آشپزی رژیمی

طرز پخت کلم و هویج سرخ شده با لیمو

خوراک سبک و خوشمزه سبزیجاتی که برای طرفداران غذاهای غیر گوشتی، غذای بسیار لذیذی محسوب می شود

مواد لازم کلم و هویج سرخ شده با لیمو

دانه زیره سبز ½۱ قاشق چایخوری
روغن گیاهی ۲ قاشق سوپخوری
پودر گشنیز ¾ قاشق سوپخوری
دانه خرد شده فلفل سیاه ½ قاشق سوپخوری
فلفل تند سبز ½ از یک عدد
کلم برگ سفید ۶ پیمانه
هویج رنده شده ۲ پیمانه
نمک ½۲ قاشق چای خوری
شکر دانه ریز ½۱ قاشق چایخوری
برگ گشنیز تازه خرد شده ½ پیمانه
آب لیمو ترش تازه ۳ قاشق سوپخوریکلم و هویج سرخ شده با لیمو


طرز تهیه 

یک قاشق چایخوری دانه زیره سبز را در تابه نچسب و بر روی حرارت ملایم سرخ کنید، حدود ۳ تا ۵ دقیقه مدام زیره ها را به هم بزنید تا کاملاً قهوه ای رنگ شده و شروع به دود کردن کنند. بلافاصله زیره ها در کاسه ای بریزید تا خنک شوند. سپس آنها را درون آسیاب ریخته وکاملاً آنها را ساییده تا ریز و به صورت پودر در آیند.
در تابه ای بزرگ ( از تابه بزرگ استفاده کنید تا برای هم زدن و زیر و رو کردن مواد دچار مشکل نشوید) و روی حرارت ملایم، روغن را با باقیمانده دانه زیره، پودر گشنیز و دانه فلفل سیاه گرم کنید و مواد را حدود دو دقیقه سرخ کنید تا زیره قهوه ای رنگ شود. فلفل تند را به مواد اضافه کنید (به خوبی فلفل را خرد کنید. اگر مایل هستید از تندی آن بکاهید، دانه ها و بافت آن را جدا کنید)، ۳۰ تا ۶۰ ثانیه تا جایی که صدای جلز و ولز آن بلند شده و شروع به نرم شدن کند، سرخ کنید و بعد کلم را ریز خرد کنید و هویج رنده شده را اضافه کنید. ۳ تا ۴ دقیقه به پختن ادامه دهید و هر از چند گاهی مواد را تفت دهید تا جایی که کلم ها حالت پژمرده و پلاسیده به خود بگیرند ولی باز هم قابل جویدن باشند. بعد از آن پودر زیره آسیاب شده، نمک و شکر افزوده و حدود ۳۰ ثانیه به هم بزنید.
تابه را از روی شعله بردارید. برگ گشنیز و آب لیمو ترش تازه را اضافه کنید و ادویه مواد را بچشید. این غذا را می توانید گرم، ملایم (در حد دمای اتاق) و یا سرد میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن