دستور غذایی کاربران

ماهی بخار پز رژیمی ارسالی کاربران

دستور پخت ماهی بخار پز خانگی بسیار سالم لذیذ و رژیمی با فر

ماهی بخار پز

مواد لازم

ماهی سفید یا آزاد ۲ عدد

روغن زیتون ۳/۱ پیمانه

آبلیمو ۲/۱ پیمانه

پیاز متوسط ۱ عدد

نمک و فلفل به میزان لازم


طرز تهبه

ماهی را به دقت از داخل گوش و دهان تمیز کرده از زیر شکم ماهی تا زیر گردن چاک کوچکی می دهیم . محتویات داخل شکم ماهی را خارج کرده داخل شکم را تمیز می شوییم  . ماهی را کاملاً خشک کرده , از قسمت زیر سر ماهی و بالای دم ماهی با کارد برش سطحی می دهیم

بعد پیاز خرد شده و روغن زیتون, آبلیمو, نمک و فلفل را مخلوط کرده , تمام سطح روی ماهی و شکم ماهی را با این مواد مزه دار می کنیم . در سینی فر کمی آب ریخته , ماهی را در فویل چرب شده پیچانده طوری که موقع جدا کردن فویل به ماهی نچسبد . سینی محتوی ماهی را روی پنجره وسط فر در حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت میگذاریم بماند . مجدداً از سس آبلیمو و روغن زیتون و نمک و فلفل به ماهی زده ,

در فر قرار داده درجه فر را به ۳۵۰ درجه رسانده به مدت یک ساعت الی یک ساعت و نیم بماند . سپس ماهی را به کمک دو کفگیر از سینی فر برداشته توی ماهی تابه با پیاز وروغن زیتون ابلیمو ونمک وفلفل مزه دار کنید روی اجاق با حرارت ملایم بپزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن