نوشیدنی ها

طرز تهیه شربت خاکشیر مناسب ماه رمضان

شربتی نافع با خواص بسیار زیاد برای رفع تشنگی در ماه رمضان

شربت خاکشیربا آب پرتغال

مواد لازم 

خاکشیر نصف لیوان
آب ۶ لیوان
شکر ۱ لیوان
گلاب۲ ق غ
آب لیموی تازه به میزان دلخواه
اب پرتغال یا شربت پرتغال ۱ لیوان


طرز تهیه..

اول باید خاکشیر را بشویید. به این صورت که خاکشیر را به مدت ۱-۲ ساعت خیس کنید تا خاکشیرها ته نشین شوند. سپس چندین بار به آرامی آب آن را خالی کرده و دوباره آب بریزید. هنگام شستن خاکشیر باید مراقب باشید زیرا خاکشیرها تمایل زیادی به در رفتن دارند و اگر دقت نکنید بیشتر خاکشیرها از دست می روند.

سپس در پارچی خاکشیر، آب، شکر و مقداری گلاب و آب لیموی تازه  واب پرتغال ریخته و هم بزنید تا شکر حل شود. بعد قالب های یخ را به آن اضافه کنید تا شربت شما خنک شود.

شربت خاکشیر را بدون آب لیمو هم می توانید تهیه نمایید.

نکته: می توانید برای اینکه شکر زودتر حل شود، ابتدا شکر را در مقداری آب گرم ریخته و حل کنید. سپس آب سرد و یخ را به آن اضافه کنید.


شربت خاکشیر به دو روش

مواد لازم

خاکشیر ۴ قاشق غذاخوری
آب ۴ لیوان
لیموترش تازه به مقدار لازم
شکر یا عسل به میزان لازم
آلو بخارا به مقدار لازم
گلاب به میزان لازم
یخ به میزان لازم


طرزتهیه

مقدار مشخصی از خاکشیر، آب سرد، شکر یا عسل و گلاب را مخلوط کنید. میزان اضافه کردن شکر در این شربت کاملا بستگی به ذائقه افراد دارد. البته توصیه ما استفاده کردن از عسل بجای شکر است.

در دستور اول بجای گلاب می‌توانید از آب لیموترش تازه استفاده کنید. استفاده از آبلیمو علاوه بر اینکه طعم ویژه‌ای به این نوشیدنی می‌دهد خواص آن را بهبود می‌بخشد.

در دستور دوم از آلو بخارا در تهیه آن استفاده می‌کنند. بدین منظور برای تهیه شربت آلو خاکشیر می‌بایست چند عدد آلو را به نوشیدنی خود اضافه کرده و مدت ۵ ساعت صبر کنید تا آلوها نرم و شربت طعم آن را بگیرد. همچنین نوع دیگری از این شربت وجود دارد که به دستور ابتدایی می‌توانید کمی زعفران آبکرده بیافزایید. شربت خاکشیر زعفرانی نیز طعم لذیذ و گوارایی دارد.

فواید مصرف شربت خاکشیر در ماه رمضان

در ماه رمضان حتی بعد از افطار ممکن است هم چنان احساس تشنگی و عطش داشته باشید. امّا نمی دانید چطور باید تشنگی تان را رفع کنید. پیشنهاد طب سنتی، شربت خاکشیر است. از دید طب سنتی، یکی از بهترین گیاهانی که موجب رفع عطش می شود، خاکشیر است. امّا خواص خاکشیر به این جا ختم نمی شود، خاکشیر فواید زیادی دارد که برخی از آن ها را ذکر می کنیم…

– تقویت کلیه با شربت خاکشیر
شربت خاکشیر ادرارآور است و کلیه ها را تقویت می کند. از مهم ترین عملکردهای شربت خاکشیر در ماه رمضان، ادرارآور بودن آن است. در ماه رمضان، کلیه ها به علّت کم آبی بدن دچار اختلال می گردند.شربت خاکشیر کلیه ها را تقویت می کند، ادرار را افزایش می دهد و سموم را از بدن خارج می سازد. این کار به خنک شدن بدن نیز کمک می کند.
– کاهش خشکی پوست با شربت خاکشیر
در ماه رمضان، دچار خشکی و التهاب پوست خواهید شد زیرا بدن تان به شدت کم آب است و در طول روز به علّت گرمای تابستان بیش تر عرق می کنید.خاکشیر سرشار از امگا۳ است و در درخشندگی و طراوت پوست نقش به سزایی دارد. هم چنین خاکشیر، با افزایش اکسیژن پوست، سلول های پوستی را تحریک می کند و تولید فیبروبلاست را افزایش می دهد. درنتیجه شما پوستی درخشان و مرطوب خواهید داشت.یکی دیگر از تاثیرات شربت خاکشیر بر پوست، رفع جوش هاست. اگر خاکشیر را با اندکی ترنجبین مخلوط کنید و موقع افطار بنوشید، پوست شما از جوش های پوستی در امان خواهد بود.

– تنظیم دستگاه گوارش با خاکشیر
خاکشیر خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و به تنظیم دستگاه گوارش کمک می کند. التهاب ناشی از اسهال را از بین می برد و مانع بازگشت اسید معده می شود.اگر به جای شکر، از عسل برای شیرین کردن شربت خاکشیر استفاده کنید، بعد از افطار کمتر دچار دل ضعفه می شوید.
– افزایش میل جنسی با خاکشیر
خاکشیر خاصیت نیروبخشی و برای افزایش میل جنسی کاربرد دارد. خاکشیر کمک می کند توان جسمی خود را بازیابید تا بتوانید رابطه ی جنسی تان را در ماه رمضان حفظ کنید. یکی از بهترین گیاهانی که موجب رفع عطش می شود، خاکشیر است

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید