آشپزی رژیمی

دستور پخت چند نوع غذا جدید با کدو

انواع غذا با کدو جدید وخوشمزه مناسب گیاهخواران و رژیمی

خوراک کدو سبز و قارچ

یک خوراک سبک و رژیمی

مواد لازم

۲۰۰ گرم قارچ
۳ عدد کدوی متوسط
۱عدد پیاز
۱عدد فلفل دلمه ای
نمک و فلفل سیاه و پودر آویشن
۱ قاشق رب گوجه
روغن به مقدار لازم


طرز تهیه

ابتدا توی تابه روغن میریزیم سپس پیاز رو سرخ میکنیم پیاز که نرم شد فلفل دلمه ای و کدو رو اضافه میکنیم.

بعد قارچ رو اضافه میکنیم قارچ آب میندازه باید خوب آبش گرفته بشه.

در آخر رب گوجه و نمک و ادویه رو میریزیم یک کم که سرخ شد غذای ما آماده ست.


خوراک فیله مرغ و سبزیجات

یک غذای کم کالری ، خوش طعم و فوری

مواد لازم

۳۰۰-۳۵۰ گرم فیله سینه مرغ
۳۰۰ گرم لوبیا سبز
۱ عدد هویج بزرگ
۱ عدد سیب زمینی بزرگ
۲ عدد کدو سبز
۱-۲ حبه سیر
۱ عدد گوجه فرنگی کوچک
۱/۲ ق غ خ رب گوجه فرنگی
۱-۲ ق غ خ روغن
نمک، فلفل، زردچوبه و پاپریکا به مقدار لازم


طرز تهیه

لوبیا سبز رو به اندازه ی انگشتی، سیب زمینی رو به ۶ قسمت و هویج رو به تکه های متوسط خرد کنید. کدو سبز رو تمیز بشویید و با پوست به همان اندازه هویج خرد کنید و همه رو با هم داخل بخارپز به مدت ۳۰-۲۰ دقیقه بپزید.

در طول این مدت فیله های مرغ رو به اندازه مربع های (۳-۴ سانتی) خرد کنید، داخل تابه روغن ریخته و سیر رنده شده و فیله ها رو داخل روغن بریزید. سپس نمک، فلفل و کمی زردچوبه وپاپریکا رو اضافه کرده و در تابه رو بگذارید تا فیله حدود ۱۰ دقیقه با شعله ملایم پخته شود. دقت کنید که مرغ آب نندازه چوب خشک و سفت میشه. کلا فیله مرغ خیلی زود پخته میشه.

سپس رب گوجه رو داخل تابه به فیله اضافه و کمی تفت دهید و بعد گوجه فرنگی رو نگینی ریز و به فیله اضافه کرده و درب ظرف رو بگذارید تا گوجه پخته شود. در نهایت وقتی گوجه از حالت خامی در اومد سبزیجات بخار پز شده رو داخل تابه ریخته و اجازه دهید ۵ دقیقه طعم فیله رو به خودش بگیره. خوراک آماده سرو هست.


خوراک قفقازی

مواد لازم

۲ عدد هویج
۲ یا ۳ عدد کدو سبز
۳۰۰ گرم لوبیا سبز (اگه لوبیا های جوان تر رو انتخاب کنید بهتره)
۱/۲ سینه مرغ آبپز و ریش شده (می تونید از کوفته قلقلی هم استفاده کنید)
پیاز داغ فراوان
۱/۲ پیمانه گردو خرد شده
۱ پیمانه ماست موسیر (ماست چکیده)
۳ قاشق غذا خوری سس مایونز
نمک و فلفل

خیار سرخ شده طعم خوبی داره پس ۲ تا هم خیار اضافه میکنم


طرز تهیه

کدو، هویج و خیار را خلالی خرد می کنیم. اگر لوبیا ها خیلی درشت بود لوبیا را هم خرد می کنیم.

حالا هر کدام از سبزی ها را با کمی روغن تفت می دهیم (قرار نیست کامل پخته بشن فقط کمی نرم شدن کافیه)  فقط لوبیا رو بعد از تفت دادن می گذارم کمی با آب مرغ بپزه نه خیلی.

حالا همه سبزیجات (کدو سبز،خیار ،هویج ، لوبیاسبز وبه اندازه ۳ قاشق غذاخوری پیاز سرخ شده) و مرغ را با هم در تابه تفت می دهیم نمک و فلفل را اضافه می کنیم سپس شعله را خاموش می کنیم.

سس و گردو را هم با بقیه مواد مخلوط می کنم و اجازه می دهم تا در یخچال کاملا خنک شود و سس (ترکیب ماست موسیر و مایونز) به خورد مواد برود.

اما می توانید مواد را لایه لایه با سس در ظرف بریزید و در آخر با مغز گردو و پیاز داغ تزیین کنید.

اگر دوست داشتید می توانید از قارچ هم استفاده کنید.

 نکته مهم اینه که سبزیجات کاملا مغز پخت نشده باشند و اینکه کمی در یخچال بماند 


خوراک سبزیجات با کدو

مواد لازم

۴ عدد کدو سبز متوسط مورب اسلایس شده
۴ عدد هویج متوسط مورب اسلایس شده
۱ قاشق چایخوری مارمالاد انار
۱ قاشق چایخوری رب آلوچه
۱۰ عدد آلو قیسی
۲ قاشق غذاخوری پیازداغ مجلسی
۱/۲ قاشق چایخوری نمک
۱/۲ قاشق چایخوری زردچوبه
۲ قاشق غذاخوری زعفران آب کرده
۱ عدد سیب زمینی پخته ترجیحا بدون آب و رنده شده
۱۰ عدد گوجه گیلاسی متوسط
۱/۳ قاشق چایخوری ادویه زعفرانی
۱ عدد به کوچک مورب اسلایس شده


طرز تهیه

کدو ها را در تابه ریخته و سرخ می کنیم و سپس تمام ادویه هارا به همراه پیاز داغ اضافه می کنیم تفت می دهیم و رب آلوچه و مارمالاد انار رو اضافه می کنیم يه تفت کوچک می دهیم تا رب رنگ بگیرد سپس ۲ لیوان فرانسوی آب جوش اضافه کرده درب تابه را میگذاریم.

سیب زمینی را شسته و با چاقو برش های عمیقی روی سیب زمینی ایجاد کنید حتی میتوانید از خلال دندان نیز استفاده کنید سپس داخل ماکرو گذاشته تا بپزد (درجه و شدت بستگی به مارک ماکروفر یا سولار دارد) سپس خارج کرده پوستش را بگیرید و رنده کنید.

سیب زمینی رنده شده را به کدوها اضافه کنید.

به یا هویج اسلایس شده را با یک لیوان آب داخل ظرف گودی ریخته و داخل ماکرو بگذارید تا بپزد.

پس از پخت کاملا لعاب انداخته و نرم میشود به مواد قبلی اضافه کنید.

آلوها را با آب سرد بشویید و به خوراک اضافه کنید و بگذارید نرم شود.

درآخر گوجه هارا روی خوراک چیده درب تابه را گذاشته و شعله را کم کنید تا هم گوجه ها پخته شود و هم خوراک جا بیفتد.

بسیار ساده و خوشمزه است زمان کمی نیاز داره با نان یا حتی به عنوان خورشت گیاهی با برنج هم میشه سرو کرد.

 


خوراک کدوی رژیمی (بدون گوشت)

مواد لازم

۴ عدد کدو سبز قلمی
۱ عدد سیب زمینی درشت
۷-۸ عدد قارچ
۱ عدد فیله ی گوجه بدون پوست
۳ قاشق غذاخوری سویای خیس شده
نمک و فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم
۳ قاشق غذاخوری پودر پنیر پارمزان
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
سیر ۲_۳ حبه


طرز تهیه

اول از همه کدوها را شسته و از طول کدو به دو قسمت تقسیم میکنیم. من پوست کدو را نگرفتم چون نازک بود.

داخل کدوها را با قاشق کوچک خالی میکنیم. کدوها را در فر ۱۸۰ درجه بمدت یکربع داخل فر میگذاریم.

سیب زمینی را آب پز کرده و نگینی خرد میکنیم. در یک ماهیتابه دوحبه سیر را ریز کرده وبا روغن زیتون کمی تفت میدهیم…سویای خیس شده و سیب زمینی نگینی و مواد داخل کدو که با قاشق خالی کردیم را به سیر اضافه کرده و تفت میدهیم.

قارچ را ورقه کرده و با فیله گوجه به مواد اضافه میکنیم. نمک و فلفل و ادویه را به موادمون اضافه میکنیم. آب مواد که کشیده شد داخل کدوها را با این مواد پر میکنیم.

روی آن پودر پنیر پارمزان ریخته و به مدت ۲۰_۳۰ دقیقه داخل فر ۱۸۰ درجه میگذاریم تا روی پنیر طلایی شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن