نوشیدنی ها

طرز تهیه ۸ نوشیدنی تابستانی

نوشیدنی تابستانی برای رفع تشنگی مناسب هوای گرم با طعم های مختلف

 

۱- لیموترش، زنجبیل و زردچوبه

مواد لازم

زردچوبه: ۱ قاشق غذاخوری

زنجبیل تازه: ۴ تکه

لیموترش: ½ برش

آب: ۲ لیوان


 طرز تهیه

تمام مواد را با هم مخلوط کنید، درب لیوان را بگذارید و به مدت ۱۲ الی ۲۴ ساعت در یخچال نگه دارید تا طعم بگیرد و خنک شود. برای بهتر شدن طعم این نوشیدنی به دلخواه می‌توانید مقداری عسل هم به آن اضافه کنید.


۲- توت فرنگی و اسطوخودوس

مواد لازم

توت فرنگی تازه و خرد شده: ۱ پیمانه

برگ اسطوخودوس خشک شده یا تازه و خرد شده: ۱ قاشق مرباخوری

آب: ۲ لیوان

آب لیموترش: به مقدار دلخواه

مواد مورد نیاز این نوشیدنی را با هم مخلوط کنید و به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید تا طعم بگیرد.


۳- نوشیدنی چای سرد آناناس و لیمو

مواد لازم

آب: ۱۶ لیوان

چای کیسه‌ای : ۲۴ عدد

برگ نعنا تازه: ۶ عدد

شکر: ۳ و ۱/۳ پیمانه

آب آناناس بدون شکر افزوده: ۳ لیوان

آب لیموترش: ۱ لیوان


مواد لازم

برای آماده کردن این چای-نوشیدنی خنک و خوش طعم ابتدا در یک کتری بزرگ ۱۶ لیوان آب را جوش بیاورید. بعد از جوش آمدن آب چای کیسه‌ای‌ها را اضافه کنید و اجازه دهید کمی دم بکشد و رنگ بگیرد. ده دقیقه زمان کافی است. سپس چای کیسه‌ای را از آب خارج کنید و برگ نعنا را به چای اضافه کنید. ۵ دقیقه کافی است و سپس برگ‌های نعنا را از آب خارج کنید.

شکر، آب آناناس و آب لیموترش را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل شود سپس آن را در یک پارچ مناسب بریزید. قرار است این چای طعم‌دار را به صورت سرد میل کنید پس آن را چند ساعت در یخچال نگهداری کنید. در زمان مصرف می‌توانید چند قالب یخ به نوشیدنی اضافه کنید.


۴- اسموتی هندوانه و توت فرنگی

مواد لازم

آب لیموترش: ۱/۳ لیوان

شکر: ۱/۳ لیوان

هندوانه: ۲ لیوان بدون هسته

توت فرنگی: ۲ لیوان له شده

قالب یخ: ۲ پیمانه


طرز تهیه

برای آماده کردن اسموتی هندوانه و توت فرنگی کافی است تمام مواد به جز یخ را در میکسر یا غذاساز بریزید و تا زمانی که یک اسموتی یکدست آماده شود هم بزنید. در اواسط هم زدن تکه‌های یخ را هم اضافه کنید و باز هم بزنید. اسموتی را بالافاصله بعد از درست شدن میل کنید.


۵- نوشیدنی آرد برنج و بادام

مواد لازم

آرد برنج: ¾ لیوان

بادام درختی بدون پوست: ۲ لیوان

چوب دارچین: ۱ عدد

پوست لیموترش تازه رنده شده: ۱ و ½ قاشق چایخوری

آب گرم: ۴ لیوان

شکر: ۱ لیوان

آب سرد: یک لیوان

لیموترش: ۱ برش (اختیاری)

پودر دارچین: اختیاری


طرز تهیه

مواد فوق برای درست کردن ۶ لیوان از این نوشیدنی کافی است. ابتدا برنج‌ها را آسیاب کنید. ۲ تا سه دقیقه برای درست شدن آرد برنج کافی است. آرد برنج را به همراه بادام درختی، چوب دارچین، پوست لیموترش و آب گرم در یک کاسه بزرگ بریزید و با هم مخلوط کنید. درب ظرف را بگذارید و به مدت ۸ ساعت در یخچال نگه دارید. بعد از ۸ ساعت چوب دارچین را از سایر مواد جدا کنید و کنار بگذارید. سایر مواد را در مخلوط کن یا میکسر بریزید و سه الی چهار دقیقه هم بزنید تا مایه یکدستی با بافت کرمی به دست بیاورید. حالا شکر را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. نوشیدنی شما حاضر است. نوشیدنی آرد برنج و بادام را سرد و با یخ میل کنید و در صورت تمایل روی آن را با مقداری پودر دارچین و یک برش لیموترش تزیین کنید.


۶- نوشیدنی رزماری و لیموناد

مواد لازم

برای درست کردن ۸ لیوان از این نوشیدنی مواد زیر را تهیه کنید:

آب: ۲ لیوان

رزماری تازه: ۲ شاخه

شکر: ½ لیوان

عسل: ½ لیوان

آب لیموترش تازه: ۱ و ¼ لیوان

آب سرد: ۶ لیوان

قالب یخ: به مقدار دلخواه


طرز تهیه

برای درست کردن نوشیدنی رزماری و لیموناد ابتدا در یک قابلمه کوچک ۲ لیوان آب را جوش بیاورید. بعد از جوش آمدن آب ساقه‌های رزماری را به آب اضافه کنید و ۱۰ دقیقه زمان دهید. بعد از ده دقیقه ساقه‌های رزماری را از قابلمه خارج کنید و عسکل و شکر را اضافه کنید. مقداری هم بزنید تا در آب حل شوند و سپس محلول به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه در فریزر بگذارید. محلول آب طعم دار شده با رزماری، عسل و شکر را از فریزر بیرون بیاورید و آب لیموترش و آب سرد را به آن اضافه کنید. نوشیدنی شما حاضر است. می‌توانید به نوشیدنی قالب یخ به مقدار دلخواه اضافه کنید و یک برش لیموترش هم برای تزیین روی آن بگذارید.


۷- نوشیدنی موهیتو نعناع

مواد لازم

آب: ۳ لیوان

شکر سفید: ۱ و نیم لیوان (اگر از شکر قهوه‌ای استفاده می‌کنید ۲ لیوان شکر لازم است)

برگ نعناع تازه: ۲ لیوان

شربت لیمو: ۲ لیوان

آب لیموترش: ۱ لیوان

سودا یا آب گازدار: ۸ لیوان

لیمو ترش: چند برش برای تزیین


طرزتهیه

نوشیدنی موهیتو نعناع ابتدا ۲ لیوان از ۳ لیوان آب را با شکر مخلوط کنید و در یک ظرف مناسب بریزید، این مخلوط را به مدت ۵ دقیقه داخل ماکروفر بگذارید.
برگ‌های نعناع را به آب اضافه کنید و خوب هم بزنید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه در همین حالت باقی بماند. بعد از ۵ دقیقه، برگ‌های نعناع‌ را از داخل ظرف بیرون آورده و خوب فشار دهید و کنار بگذارید. شربت لیمو، آب لیمو‌ترش و ۱ لیوان از آب باقی مانده را داخل پارچ بزرگی بریزید و خوب ترکیب کنید. حالا مخلوط شکر و آب و افشره نعناعی که در ابتدا تهیه کردید را به ترکیب بالا اضافه کنید. در نهایت آب گازدار را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید. موهیتو نعناع را با یخ فراوان و برش‌های نازک لیمو و چند برگ نعنا سرو کنید.


۸- نوشیدنی چای سبز و طالبی

مواد لازم

آب: ۲ لیوان

برگ نعنا تازه: ۱۲ عدد

چای سبز کیسه‌ای: ۴ عدد

شکر: ½ لیوان

طالبی شیرین و خرد شده: ۲ و ½ لیوان

قالب یخ: ۱ و ½ لیوان


طرز تهیه

برای درست کردن نوشیدنی اصالتا مراکشی چای سبز و طالبی ابتدا در یک قابلمه دو لیوان آب بریزید و اجازه بدهید جوش بیاید. سپس از روی شعله گاز بردارید و برگ‌های نعنا را در آب بریزید. چای‌های کیسه‌ای را هم در آب جوش قرار دهید تا در آب جوش دم بکشد. ۳ الی ۵ دقیقه زمان برای این کار کافی است. برگ‌های نعنا و چای کیسه‌ای را از آب خارج کنید و شکر را اضافه کنید. هم بزنید تا شکر حل شود. در دستگاه غذاساز یا میکسر طالبی‌ها را پوره کنید و ۱ و ½ لیوان آب طعم دار شده با شکر، چای سبز و نعنا به همراه قالب‌های یخ را اضافه کنید و هم مخلوط کنید تا یک مایه پوره مانند به دست بیاید. این نوشیدنی را با یخ سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید