آشپزی ملل

طرز تهیه مرغ یونانی

مرغ یونانی غذا سنتی و خوش طعم و خوشمزه مناسب ذائقه ایرانی

مواد لازم:

ران یا سینه مرغ ۸ تکه

ماست پر چرب ۵۰۰ گرم

روغن ۴ ق غ

کره ۱۰۰ گرم

سیب زمینی متوسط ۴ عدذ

سبزی خشک (ریحان یا نعنا یا پونه) ۲ ق غ

پودر آویشن ۳ ق غ

لیمو ترش کامل ۲ عدد

جعفری تازه چند برگ

خردل فرانسوی ۱ ق غ

سیر ۸ حبه

پیاز ۱ عدذ

فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چایخوری

نمک ۱ ق غ


طرز تهیه:

سیر ها را خیلی ریز خرد کنید. پیاز را نگینی خرد کنید. پوست لیمو را با رنده ریز رنده کنید تا قسمت رویی پوست رنده شود. رنده های پوست لیمو و آب لیمو را به همراه ادویه ها، ماست و سبزی خشک و سس خردل همه را مخلوط کنید. کمی از مواد بچشید اگر احساس کردید نمک یا فلفل آن کم است، به ذائقه خود آن را تنظیم کنید.

به هیچ وجه به مواد این مرغ زعفران اضافه نکنید چون طعم مرغ یونانی را کاملا از بین می برد!!
اگر از سینه مرغ استفاده می کنید، پوست سینه مرغ را کنده و آن را از عرض نصف کنید تا ضحامت آن کم شود. همه مواد را با مرغ ها مخلوط کنید تا همه سطوح مرغ به مواد آغشته شود. مواد مرینیت و مرغ را در کیسه زیپ لاک بریزید و بگذارید ۴ تا ۵ ساعت در یخچال بماند. این کار باعث می شود که خصوصا اگر از سینه مرغ استفاده می کنید، گوشت سینه حسابی نرم شود. در صورتی که فقط تکه های ران را استفاده می کنید، ۳ ساعت برای مرینیت کردن مرغ ها کافیست.

فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۷۵ درجه فارنهایت) روشن کنید تا ۱۰ دقیقه قبل از پختن مرغ گرم شود.
تمام مواد ماستی و مرغ را به یک ظرف مناسب انتقال داده و ظرف را روی پنجره وسط فر به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه قرار دهید تا مرغ ها بپزند. اگر هنوز مرغ ها به زمان بیشتری احتیاج داشتند، تا نهایت ۷۵ دقیقه می توانید به مرغ ها زمان بدهید. بسته به نوع و گرمای فر، این زمان متغیر است. پس بهتر است بعد از ۵۰ دقیقه، مرغ را چند بار چک کنید تا خوب پخته باشد.

سیب زمینی ها را به اندازه ای که له نشوند، بپزید. سپس آن ها را پوست کنده و به قطعات کوچک تقسیم کنید.
بعد از اتمام زمان طبخ مرغ، آب جمع شده داخل ظرف را جمع کنید و آن را با کره و در صورت دلخواه ( اگر ترشی آب مرغ اندازه نبود) با یک لیموترش تازه مخلوط کنید و روی مرغ بریزید. سیب زمینی های خرد شده را به سلیقه خود، در یک گوشه و یا دور تا دور ظرف مرغ بریزید و کمی از آب مرغ به همراه کره آب شده را روی آنها بریزید.
فر را از بالا روشن کرده و بگذارید تا با حرارت متوسط، به مدت ۵ تا ۸ دقیقه مرغ ها و سیب زمینی ها سرخ شوند و روی آن ها طلایی شود. نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید