آشپزی رژیمیآشپزی گیاهی

طرز تهیه چند نوع غذا گیاهی و رژیمی

انواع غذاهای کاملا گیاهی مناسب گیاهخواران آسان و خوشمزه خوش طعم

 بادمجان شکم پر

مواد لازم ..

بادمجان دلمه ای درشت، ۲ عدد
روغن زیتون، ۱ قاشق چایخوری
نمک، ۰/۵ قاشق چایخوری
فلفل سیاه، ۰/۵ قاشق چایخوری
پیاز خرد شده، ¼ پیمانه
سیر رنده شده، ۳ حبه
بلغور جو دوسر، ۰/۵ پیمانه
آب سبزیجات، ۱ پیمانه
پنیر موزارلا گیاهی، ۱ پیمانه
سس مارینارا، ۱ پیمانه


طرز تهیه

فر را روی دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. سپس بادمجان ها را از وسط نصف کرده و داخل آن ها را خالی کنید. بادمجان ها را روی سینی فر چیده و روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه را روی آنها اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه آنها بپزید. در یک قابلمه، پیارها را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون با حرارت ملایم سرخ کنید.
سیر و بلغور جو دوسر را با هم مخلوط کنید. سپس آب سبزیجات را به آنها اضافه کرده و در قابلمه را ببندید تا مخلوط حدود ۱۵ دقیقه بپزد. حالا این مخلوط را درون بادمجان ها بریزید و رویشان پنیر موزارلا و سس مارینارا (گوجه فرنگی) اضافه کنید.
در آخر آنها را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر بپزید تا پنیرها آب شوند. حالا غذای گیاهی خوشمزه شما آماده است.


 ناگت سبزیجات

مواد لازم ..

پوره سیب زمینی، ۱/۵ پیمانه
پودر سوخاری، ۰/۵ پیمانه
اسفناج پخته و خرد شده، ۱/۳ پیمانه
روغن سرخ کردنی
نمک، ۱/۴ قاشق چایخوری
فلفل سیاه، به مقدار لازم


طرز تهیه

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد آماده کنید. درون ظرف مخصوص پخت را با ، لایه ای از فویل آلومینیومی بپوشانید و کمی روغن روی آن بپاشید. در یک بشقاب، پودر سوخاری را با یک چهارم قاشق چایخوری نمک با یک چنگال کاملا به هم بزنید.

حالا در کاسه متوسط، سیب زمینی و اسفناج را بریزید و نمک و فلفل را به آنها اضافه کنید. سپس با دست از مخلوط به مقدار لقمه بردارید و آن ها را به شکل توپ درآورید سپس در پودر سوخاری و نمک مخلوط شده بگردانید. ناگت ها را در ظرف فویل دار بچینید و روی آنها روغن بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه در فر بپزید.


 رولت سبزیجات

مواد لازم ..

کره ی پاستوریزه، ۶۰ گرم
تره فرنگی، ۱ ساقه متوسط
سیر، ۲ حبه
آرد سفید گندم، ۱/۳ پیمانه
شیر پاستوریزه، ۱ پیمانه
تخم مرغ، ۴ عدد
پنیر پارمزان رنده شده، ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل، به مقدار لازم

مواد داخل رولت

پنیر پارمزان رنده شده، ۱۰۰ گرم
کنسرو ذرت، ۱پیمانه
پیازچه خرد شده، ۱/۳ پیمانه
پنیرخامه ای، ۵۰ گرم


طرز تهیه

سینی فر را چرب کرده یا روی آن کاغذ روغنی چرب شده بگذارید. سیر و تره فرنگی را ریز کنید و با ۳۰ گرم کره به مدت ۵- ۴ دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید. سپس بقیه کره آب شده را برای تفت دادن آرد با حرارت ملایم قرار دهید تا آرد سرخ شود. سپس شیر را کم کم به مخلوط کره و آرد اضافه کرده و مرتب مخلوط کنید تا مخلوط شما یکدست و غلیظ شود.

زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. سپس زرده ها را به تره فرنگی، سیر، نمک و فلفل را به مخلوط آماده شده در یک ظرف بزرگ بیفزائید. سفیده ها را با همزن بزنید تا فرم گرفته و به مخلوط قبلی اضافه کنید. فر را با حرارت ۴۰۰ درجه سانتی گراد روشن کنید.

مخلوط آماده را در سینی قرار دهید و به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه تا زمان پف کردن و طلایی شدن سطح آن بپزید. سپس پنیر پارمزان رنده شده را به میزان ۱۱ قاشق غذاخوری روی یک کاغذ روغنی آب کنید و روی رولت برگرداید. در آخر ذرت، پنیر خامه ای و پیازچه خرد شده را روی رولت ریخته و آن را بپیچید و این غذای گیاهی را سرو کنید.


مواد لازم..

پیاز قرمز متوسط، ۱/۲
گل کلم خرد شده، ۲ پیمانه
سیب زمینی کوچک، ۵ عدد
سیر، ۲ حبه
گشنیز خرد شده، ۲ قاشق غذاخوری
ادویه هندی گرام ماسالا، ۱ قاشق چایخوری
پودر کاری، ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل، به مقدار لازم
آرد نخود، ۲ پیمانه
آب، حدود ۱ پیمانه


طرز تهیه

ابتدا سبزیجات پاکورا را حاضر کنید. پیاز را خلال باریک کرده، گل کلم را جدا یا آن را خرد کنید و سیب زمینی را هم نازک خرد کنید. همه سبزیجات خرد شده را در کاسه ای بزرگ با نمک، فلفل، گرام ماسالا، پودر کاری، سیر له شده و گشنیز خرد شده مخلوط کنید.

در ظرف دیگر آرد نخود و آب را با هم مخلوط کرده تا خمیر شبیه پنکیک درست شود. سپس خمیر نخود را با سبزیجات مخلوط کنید. حالا سبزیجات را یکی یکی در تابه بزرگ با روغن داغ شده سرخ کنید و پاکورا را تا زمانی در روغن بچرخانید که طلایی شود. سپس روغن آن را با دستمال حوله ای بگیرید. شما می توانید غذای گیاهی خود را با ماست یا سس دلخواه خود سرو کنید.


 اسکالوپ گوجه فرنگی:

مواد لازم..

گوجه فرنگی متوسط، ۵ عدد
نان تست، ۵ عدد
روغن زیتون، ۳ قاشق غذاخوری
سیر، ۲ حبه
پنیر پارمزان رنده شده، ۱ لیوان
ریحان خرد شده، ۱/۲ لیوان


طرز تهیه

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.

نان تست را به اندازه ۱ بندانگشت خرد کرده و در ماهیتابه را با روغن زیتون روی حرارت ملایم بگذارید و آن را تفت دهید. سپس گوجه فرنگی ، سیر رنده شده ، ریحان خرد شده ، کمی نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و در فر که چرب شده پخش کنید و پنیر رنده شده را روی آنها بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه بپزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن