آشپزی سالمآشپزی ملل

طرز تهیه چیکن ونیزی (ایتالیایی)

چیکن ونیزی غذایی سنتی ایتالیایی آسان و خوشمزه

مواد لازم 
فیله مرغ : ۵۰۰ گرم
قارچ : پنج عدد
گوجه فرنگی بزرگ : دو عدد
آرتیشو : به مقدار لازم
سیر : یک بوته کوچک
فلفل دلمه‌ای : یک عدد متوسط
روغن زیتون : سه قاشق غذاخوری
فلفل و نمک : به میزان لازم
خامه : دو قاشق غذاخوری
سس خردل : دو قاشق غذاخوری
برگ بو : یک یا دو برگ


روش تهیه چیکن ونیزی :
برای تهیه و طبخ این غذا ابتدا فیله مرغ را چربی‌گیری کرده و قسمت‌های چرب و سفت گوشت را از آن جدا کنید سپس در سسی متشکل از خردل، خامه، روغن زیتون و برگ بو مزه‌دار کنید. مدت زمان لازم برای طعم‌دار شدن فیله مرغ دست‌کم شش ساعت است تا حسابی مواد وارد بافت گوشت شود.
زمانی که می‌خواهید فیله مرغ را گریل کنید، باید حتما با کاردک یا قاشقک سس را از فیله جدا کنید تا باعث سوختن مرغ نشود، چرا که اگر خامه و خردل روی گوشت باقی بماند و حرارت ببیند می‌سوزد درصورتی‌که هنوز لایه‌های میانی فیله صورتی و خام بوده و نپخته است.
همزمان یک بوته کوچک سیر پوست‌کنده و شسته‌شده را به ریز‌ترین شکل ممکن رنده کنید و همراه فلفل دلمه‌ای که نگینی و کوچک برش خورده در کنار چهار تا پنج عدد قارچ متوسط که ساطوری خرد شده‌اند، ترکیب کنید. سپس دو عدد گوجه تازه و رسیده را که از قبل رنده کرده‌اید به مواد اضافه کنید.
مواد مخلوط شده را روی شعله متوسط در ماهی تابه‌ای همراه روغن زیتون آرام و آهسته تفت ‌دهید. به‌خاطر داشته باشید که حرارت زیاد ارزش غذایی مواد اولیه را از میان می‌برد.
در این مرحله آرتیشو را به مواد در حال تفت اضافه کنید. آنقدر این حرارت دیدن و تفت دادن را ادامه دهید تا مایه نیمی از آب خود را از دست بدهد، سپس آسیاب فلفل و نمک دریایی را به مقدار لازم به غذا اضافه کنید تا عطر و طعم دلخواه‌تان به دست بیاید.
اکنون فیله مرغ‌های گریل شده را در بشقاب کشیده و سس را به آرامی روی آن بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید