد خامه رو اضافه میکنیم وخوب مخلوط میکنیم در آخرمواد

روی حرارت خیلی کم که پنیر آب بشه میزاریم و پنیرو کم کم اضافه میکنیم وخوب هم میزنیم تا گشدار بشه اگه احساس کردید پنیرش کم هست می تونید دوباره اضافه کنید دقت داشته باشید مرتب هم بزنید وگرنا خوب کش نمیاد ودر آخر هم نمک و فلفل اضافه میکنیم


پاکورای_سیب_زمینی

مواد لازم

سیب زمینی بزرگ ۲ عدد

آرد نخود و نشاسته ذرت از کدوم ۱ ق غ

ادویه کاری وپودرزیره به میزان لازم

پودر تخم گشنیز و فلفل ۱ ف س

جعفری ریز خرد شده ۲ ق غ

نمک به میزان لازم


طرز تهیه

سیب زمینی را بپزید در حدیکه نه کاملا پخته ونه نیمه خام باشه بعد حلقه حلقه کتید نه نازک ونه زیاد ضخیم

توی ظرفی یک لیوان ارد نخود خام(  ارد نخود خام را خواربار وفروشیها دارن پودر کردنش توی خونه کار سختیه پس باید اماده بگیرید ویکبار هم الک کنید چون ناخالصی زیاد داره )بعد یک ق غ سر پر نشاسته ذرت و ادویه کاری وپودرزیره و پودر تخم گشنیز و فلفل باید طوری باشه که تندی را احساس کنید

همه را اضافه ودوق غ جعفری ریز خرد شده ودوق غ تره ربز خرد شده ونمک همه را مخلوط وبعد اب ولرم را کم کم اضافه کنید تا غلظت مواد ما مثل ماست بشه اگر زیاد شل بشه اطراف سیب زمینی را پوشش نمیده بعد سیب زمینی را اضافه کرده


 پوره گل کلم

مواد لازم:

گل کلم۱ عدد

آب مرغ ۱ لیوان

پنیر خامه ای۳ قاشق

کره۱ قاشق

نمک و فلفل به میزان دلخواه


طرز تهیه 

پوره گل کلم یکی از خوشمزه ترین پیش غذاهایی است که میتوان با انواع سبزیجات پخته و یا کنار انواع گوشت آبپز شده به جای نان یا برنج مورد استفاده قرار داد. شاید گاهی بوی بد ناشی از پخت کلم مانع از تهیه این مکل غذایی فوق العاده شود اما با کمی ابتکار میتوان این مشکل را برطرف کرد. کافی است داخل آب مرغی که آن را میپزید یک عدد برگ بو یا یک حبه سیر بیندازید دیگر اثری از بوی بد نخواهد بود.

برای آماده کردن این پوره ی خوشمزه، ابتدا گل کلم را خوب بشویید و تکه های آن را داخل آب مرغ با شعله زیاد بپزید. اجازه دهید آب جوش بیاید، سپس شعله را پایین آورده و به آرامی بپزید تا گل کلم نرم شود این پروسه حدودا۱۰ دقیقه طول خواهد کشید.

سپس گل کلم پخته شده را از آب مرغ بگیرید و داخل مخلوط کن بریزید و آن را مخلوط کنید تا کاملا له و نرم شود. چاشنی های مورد نظر را به پوره اضافه کنید و ۱ یا ۲ قاشق از آب مرغ را به همراه پنیر خامه ای و کره با هم مخلوط کنید و به گل کلم له شده بیفزاید. به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه آنها را مخلوط کنید. فراموش نکنید که پوره را حتما گرم سرو کنید. و با مقداری سبزیجات تازه و ریز شده آن را تزئین کنید.


پوره کدو حلوایی

مواد لازم:

کدو حلوایی۱ عدد

آب۱ لیوان

شکر۲ قاشق

زعفران۲ قاشق چایخوری


طرز تهیه 

پوره ی کدو حلوایی هم به عنوان یک پیش غذا میتواند در کنار سایر غذاها به کار رود هم یک میان وعده ی مقوی است در ضمن برای نوزادان ۸ ماهه نیز یک مکمل غذایی فوق العاده محسوب میشود. اما مهم ترین کاربرد پوره ی کدو حلوایی استفاده از آن در کیک ها و شیرینی ها مخصوصا پای های مختلف است. روش های طبخ پوره ی کدو حلوایی نیز متفاوت است. بستگی به زمانی دارد که برای تهیه آن میخواهید صرف کنید.

اگر عجله داشته باشید میتوانید کدو حلوایی را به شکل عمودی به دو نیم تقسیم کنید و هسته های آن را خارج کنید و بدون اینکه پوست آن را بگیرید برعکس داخل سینی فر بگذارید طوری که پوست آن روی سطح سینی فر قرار بگیرد. بعد داخل سینی را یک لیوان آب بریزید. فر را با درجه حرارت ۲۲۰ روشن کنید اجازه دهید مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه تا زمانی که پوست کدو حلوایی چروک میشود و گوشت آن حسابی پخته میشود داخل فر باقی بماند. حالا با قاشق گوشت را بتراشید در یک ظرف با شکر و زعفران مخلوط کنید.

اگر فرصت بیشتری در اختیار دارید از روش بهتری استفاده کنید. به این شکل که پوست کدو حلوایی را بگیرید. آن را به تکه های درشت تقسیم کنید با آب و شکر روی حرارت غیر مستقیم مثل بخاری یا سماور قرار دهید تا حسابی بپزد و له شود در انتها کمی زعفران به آن اضافه کنید. در این حالت یک شیره ی خوشمزه با پوره ی شما آماده میشود که طعم آن را فوق العاده میکند.

نکته

در تهیه پوره ی کدو حلوایی این است که مراقب باشید نسوزد به محض اینکه آب آن تمام میشود کمی به آن آب اضافه کنید چون بلافاصله تلخ میشود.


 پوره هویج

مواد لازم:

هویج۱ کیلو

آب مرغ ۲ لیوان

شکر۱ قاشق غذاخوری

نمک نصف قاشق

روغن زیتون۱/۴ لیوان

زنجبیل رنده شده۱ قاشق

سیر۲ حبه

آب پرتقال۱/۳ لیوان

نمک و فلفل به مقدار لازم


طرز تهیه 

هویج و آب مرغ و شکر و نمک را داخل قابلمه ریخته و با شعله متوسط در حدود ۲ دقیقه بپزید و سپس هویج ها را از آب مرغ درآورده و ۱/۴ آب مرغ را نگه دارید. روغن زیتون را در ماهیتابه ریخته و آن را روی شعله متوسط گرم کرده و سیر و زنجبیل را به آن بیفزایید و ۲ تا ۳ دقیقه آن را روی شعله تفت دهید.

زنجبیل و سیر و هویج و آب پرتقال را داخل مخلوط کن ریخته و آنها را به صورت نرم و پوره ای و یکدست درآورده و ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری از آب مرغ را به آن افزوده و نمک و فلفل بزنید. این غذا را حتما به صورت گرم سرو کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید