غذاهای دریایی

پخت چند مدل میگو باسیربا طمع بی نظیر

میگو از جمله غذاهای دریایی که دارای خواص فراوان

مواد لازم برای میگو با سیر
روغن زیتون ۱/۲ ۱ قاشق غذاخوری
میگو ۴۵۰ گرم
نمک به مقدار لازم
سیر ۶ حبه
فلفل قرمز ۱/۴ قاشق چای خوری
آب لیمو ۳ قاشق غذاخوری
آب نمک ۱ قاشق غذاخوری
کره سرد ۳ قاشق چای خوری
جعفری خرد شده ۱/۳ پیمانه
آب به مقدار لازم


طرز تهیه: روغن زیتون را در تابه بزرگی بریزید و بر روی حرارت زیاد قرار دهید تا به نقطه دود برسد. میگوهای پاک شده و خرد شده را درون تابه قرار داده و به مدت ۱ دقیقه بپزید. میگو ها را هم نزیند.

مقداری نمک اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه هم بزنید تا میگوها به رنگ صورتی در بیایند.

سپس سیر و فلفل را اضافه کنید و پخت و هم زدن را به مدت ۱ دقیقه ادامه دهید. آب نمک، آب لیمو، نیمی از کره و نیمی از جعفری ها را به مواد داخل تابه اضافه کنید.


میگو مارینه گریل شده

مواد لازم برای میگو مارینه گریل شده
سیر رنده شده ۳ حبه
روغن زیتون ۱/۳ فنجان
سس گوجه ۱/۴ فنجان
سرکه شراب قرمز ۲ قاشق ( آب انگور قرمز + سرکه قرمز + شکر)
ریحان تازه خرد شده ۲ قاشق
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز تند ۱/۴ قاشق چایخوری
میگو تمیز شده ۱ کیلو
سیخ چوبی


طرز تهیه: در یک کاسه بزرگ مواد سس را آماده کنید؛ یعنی سیر رنده شده، سس گوجه فرنگی، روغن زیتون و سرکه شراب سفید را با هم مخلوط کنید. سپس ریحان خرد شده، نمک و فلفل را اضافه کنید. میگو ها را درون مواد بریزید و با دست خوب با مواد میکس کنید.سپس روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید. در این فاصله چند بار مخلوط مواد را بهم بزنید.

گریل یا کباب پزتان را روی حرارت متوسط روشن و گرم کنید. میگوها را چندتایی به سیخ بکشید.

کمی روغن روی صفحه گریل بریزید و یا کمی روغن روی سیخ میگوها بپاشید. هر طرف را ۲ تا ۳ دقیقه روی گریل یا کباب پز کباب کنید.


میگو و مارچوبه کبابی با سس آیولی

مواد لازم
مارچوبه ترجیحا درشت ۱۲ عدد
میگوی خام پاک نشده و بزرگ ۱۸ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
لیمو ۲ عدد
سیر ۱ حبه
خردل ۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون ۱ پیمانه سر خالی (۲۰۰ میلی لیتر)
نعناع تازه ۱ مشت کوچک
نمک و فلفل سیاه تازه ساییده شده


پوسته ی میگو ها را هنگام کباب کردن جدا نکنید، زیرا از گوشت در مقابل پخته شدن بیش از حد و بسیار سریع حفاظت کرده و همچنین عصاره لذیذ آن را حفظ می کند. سرو این کباب با آیولی (aioli) (نوعی مایونز) بسیار لذت بخش است. با استفاده از یک مخلوط کن دستی تهیه آن به سهولت قابل انجام است.

میگو و مارچوبه کبابی با سس آیولی

این زمان ۵ سانتی مترِ انتهای مارچوبه ها را ببرید زیرا به دلیل سفتی قابل خوردن نیستند. سپس آنها را به قطعاتی به اندازه ی دو بند انگشت خرد کنید. مارچوبه ها را ۲ دقیقه بجوشانید و سپس آبکش کنید. آنها را در آب سرد فرو ببرید تا پختن متوقف شود سپس آبکش کنید.

طرز تهیه: در یک قابلمه آب نمک را جوش بیاورید. طی این زمان ۵ سانتی مترِ انتهای مارچوبه ها را ببرید زیرا به دلیل سفتی قابل خوردن نیستند. سپس آنها را به قطعاتی به اندازه ی دو بند انگشت خرد کنید. مارچوبه ها را ۲ دقیقه بجوشانید و سپس آبکش کنید. آنها را در آب سرد فرو ببرید تا پختن متوقف شود سپس آبکش کنید.

شش سیخ بردارید. روی هر سیخ سه میگو و ۴ عدد مارچوبه بزنید. روی آنها را پوشانده و تا زمان پخت در یخچال قرار دهید.

جهت تهیه سس آیولی، زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. زرده را در یک ظرف بلند بریزید. آب یکی از لیمو ها را گرفته و سیر را درشت خرد کنید. سیر، خردل، ۲ قاشق سوپخوری آب لیمو و روغن را به زرده اضافه کنید.

با استفاده از یک همزن ایستاده که تا ته ظرف فرو برود مواد را هم بزنید. همزن را به آرامی از ظرف بیرون بیاورید. وقتی همزن به لبه ی ظرف نزدیک شود، این مایونز بسیار غلیظ خواهد شد و حس می کنید که مَکِشی ایجاد شده و انگار تیغه ها را به پایین می کشد. کمی دیگر آب لیمو، نمک و فلفل برای تنظیم طعم به آن اضافه کنید. اگر مایونز شما خیلی غلیظ شده است اما به اندازه کافی طعم لیمو دارد، کمی آب به آن اضافه کنید و سپس دوباره هم بزنید. این کار را می توانید چند روز قبل انجام دهید و آن را در یخچال نگه دارید.

قبل از پخت، ابتدا بررسی کنید که ذغال ها گر گرفته باشد و یا دمای گریل به ۲۰۰ درجه سانتیگراد رسیده باشد. موادِ روی سیخ ها را با نمک و فلفل مزه دار کنید، سپس هر سمت آنها را ۲ تا ۳ دقیقه بپزید یا تا زمانی که مارچوبه ذغالی شده و میگو ها کاملا صورتی رنگ شوند. به سرعت نعناع را خرد کرده و به مایونز بیفزایید. بقیه لیمو ها را قاچ کرده و کنار غذا قرار دهید. بلافاصله این غذا را با آیولی نعناع سرو کنید.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید