دسر

سفیدی برف را برای روحت سرخی انار را برای قلبت بلندای یلدا را برای زندگی قشنگتون آرزومندم .

پیشاپیش یلدا تون مبارک ...... چند دسر ویژه شب یلدا

 تارت هندوانه مخصوص شب یلدا

یکی دیگر از دسرهای خوشمزه شب یلدا تارت هندوانه است .این تارت خوشمزه و خوشرنگ با کمی کورن فلکس یا برنجک و گندمک شیرین و مارشمالو تهیه میشود. این تارت زیبا را برای شب یلدا 

مواد لازم :

مارشمالو سفید ۵۰۰ گرم
کره ۷ قاشق غذاخوری
کورن فلکس یا برنجک یا گندمک شیرین ۷ فنجان
رنگ مجاز خوراکی سبز ، سفید، قرمز
چیپس شکلات به میزان لازم
اسانس خوراکی با طعم هندوانه


طرز تهیه:

ابتدا ۱۵۰ گرم مارشمالو را با ۲ قاشق کره را بصورت بن ماری نرم و روان کنید.مقداری رنگ سبز و اسانس اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا رنگ مورد نظر حاصل شود.سپس ۲ فنجان کورن فلکس یا گندمگ شیرین اضافه کنید و مخلوط کنید و دست خود را کمی چرب کنید و دور تا دور قالب تارت دایره وار جای دهید بصورتی که فرم قالب را بگیرد .

قسمت سفید رنگ را با ۱۰۰ گرم مارشمالو و ۱ قاشق کره و ۱ فنجان کورن فلکس یا گندمک شیرین و رنگ سفید و اسانس مطابق روش قبل آماده کنید و در قالب کنار رنگ سبز جا دهید و خوب فشرده کنید.

برای رنگ قرمز هم ۲۵۰ گرم مارشمالو و ۴ قاشق کره و رنگ قرمز و اسانس و بقیه کورن فلکس یا گندمک شیرین را مطابق روش قبل آماده کنید و در مرکز قالب جا دهید و فشرده کنید.
در مرحله پایانی مقداری چیپس شکلات را بعنوان تخم هندوانه روی قسمت قرمز قرار دهید و قالب را در یخچال قرار دهید تا سرد و منسجم شود.


 باسلوق ژله ای انار ویژه شب یلدا

باسلوق ژله ای انار دسری خوشمزه و بی نظیر با طعم انار و مناسب برای همه مهمانی ها بویژه برای شب یلدا است,باسلوق که با طعم های مختلف زعفرانی و کاکائویی و وانیلی تهیه میشود دسری شیرین و خوش طعم با بافتی نرم و ژله ای است .

مواد لازم:

نشاسته نصف لیوان
آب نصف لیوان
ژله انار یک بسته
شکر نصف لیوان
گلاب ۱/۴ لیوان
روغن ۱/۴ لیوان


طرز تهیه :

برای درست کردن باسلوق انار ابتدا نشاسته را بانصف لیوان آب سرد حل کردم. و گذاشتم روی حرارت ملایم ،بعد ژله انار را که با نصف لیوان آبجوش حل کرده بودم را به مواد نشاسته اضافه کردم. بعد هم شکر و مرتب هم بزنید .یکم که غلیظ شد .

گلاب ،یک مقداروانیل، وروغن اضافه کنید .و بزارید مثل حلوا غلیظ بشه .یک مقدار صبر کنید تا خنک بشه.داخل سینی پودر نارگیل بریزید و کمی از مایع باسلوق بریزید روی پودر نارگیل ، و بعد با دست گردش کنید. و توی پودر نارگیل بغلتونید. وسطش هم هر چی دوست داشتید بزارید .من مغز گردو خرد شده گذاشتم.برای اینکه به دستتون نچسبه ،و راحت بتونید گرد کنید دستتون رو کمی چرب کنید.به این ترتیب باسلوق ژله ای انار آماده سرو می شود.


 موس سه لایه انار ویژه شب یلدا

موس سه لایه انار دسری خوشمزه و پرطرفدار را برای شب یلدا آشنا میکنیم .۹ لیوان یا فنجان به سلیقه ی خودتان برای سرو موس انار آماده کنید و داخل سینی بچینید .موس سه لایه را درست کنید و درظرف سرو ریخته واز مهمانانتان پذیرایی کنید

مواد لازم

خامه سنگین۲ فنجان
شکر شیرینی پزی۲ فنجان
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
پنیرخامه ای۳۴۰ گرم
پودر ژله انار یا توت فرنگی۱۰۰ گرم
آب جوش سه چهارم پیمانه
آب انار سرد سه چهارم پیمانه

برای لایه ژله ای بالا:

پودر ژله انار یا توت فرنگی
۱۵۰ گرم آب جوش
۱ فنجان آب انار سرد
۱ فنجان دانه اناربرای تزئین


طرز تهیه :

 تهیه ژله لایه میانی :

پودر ژله را با سه چهارم فنجان آب جوش مخلوط نموده و هم بزنید تا ژلاتین کاملا در آب حل شود سپس سه چهارم فنجان آب انار را اضافه کرده مخلوط کنید و نیم ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود ولی نبندد . هر ۵ دقیقه ژله را هم بزنید تا غلیظ شود سپس از یخچال خارج نمایید .

خامه ، شکر و وانیل را با سرعت بالای همزن مخلوط کنید تا فرم بگیرد سپس به تدریج پنیرخامه ای را که در دمای اتاق نرم شده را اضافه کرده و مخلوط نمایید تا ترکیب کاملا یکدست شود .

مخلوط خامه را به دو قسمت کنید و نیمی از آن را به طور مساوی کف لیوان ها بریزید و سطحش را صاف کنید .
به نیمه دیگر ژله را افزوده و باهم زن کاملا مخلوط کنید. یک فنجان دانه های انار را به این ترکیب اضافه کرده و روی لایه ی خامه ای به طور مساوی در هر لیوان بریزید . و به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید .

پس از یک ساعت شروع به آماده کردن آخرین لایه نمایید . ۱۵۰ گرم پودر ژله را با ۱ فنجان آب جوش مخلوط کرده و بعد ازاینکه حل شد آب انار را به آن افزوده و کناری بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود . سپس روی لایه های خامه به طور مساوی ریخته و ۱ ساعت ؛ ترجیحا ۱ شب بگذارید در یخچال بماند. کمی که ژله بست می توانید رویش دانه انار و برگ های نعناع بگذارید .


دسر پیتزای میوه ای هندوانه ویژه شب یلدا

.پیتزای میوه ای یک دسر خوشمزه و شیک برای شب یلدا است.این پیتزا در واقع یک دسر میوه ای محسوب می شود که شکل ظاهری آن شبیه پیتزاست

مواد لازم

یک عدد هندوانه گرد، حلقه ای برش داده شده

۱ عدد کیوی حلقه ای برش داده شده

۱ پیاله بلوبری

۱ پیاله توت فرنگی خرد شده

۱٫۵ پیمانه ماست یونانی

۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

۲ قاشق غذاخوری عسل

۱ قاشق غذاخوری پوست رنده شده پرتقال

۲ قاشق غذاخوری آب پرتقال


طرز تهیه:

برای درست کردن این دسر ابتدا هندوانه را به حلقه های باریک ۳ سانتی متری برش دهید.در یک کاسه متوسط، ماست یونانی، وانیل،عسل، پوست رنده شده پرتقال و آب پرتقال را با هم مخلوط کنید و هم بزنید.بخشی از مخلوط ماست را روی برش های دایره ای هندوانه قرار دهید و با کاردک آشپزخانه سطح آن را صاف کنید.کیوی، توت فرنگی و بلوبری را روی لایه ماست بچینید. آن را به شکل پیتزا برش داده و سرو کنید.به این ترتیب دسر پیتزای میوه ای هندوانه آماده می شود.


کیک باقلوا آجیلی

کیک باقلوا آجیلی یکی از خوشمزه ترین کیک هاست که همه عاشق هستند و از خوردنش لذت می برند. این کیک بسیار خوشمزه و پر طرفدار را در لیست خوراکی های شب یلدا یتان قرار دهید و درستش کنید و با آن برای مهمانان عزیزتان شبی لذتبخش و زیباتری بوجود آورید

 مواد لازم

آرد ۲ لیوان
شکر ۱ لیوان
ماست ۱ لیوان
روغن ۱ لیوان
تخم مرغ ۴ عدد
پودر هل یک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری

برای شربت:

آب ۱ لیوان
شکر ۱ لیوان
گلاب ربع لیوان
زعفران ۱ قاشق چایخوری
پودر هل یک قاشق چایخوری
برای تزئین: پودر و مغز پسته ، بادام ، بادام هندی ، فندق ، گردو از هر کدام به مقدار لازم


طرزتهیه:

فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. برای درست کردن کیک باقلوا آجیلی ابتدا روغن ( جامد یا مایع هر دو فرقی ندارد) و شکر را خوب بزنید تا کاملا مخلوط شود. سپس تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کرده و با همزن خوب هم بزنید ( مقدار هم زدن در کیفیت کیک خیلی تاثیر دارد) هل را اضافه کنید.
ماست را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید ( هم زدن خیلی مهم هست و نکته دیگر هم اینکه ماست نباید ترش باشد و گرنه میبرد و بعد کیک پودر میشود).
آرد را با بیکینگ پودر الک کرده و به مواد اضافه کنید و دورانی هم برنید.
داخل قالب چرب شده بریزید در فر با ۱۷۵ درجه به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه قرار دهید.
حالا باید شربت را آماده کنید. آب و شکر و زعفران را ۱۰ دقیقه بزارید بجوشد و بعد هل را اضافه کنید و در آخر هم گلاب را بریزید.
اجازه میدهیم کیک خنک بشود بعد شربت داغ را به خورد کیک می دهیم یک چهارم از شربت را نگه میداریم و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوطش میکنیم .
آجیل ها را روی کیک میچینیم .
از شهد اضافه با برس آرام روی آجیل ها میدهیم تا براق بشود. به این ترتیب کیک باقلوا آجیلی آماده سرو می شود.

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید