آشپزی رژیمیآشپزی گیاهی

طرز تهیه پیش غذای مدرن و خوشمزه قارچ شکم پر

قارچ شکم پر سبک وراحت

مواد لازم قارچ شکم پر
قارچ دکمه ای ۲۴ عدد جعفری ۳ قاشق غذاخوری
کره ۲ قاشق غذاخوری پودر نان خشک ۳ قاشق سوپخوری
پیاز متوسط ۲ عدد پنیر پارمزان ۷ قاشق سوپخوری
سیر ۷ حبه نمک و فلفل به مقدار لازم
گردو ۱ قاشق مرباخوری
نکته : سیر و جعفری باید ریز خرد شوند . گردو هم باید پودر شود.


طرز تهیه 

در ابتدای کار فر را روشن کنید و دمای آن را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید.

ساقه های قارچ ها را جدا کنید . دقت نمایید که قارچ های تازه و سفت و سالم را انتخاب کنید. قارچ ها نباید شکسته یا نصفه باشند.

ساقه های قارچ را ریز ساطوری کنید. پیاز را نیز ریز ساطوری نمایید.

تابه کوچکی را روی شعله قرار دهید و ۱ قاشق کره داخل تابه ریخته و بگذارید گرم شود.

مخلوط قارچ و پیازرا به کره اضافه کرده و کمی تفت دهیدتا نرم شوند. در این مرحله سیر و گردو را اضافه کنید و کاملا مخلوط نمایید. مواد کاملا تفت بخورد و نرم و هم مزه شود. نمک و فلفل اضافه کنید و تابه را از روی حرارت بردارید.

جعفری و پودر نان را اضافه کنید. ۳ قاشق پنیر پارمزان اضافه نمایید و هم بزنید.

از این مایه حدود ۱ قاشق سوپخوری پر داخل حفره قارچ ها بریزید و روی هر قارچ کمی پنیر پارمزان بریزید. قارچ ها را روی سینی فر بپینید و در طبقه وسط فر قرار دهید.

مدت پخت حدود ۲۵ دقیقه است و بنا بر فرهای مختلف تا ۵ دقیقه کمتر یا بیشتر خواهد بود.

قبل از سرو قارچ باید کمی در دمای محیط بمان چون مغز آن بسیار داغ است . به این دلیل بلافاصله بعد از خروج از فر سرو نکنید. می توان برای هر فرد ۴ تا ۶ عدد از قارچ ها را به عنوان پیش غذا سرو نمود.

سس قارچ شکم پر می تواند سس کچاپ یا سس گوجه فرنگی تند باشد. می توان آن را با سس خردل و ساندویچ نیز سرو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن