آش و سوپ

طرز تهیه سوپ پای مرغ

سوپ پای مرغ یک سوپ مقوی و بدلیل وجود پای مرغ دارای کلسیم

مواد لازم:
پای مرغ: ۱۰ عدد
پیاز: یک عدد
هویچ: یک عدد
کرفس خرد شده: یک لیوان
فلفل سبز: یک عدد
آویشن تازه خرد شده: دو قاشق غذاخوری
برگ بو: یک عدد
روغن: به مقدار لازم
نمک: به میزان دلخواه


طرز تهیه سوپ پای مرغ:

در ابتدا باید پای مرغ را تمیز نمایید برای این کار به مدت پنج دقیقه بگذارید در آب جوش و نمک، بجوشد سپس با آب سرد آب کشی نمایید و ناخن و پوست زرد روی آن و سیاهی های موجود در کف آن را جدا نمایید. حالا پیاز را خرد نمایید و در ظرف مورد نظر همراه با کمی روغن تفت دهید، بعد از سبک شدن پیاز ها، کرفس و آویشن تازه را اضافه نمایید و تفت دهید.

به میزان کافی آب درون قابلمه بریزید و پاهای مرغ تمیز شده، هویج خرد شده و برگ بو را به آن اضافه نمایید، همچنین فلفل سبز را درسته درون آن بیاندزید. حرارت را زیاد کرده، بگذارید آب بجوشد و کمی مواد نیم پز شوند سپس حرارت را کم کنید و بگذارید سوپ آرام آرام بپزد و جا بیفتد. در آخر نمک آن را اندازه کنید و آن را تازه و گرم سرو نمایید. تا سرد نشود و حالت ژله مانند به خود نگیرد.

سوپ پای مرغ یکی از انواع سوپ هایی است که برای بیمارانی که کمبود کلسیم دارند، یا بیماری هایی که مربوط به استخوان می باشند مانند آرتروز یا راشیتیسم و … بسیار مفید می باشد. طرز تهیه سوپ پای مرغ خوشمزه

پای مرغ اگر چه دارای کلسیم فراوان و برای بیماری های مربوط به استخوان و کمبود کلسیم مفید است. اما باید توجه داشت که پای مرغ دارای چربی های اشباع شده ی بسیاری است که برای بیماران دارای چربی خون بالا بسیار مضر می باشد. از طرفی اگر شکل و ظاهر پای مرغ برای شما خوشایند نمی باشد، می توانید آب پای مرغ را تهیه نمایید و از آن در سوپ استفاده کنید، برای این کار باید پای مرغ را حداقل شش ساعت درون آب در حال جوش همراه با پیاز و دیگر مواد دلخواه خود مانند هویج، سیر یا شلغم بگذارید تا کلسیم آن به طور کامل خارج گردد و سپس از صافی عبور دهید.و بعد از اینکه در یخچال بسته شد، فریز نمایید. در این مطلب دستور پخت سوپ پای مرغ با سبزیجات را ارائه می دهیم تا جای خود را در میان انواع سوپ سبزیجات بازنماید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید