نوشیدنی ها

دستور چند نوع معجون مقوی

انواع معجون مقوی سرشار ویتامین برای ورزشکاران وگیاهخواران

معجون پروتئینی سیب و دارچین ؛

اگر از چای گرم سیب و دارچین لذت می برید مطمئنا از شکل خنک شده و سرد آن نیز لذت خواهید برد ,این معجون می تواند یک صبحانه یا حتی ناهار عالی ای به حساب آید. اسموتی شیرین و بمبی از انرژی ,این انرژی توسط سیب به بدن منتقل می گردد که البته جو ای که در آن است موجب می گردد تا این انرژی تدریجا آزاد شود , در ضمن هم سیب و هم جو دارای فیبر فراوانی هستند که به فرد احساس راحتی و آرامش می دهند.

جو و بادام (یا کره بادام) اصلی ترین منبع برای پروتئین در این معجون می باشند ,در مجموع این اسموتی شامل ۱۰ گرم پروتئین می باشد. اگر افراد به دنبال پروتئین بیشتری هستند می توانند ۲ قاشق غذاخوری شاهدانه به آن بی افزایند , با افزودن این ۲ قاشق ۵ گرم پروتئین بیشتری را بدون آن که طعمش تغییر کند و شیرین تر شود , مصرف خواهید کرد.

اگر در پی یک بمب پروتئینی هستید یک قاشق پودر وانیل می تواند هم به آن طعم فوق العاده ای دهد و هم حدود ۱۷ تا ۲۶ گرم پروتئینش را بالا ببرد. مطمئن شوید که سیب ها ارگانیک باشند در آن صورت می توانید آن ها را بدون نیاز به کندن پوستشان مورد مصرف قرار دهید و از خاصیت پوستش نیز بهرمند گردید.

مواد لازم ؛

۱ عدد سیب متوسط
½ فنجان جوی له شده
½ قاشق چایخوری دارچین
½ قاشق چایخوری جوز هندی
۱ قاشق غذاخوری کره بادام
½ فنجان شیر نارگیل
۳ الی ۴ عدد یخ از قالب های یخ مکعبی شکل
½ فنجان آب سرد


معجون پروتئینی سیب و اسفناج ؛

این دستورالعمل مخصوص افراد گیاهخوار تهیه شده , برای طعم دار کردن آن ,بسته به سلیقه افراد می توان از خیلی چیزها بهره جست برای مثال ؛ پودر وانیل یا پودر کاکائو گزینه های خوبی می باشند. در مورد اسفناجی که در مخلوط کن میریزید

باید گفت که به دلخواهتان تا هر مقداری که دوست دارید بریزید البته مساله طعم اسفناج نیز قابل ذکر است که اگر از مقدار فراوانی استفاده شود مزه ای غالب نسبت به دیگر مواد پیدا خواهد کرد و ممکن است مورد رضایت برخی ها واقع نشود.
با نوشیدن این معجون نه تنها مواد معدنی و ویتامین هایی همچون ؛ پتاسیم , ویتامین A و ویتامین K را داراست بلکه سرشار از فیبر فراوان می باشد و از لحاظ پروتئینی دارای ۳۳ گرم پروتئین است.

مواد لازم ؛

۱ عدد سیب بزرگ یا ۲ عدد سیب کوچک
۳ الی ۴ فنجان اسفناج
۱ قاشق غذاخوری کره بادام
۲ قاشق غذاخوری پودر نارگیل
۱ فنجان شیر بادام
۴ عدد یخ از قالب های یخ مکعبی شکل


معجون پروتئینی قهوه و کاکائو ؛

افراد بسیاری قهوه دوست دارند و روز خود را با انواع قهوه های سرد و گرم می گذرانند, این اسموتی پیشنهاد بی نظیری برای این اشخاص می باشد. برای تهیه این معجون به یک فنجان قهوه نیازمند هستیم , افراد می توانند یک فنجان قهوه درست کنند و آن را در یخچال بگذارند تا هر زمانی که خواستند اسموتی پروتئینی قهوه درست کنند, آن را مورد مصرف قرار دهند.

بعضی از افراد به بادام زمینی آلرژی دارند یا حتی از مزه آن بیزارند , می توانند در ازای آن از دانه های قهوه استفاده کنند ,کافئین اسموتی شان افزایش میابد اما مزه بسیار خوبی را به خود می گیرد. این معجون نوشیدنی بسیار مناسبی برای قبل از باشگاه می باشد, از آنجایی که تحرک و انرژی فرد را بالا می برد توصیه می شود که ۱ الی ۲ ساعت پیش از ورزش Sport نوشیده شود.

علاقه مندان می توانند با افزودن ¼ فنجان جو از فیبر بیشتری برخوردار شوند و تا پایان روز شارژ باشند. همچنین اگر به دنبال پروتئین بیشتری هستید شاهدانه می تواند تا ۱۷ گرم پروتئین به این معجون اضافه کند , معجون قهوه و کاکائو در مجموع حدود ۱۵ گرم پروتئین دارد.

مواد لازم ؛

۱ عدد موز
½ فنجان قهوه خنک شده
۲ قاشق غذاخوری کاکائو
۲ قاشق غذاخوری شاهدانه
۱ فنجان شیر بادام
¼ فنجان انواع مختلفی از خشکبار (شب قبل آن را در آب قرار دهید تا خیس بخورد.)


معجون پروتئینی بلغور جو و بلوبری

بدلیل رنگ شگفت انگیز آن ,خیلی ها تمایل به درست کردن و خصوصا خوردن این اسموتی دارند. همراه با فیبر سرشاری که دارد فیبر بدن را نیز تامین می کند ,افرادی که مضطرب از خانه هایشان به سمت محل کارشان می روند باید بدانند که این اسموتی استرس را کاهش داده و به افراد آرامش می بخشد ,در واقع میوه بلوبری به همین خاصیت ضداسترس بودن اش مشهور است.

کره بادام با داشتن طعم و مزه خوبش , چربی های مفید مورد نیاز بدن را نیز فراهم می کند و افراد را برای مدت طولانی ای سیر نگه می دارد ,توجه داشته باشید که عمل خیس کردن خشکباری که در آن استفاده می گردد حائز اهمیت است باعث نرم شدن و راحت نوشیدن اسموتی می شود , این معجون در مجموع ۴۰ گرم پروتئین دارد.

مواد لازم ؛

½ فنجان خشکبار خیس شده (برخی ها از سفت بودن و جویدن آن لذت می برند در این صورت نیاز به خیس کردن نیست.)
۱ فنجان بلوبری
½ فنجان بلغور جو
۱ فنجان شیر نارگیل
۵ عدد یخ از قالب های یخ مکعبی شکل
۱ قاشق غذاخوری کره بادام
۲ قاشق غذاخوری پودر نارگیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید