آشپزی رژیمی

بهترین غذاها ی چربی سوز و رژیمی

دستور پخت چند نوع غذا مقوی وکم کالری چربی سوز سالم که مواد مورد نیاز بدن را تامین می کند .

Herb roasted potatoes served on a plate

یک رژیم غذایی سالم باید از غذها و میان وعده هایی استفاده شود که هم مواد مورد نیاز بدن را تامین کند هم مقدار مشخص شده ی کالری ای که باید مصرف کنیم را به بدن برساند . باید غذاهای مقوی و مغذی را بشناسیدو در برنامه ی رژیم خود از ان ها استفاده کنید  .

سیب زمینی کبابی و سالسا :

همانطور که می دانید کربوهیدرات همیشه نقش منفی رژیم به حساب می ایند اما همیشه اینطور نیست . اگر هوشمندانه انتخاب کنیم کربوهیدرات ها نیز غذایی سالم را وارد برنامه غذایی تان می کنند . کربوهیدرات سریع وارد جریان خون می شود و قند خون را بالا می برد . بنابراین باید مانعی را سرراهش قرار دهیم که روند کاملا برعکس شود . به همین دلیل پوست سیب زمینی را نمی کنیم . پوست سیب زمینی سرشار از فیبر است .

مواد لازم :
سیب زمینی ۴۵۰ گرم از وسط دو نصف کنید
روغن مقداری
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
فلفل
سالسا که شامل مخلوط پیاز و سیر و گوجه فرنگی خرد شده و فلفل و جعفری و اب لیمو و نمک است نصف پیمانه
لیمو ۱ عدد
جعفری و نمک مقداری


طرزتهیه

: سیب زمینی ها را که نصف کرده اید درون یک سینی که با فویل الومینیوم پوشیده شده قرار دهید سینی را با روغن چرب کنید و ۱۵ دقیقه سیب زمینی ها را بپزید . روغن زیتون و فلفل و زیره خرد شده را دریک کاسه مخصوص مایکروفر ترکیب کنید سپس به مدت یک دقیقه و با درجه بالا مایکروفر کنید بعد از ۳۰ ثانیه ترکیب را بهم بزنید و دوباره به مایکروفر کردن ادامه دهید . سیب زمینی و سالسا رابه مخلوط روغن زیتون اضافه کنید بهم بزنید تا مواد به خوبی اغشته شوند . بعد دوباره در فر به مدت یک ربع قرار دهید . لیمو ترش ها روی سیب زمینی ها فشار دهید و جعفری و نمک را روی غذا بریزید .



سالمون کبابی درفر با لیمو :

برای درست کردن غذاهای وقت گیر ندارید این غذا را امتحان کنید سالمون یکی از سالمترین ماهی هایی است که می توانید در برنامه ی غذایی خود از ان استفاده کنید . این ماهی سرشار از امگا ۳ است و در کنار ماهی از سبزیجات پخته هم استفاده کنید تا فیبر و مواد مغذی دیگر هم به غذای خود اضافه کنید .

مواد لازم:

روغن زیتون یک قاشق غذا خوری
پوست لیموی رنده شده یک قاشق غذاخوری
اب لیموی تازه یک قاشق غذاخوری
فیله ی سالمون ۴ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
سس ورستر شایر یک قاشق غذاخوری اگر این سس را نداشتید از مخلوط اب و تمبر هندی استفاده کنید


طرز تهیه

در ابتدا اب لیمو سس ورستر شایر و روغن و پوسته خرد شده ی لیمو را در بشقاب باهم مخلوط کنید . فیله ها را طوری که پوستشان رو به بالا باشد در بشقاب بخوابانید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بمانند . فر را از قبل گرم کنید فیله های ماهی را در سینی فر که با فویل پوشیده شده است بخوابانید با نمک و فلفل سپس بگذارید ماهی در فر بپزد حدود ۱۰ دقیقه بعد می توانید ماهی را سرو کنید .



تخم مرغ با مایونز و خردل :

تخم مرغ یکی از غذاهایی است که برای کاهش وزن و چربی سوزی بسیار مناسب است و پروتئین بالایی دارد اما این غذا علاوه بر تخم مرغ داری مواد دیگری هم هست از جمله سرکه ی سیب که مواد مغذی بالایی دارد و به کاهش وزن کمک می کند .

مواد لازم :

تخم مرغ بزرگ ۶ عدد
فلفل سیاه و پاپریکا و نمک
سرکه سیب یک قاشق غذاخوری
سس خردل یک قاشق غذاخوری
سس مایونز یک چهارم پیمانه


طرز تهیه

:داخل ماهی تابه مقداری اب اضافه کنید یعنی حدود ۲ سانت از کف ماهی تابه را پر کند . سپس اب را روی حرارت متوسط به بالا به جوش بیاورید. تخم مرغ ها را اضافه کنید و درب ماهی تابه را گذاشته و و بگذارید بپزد حدود ۱۳ دقیقه ، بعد از پخت تخم مرغ ها پوست ان ها را بکنید و نصف کنید رزده ها به یک کاسه متوسط منتقل کنید به کاسه مایونز خردل سرکه نمک و فلفل اضافه کنید و سپس تا زمانی که نرم شوند هم بزنید . ترکیب درست شده را داخل یک قیف ریخته و به صورت مساوی داخل تخم مرغ ها قرار دهید روی تخم مرغ ها پاپریکا بریزید سپس بلا فاصله غذا را سرو کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن