آشپزی کودکدسر

طرز تهیه انواع دسر جدید برای کودکان

دسری ست منبع غنی پتاسیم وسرشار از ویتامین

دسر سیب با عسل و لیمو

مواد لازم

سیب ۱ عدد

کره ۱ قاشق چایخوری

عسل ۱ قاشق چایخوری

پوست رنده شده و آب ۱ عدد لیمو ترش

کشمش پلویی و گردو خرد شده اختیاری

سیب ها را خرد میکنیم و با بقیه مواد مخلوط کرده درون ظرف نسوزی میریزیم.اگه برای بزرگسال تهیه میکنید میتونید از سیب درسته استفاده کنید به این ترتیب که هسته های سیب را خارج کنید فقط دقت کنید که ته سیب سوراخ نشه. عسل و کره و آب و پوست لیمو ترش را با گردو و کشمش (اگه استفاده میکنید) مخلوط میکنید و سیب را با آن پر میکنید. روی پوست سیب را چند برش بدهید که سیب نترکه.

روی سیب را میپوشانیم و یا در فر با حرارت ۱۸۰ درجه ۴۰-۴۵ دقیقه میپزیم. یا اینکه درون مایکرویو با حرارت بالا اگه سیب درسته است ۵ دقیقه و اگه خرد شده است حدود ۲ دقیقه میپزیم. دقت کنیم که زیادتر از حد نیاز نپزد


دسر اناناس با ماست خامه ای

مواد لازم:

کمپوت آناناس تکه ای بدون آب آن
یک قوطی کمپوت پره پرتقال بدون آب آن
یک قوطی ماست خامه ای شیرین
پودر نارگیلی ۲۵۰ گرم
یک فنجان مارشمااو ( پف پفی ) ریز یا خرد شده بصورت تکه ای کوچک


طرز تهیه :

کمپوت آناناس را به همراه یک قاشق غذاخوری از آب آن در کاسه متوسطی ریخته و ماست را به آن افزوده و آنها را به آرامی با هم مخلوط کنید . سپس کمپوت پره پرتقال ، پودرنارگیلی و مارشمالو را نیز به مواد اضافه کنید و همه مواد را بخوبی بهم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بعد ، روی سالاد را بپوشانید و آنرا بمدت چند ساعت یا تا زمانیکه کاملا” خنک شود، در یخچال قرار دهید.

 


ژله موز یا کرم موز
.

مواد لازم 
زرده تخم مرغ ۶ عدد
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
شیر ۶ پیمانه
ورق ژلاتین ۱۰ عدد
موز ۵۰۰
پودر قند ۲ پیمانه (۲۵۰ گرم)
اسانس موز ۱ قطره
خامه شیرین ۳۰۰ گرم


طرز تهیه:
زرده های تخم مرغ، پودر قند و وانیل را با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. شیر را بجوشانید و کم کم به مخلوط بالا اضافه کنید. ورق ژلاتین را در آب سرد خیس کنید و به مواد بالا افزوده و خوب مخلوط کنید تا ژلاتین در شیر حل شود. سپس صبر کنید تا سرد شود. خامه را بزنید تا فرم بگیرد.

خامه ی فرم گرفته و موز خرد شده را به مواد اضافه کنید و در قالب مورد نظر بریزید و در یخچال به مدت ۷-۶ ساعت بگذارید تا کاملا ببندد. سپس ظرف را یک لحظه در آب نیم گرم قرار دهید و در بشقابی که کف آن مرطوب می باشد برگردانده و تزئین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید