آشپزی ملل

طرز تهیه کتلت تکیر ترکیه ای

کتلت تکیر یک غذای لذیذ و دلچسب که هواداران زیادی در نقاط مختلف دنیا دارد.

 

این کتلت که با استفاده گوشت و پیاز فراوان درست می شود، از انواع کتلت های محبوب دنیا است. این غذا بسیار ساده درست می شود و می تواند یک وعده غذایی لذیذ برای شما باشد. شما می توانید این غذا را با استفاده از نان یا برنج سرو کنید.

مواد لازم

گوشت گوساله: ۸۰۰ گرم
آب: ۱و نیم لیوان
پیاز: ۱ عدد متوسط
پودر نان خشک: ۳ قاشق غذاخوری
جوش شیرین: یک قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش: یک قاشق غذاخوری
زیره سبز: ۲ قاشق چایخوری
پاپریکا، فلفل سیاه، نمک: به میزان لازم

مواد تهیه سس

گوجه فر نگی: ۲ عدد بزرگ
سس فلفل: یک قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و پاپریکا: یک قاشق چایخوری


طرز تهیه 

باید اول گوشت های چرخ شده را درون کاسه ای برزید و به همراه آب لیمو، فلفل سیاه، زیره سبز، پاپریکا، جوش شیرین و نمک مزه دار می کنید. مواد را به مدت ۵ دقیقه با یکدیگر ورز می دهیم، تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. روی کاسه را سلفون بکشید و به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید.

در این مرحله اباید پیازها را رنده کرده به همراه سیر رنده شده به موادمان اضافه کنیم. در این مرحله می توانید مقداری از پودر نان خشک را نیز به موادتان اضافه کنید. حالا مجدد مواد را ورز دهید، تا بافتی منسجم بگیرند. مدت زمان ورز دادن این مواد باید ۵ دقیقه باشد.

حالا مقداری از مواد را بردارید و به آن ها حالت دهید. این کار را می توانید به شکل های مختلفی انجام بدهید. برای تهیه این نواع از کتلت ها باید مواد حالت مستطیلی داشته باشند. بعد از حالت دادن به موادمان آن ها را درون ظرفی قرار می دهیم و روی آن سلفون می کشیم. این مواد را به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم. بعد از چند ساعت موادمان را از یخچال درآورده و آن را آماده سرخ کردن می کنیم.

درون تابه ای را مقداری روغن یا روغن زیتون بریزید. حالا کتلت ها را درون تابه می چینیم. این کتلت ها باید در حرارت ملایم سرخ شوند، تا به خوبی پخته شوند. توجه کنید که روغن باید به خوبی داغ شده باشد، تا موادمان به تابه نچسبند.

طرز تهیه سس کتلت

برای آماده کردن این سس مقداری گوجه فرنگی را رنده می کنیم و آن ها را به همراه پاپریکا، فلفل سیاه و سس تند درون تابه تفت می دهیم، تا غلیظ شوند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید