پیتزا و ساندویچ

انواع ساندویج تابستانه

دستور پخت چند نوع ساندویج لذیذ ومتنوع مناسب روزهای گرم تابستان  ساندویچ هالوپینو و  ساندویچ سبزیجات و موزارلاو ساندویچ پنینی با سس پستو

 ساندویچ هالوپینو

 ساندویچ . هالوپینوی کبابی، پنیر چدار، پنیر خامه‌ای، و بیکن سرخ‌شده در کنار هم ساندویج خوشمزه‌ای درست می‌کنند.

مواد لازم

فلفل هالوپینودو عدد

نان باکت دو برش

بیکن دو ورق

پنیر خامه ای ۶۰ گرم

کره دو ق ج

پنیر چدار دو ورق

نمک به مقدار لازم


طرز تهیه 

فلفل‌های هالوپینو را روی شعله مستقیم قرار دهید، بچرخانید، تا زمانی که همه طرف آنها نیم‌سوز شود. بعد از این پنج دقیقه این مرحله پایان می‌پذیرد. هالوپینوهای نیم‌سوز را به یک فویل آلومینیوم منتقل کنید و بپیچید تا از هوا جدا بمانند. بگذارید پنج دقیقه به همین حالت باشند.

همزمان، بیکن‌ها را در یک تابه بزرگ بگذارید و روی شعله کمتر از متوسط حرارت دهید. همه طرف‌شان را بپزید، این حدود هشت دقیقه طول می‌کشد. سپس بیکن‌ها را به دستمال کاغذی منتقل کنید تا چربی‌شان گرفته شود.

هالوپینوها را باز کنید. پوسته آنها را بگیرید و دور بریزید. دانه‌ها و ساقه‌ها را هم همین‌طور. سپس هر کدام را از طول به نصف تقسیم کنید.

تابه را تمیز کنید و به دمای متوسط برسانید. کره را در آن آب کنید تا حباب بزند. دو برش نان را در آن قرار دهید و برای دو دقیقه بپزید تا کاملا قهوه‌ای و برشته شوند.

سپس نان‌ها را به یک تخته برش منتقل کنید. یک لایه چدار را روی یکی از نان‌ها بگذارید و بر روی آن برش‌های بیکن و هالوپینو را بچینید. روی نان دیگر، یک لایه چدار دیگر بگذارید و سپس پنیر خامه‌ای روی آن بمالید. سپس دو نان مواد زده را روی هم بگذارید تا ساندویچ بسته شود.

نیمی از کره را در تابه روی شعله کمتر از متوسط حرارت دهید. وقتی که گرم شد، ساندویچ را در آن بگذارید و بپزید، تا زمانی که نان به رنگ قهوه‌ای-طلایی در آید. بعد از این ۵ دقیقه، ساندویچ را از تابه بردارید، مقداری دیگر کره در آن قرار دهید تا آب شود. سپس ساندویچ را از طرف دیگر در تابه قرار دهید تا روی دومش هم برشته شود. غذای شما آماده سِرو است.


 ساندویچ سبزیجات و موزارلا

هر چیزی که شامل نان تُست برشته و پنیر باشد رسما یک ساندویچ پنیری به حساب می‌آید، چه با افزودنی‌ها و چه بدون آنها. گوجه، ریحان، و مقداری پنیر سفدی در کنار این ساندویچ می‌توانند آن را رنگارنگ کنند. حتی می‌توانید کمی بیکن سرخ‌شده هم کنار غذا اضافه کنید.

مواد لازم

نان باگت فرلنسوی یا ایتالیایی دو برش

روغن زیتون ۱ ق  غ

گوچه پخته شده دو برش

کره ۱ ق غ

پنیر موزالار ۳۰ گزم

ریحان ۶ برگ

نمک به میزان لازم


طرز تهیه

یک قاشق چای‌خوری کره و یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون را در یک تابه نچسب روی حرارت متوسط گرما دهید تا حباب بزند. سپس دو برش نان را در آن قرار دهید و حدود ۲ دقیقه تفت دهید تا زمانی که زیر آنها قهوه‌ای طلایی شود.

نان‌ها را به یک تخته منتقل کنید، روی تُست شده آنها رو به بالا باشد. نیمی از پنیر را روی یک نان بگذارید. سپس گوجه، ریحان و بقیه پنیر را روی آن قرار دهید. ساندویچ را با نان دیگر ببندید، طوری که طرف برشته هر دوی نان‌ها داخل باشد.

یک قاشق چای‌خوری از کره و روغن زیتون را در تابه بریزید و دما را روی متوسط قرار دهید. ساندویچ را در تابه بگذارید تا زمانی که قهوه‌ای شود، این بیش از ۵ دقیقه طول نخواهد کشید. سپس طرف دیگر آن را با باقی مانده کره و روغن زیتون برشته کنید، حالا دیگر پنیر باید کامل آب و جذب نان‌ها شده باشد. ساندویچ را با نمک و فلفل چاشنی‌دار کنید و آماده سِرو.


 ساندویچ پنیر چدار و کلم دکمه‌ای

مواد لازم 

روغن زیتون چهار قاشق چای‌خوری

پیازیک عدد

کلم بروکسل۱۷۰ گرم

پنیر چدار  مقدار لازم

نان باگت چهار برش

کره سه قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم


طرز تهیه 

دو قاشق روغن زیتون را در یک تابه متوسط روی شعله متوسط گرما دهید تا زمانی که در آن موج بیفتد. سپس پیازها را اضافه کنید، نمک و فلفل بزنید و تفت دهید، هم بزنید و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ادامه دهید تا قهوه‌ای طلایی شوند. حالا به یک کاسه منتقل کنید و کف تابه را تمیز نمایید.

تابه را دوباره به دمای زیاد برگردانید و ۲ قاشق باقی مانده از روغن زیتون را در آن بریزید. گرما دهید تا دود سبکی از آن بلند شود. حالا وقت اضافه کردن کلم‌ها و چاشنی زدن با نمک و فلفل است. به پختن و هم زدن ادامه دهید تا کلم‌ها حالتی نیم‌سوز پیدا کنند، حدودا برای ۲ دقیقه. سپس آنها را به کاسه منتقل و تابه را پاک کنید.

پیازها و کلم‌ها را روی دو تا از برش‌های نان بگذارید. روی آنها به میزان کافی پنیر گذاشته و سپس لایه دوم نان را روی‌شان قرار دهید. ۱.۵ قاشق غذاخوری کره را در تابه روی شعله متوسط رو-به-پایین بگذارید و پخش کنید.

ساندویچ‌ها را به تابه منتقل کرده و با کفگیر به آرامی فشار دهید. بعد از حدود ۴ دقیقه پختن، که همراه با حرکت دادن ساندویچ‌ها در تابه است، کف آنها برشته خواهد شد. آنها را به بشقاب منتقل کنید، باقی مانده کره را در تابه آب نمایید، و سپس روی دیگر ساندویچ‌ها را هم برشته کنید.

بعد از این ۴ دقیقه دوم، ساندویچ‌های گیاهی شما آماده سرو کردن هستند. آن را با سس  دلخواه‌تان میل کنید.


 ساندویچ بیف با سس گشنیز 

مواد لازم

سس گشنيزبه مقدار لازم

سينه بوقلمون۱۰۰ گرم

بيكن گوساله۱۰۰ گرم

جوانه شبدربه مقدار لازم

گوجه فرنگى دو عدد

نان چاپاتایک عدد

روغن زیتون بک پیمانه


طرز تهیه 

برای تهیه سس گشنیز با پنیر خامه‌ای ویلی، ابتدا گشنیز، آب لیموی تازه، سیر، نمک و فلفل را داخل مخلوط‌کن می‌ریزیم یا با استفاده از گوشت‌کوب برقی به طور کامل مخلوط می‌کنیم. حالا مخلوطی که به دست آمده را در ظرفی نگه می‌داریم تا به موقع داخل ساندویچ از آن استفاده کنیم.

برای آماده کردن ساندویچ بیف و بوقلمون، نان چاپاتا را از وسط به صورت افقی برش می‌زنیم. با قلم‌مو داخل سطح نون را با روغن‌زیتون آغشته می‌کنیم. نان را از طرفی که روغن زدید داخل دستگاه گریل بگذارید تا کمی نان‌تان حالت گریل‌شدگی پیدا کند. این کار باعث می‌شود تا بافت نان مطلوب‌تر و دلپذیر‌تر شود. همزمان بیکن بوقلمون و بیکن گوساله را روی دستگاه گریل می‌گذاریم تا خوب گریل شوند.

گوجه‌فرنگی را حلقه حلقه بریده و آماده می‌کنیم و منتظر می‌شویم تا گریل شدن نان‌ها به خوبی به پایان برسد. سس گشنیزی که از قبل آماده کرده بودیم را به صورت یکنواخت داخل نان روی هر دو قسمتی که گریل شده می‌مالیم. بیکین‌های سرخ شده را روی نان می‌چینیم. جوانه شبدر و گوجه‌فرنگی را اضافه کرده و طرف دیگر نان را روی این بخش قرار می‌دهیم. دوباره ساندویچ آماده شده را در دستگاه گریل قرار می‌دهیم تا بیرون نان هم به خوبی برشته شود.

برای سرو کردن، نان را به قطعات دلخواه برش زده و سرو کنید.


 ساندویچ پنینی با سس پستو

پنینی یکی از غذا‌های ساده و خوشمزه است که می‌توان با هر موادی از جمله گوشت، مرغ و سبزیجات درست کرد. پنینی را می‌توانید با سس مایونز، سس پستو و سس‌های دیگر میل کنید.

پنیر گودا پستو سبز، پنیر نیمه سخت هلندی و از خانواده پنیر گودا است که دارای عصاره سیر و ریحان و یادآور طعم پستو است. سس پستو، حاوی پنیر پارمسان، سیر، ریحان، بادام‌زمینی و روغن زیتون است. از این پنیر در تهیه انواع پاستا، پنینی، اسپاگتی، اسنک، ساندویچ‌های سرد، اردوها‌ی سرد و گرم، سالاد و سس پستو استفاده می‌شود.

مواد لازم 

بادمجان دو عدد

کدو دو عدد

فلفل دلمه‌ای قرمزیک عدد

پیازیک عدد

روغن زیتون یک‌چهارم پیمانه

نمک و دانه فلفل سیاه به مقدار لازم

نان باگت دو عدد

سس پستوبه مقدار لازم

پنیر پستو۵۰ گرم

گوجه فرنگی دو عدد

پنیر بوترکیزه ۲۰۰ گرم


طرز تهیه 

گریل را روی حرارت بالا روشن کنید. بادمجان، کدو، فلفل دلمه‌ای و پیاز را به روغن زیتون آغشته کنید. نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید و به طور جداگانه به مدت چهار دقیقه از هر طرف کبابی کنید سپس بگذارید تا کاملا سرد شوند. نان باگت‌ها را به دو قسمت برش داده و هر قسمت را از طول دو نیم کنید و روی هر قسمت سس پستو و ریحان بریزید.

دو تکه گوجه فرنگی، دو تکه بادمجان، دو تکه کدو، دو تکه پیاز، دو تکه فلفل، کمی پنیربوترکیزه، کمی سس و مقداری نمک و فلفل روی آن بپاشید و تکه دیگر باگت را کنار آن قرار دهید یا روی آن بگذارید. بقیه باگت‌ها را نیز به همین صورت آماده کرده و سرو کنید.


 ساندویچ پنیر اسپایسی

 برای تهیه ساندویچ پنیر اسپایسی، یا باید از دستگاه ساندویچ‌ساز استفاده کنید، یا اینکه سراغ دستگاه گریل بروید.

مواد لازم 

کره پاستوریزه دو قاشق غذاخوری

نان تست کامل چهار برش

گوجه فرنگی خرد شده یک عدد

سیر رنده شده یک حبه

فلفل هالوپینویک عدد

پیاز ریز خرد شده یک عددکوچک

نمک به مقدار لازم


طرز نهیه

یک قاشق از کره را در یک تابه گرم کنید و پیازهای خرد شده را در آن بریزید. وقتی که پیازها سبک شدند و رنگشان کمی تغییر کرد، سیر رنده شده را اضافه کنید. حدود ۳۰ ثانیه به تفت دادن سیرها ادامه دهید و سپس فلفل هالوپینو خرد شده را اضافه کنید. بعد از تفت دادن فلفل، گوجه فرنگی خرد شده و نمک را به این ترکیب اضافه کنید.

نیازی نیست که برای له شدن گوجه فرنگی صبر کنید، بعد از گذشت یک دقیقه می‌توانید شعله را خاموش کنید و مواد را برای آماده کردن ساندویچ کنار دستگاه بگذارید.

دستگاه ساندویچ‌ساز یا دستگاه گریل را به برق بزنید. یک سمت نان را با مقداری کره چرب کنید و در دستگاه بگذارید. سپس با قاشق مقداری از مواد را روی نان ریخته و یک ورقه پنیر گودا را هم روی آنها قرار دهید. لایه دیگر نان را روی مواد قرار دهید و کره را روی آن قسمت از نان هم بمالید.

در دستگاه را ببندید و برای یک تا دو دقیقه به ساندویچ برای آماده شدن زمان دهید. وقتی که در دستگاه را باز می‌کنید، باید نان ساندویچ شما حالت برشته به خود گرفته و پنیر هم ذوب شده باشد. اگر احساس کردید نان به خوبی برشته نشده، می‌توانید بار دیگر در دستگاه را ببندید و منتظر بمانید.

 نکته

می‌توانید این ساندویچ را با نان تست ساده هم آماده کنید، اما نان تست سبوسدار یا چاوادار، ارزش غذایی ساندویچ شما را بالاتر می‌برد.
این غذا را می‌توانید با سس خانگی خوشمزه‌ای که آماده کرده‌اید سرو کنید.
در صورت تمایل می‌توانید مقداری مرغ گریل شده را هم به این ساندویچ اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید