آشپزی رژیمیآشپزی گیاهی

طرز تهیه انواع دلمه گیاهی

دستور پخت دلمه گیاهی بمب کالری یک غذا رژیمی برای کاهش وزن

دلمه سیب زمینی ایتالیایی

مواد لازم 

دو عدد سیب زمینی متوسط

یک قاشق مرباخوری ریحان خرد شده

یک فنجان سبزیجات خرد شده معطر

یک حبه سیر رنده شده

۱/۸ قاشق چایخوری آویشن

۴۵ گرم پنیر پیتزای رنده شده کم چرب

فلفل قرمز به میزان لازم


طرز تهیه 

ابتدا فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود.بعد سیب زمینی ها را داخل فر قرار دهید تا به مدت یک ساعت بپزد.بعد سیب زمینی را از فر در بیاروید.

در فاصله پختن سیب زمینی ها، داخل یک تابه نچسب روغن مایع بریزید تا روی حرارت ملایم داغ شود.

سپس سیر و سبزیجات خرد شده را به مدت ۳ الی ۵ دقیقه تفت دهید بعد ریحان و آویشن را با مقداری فلفل قرمز روی سیر و سبزیجات بریزید.

بعد از اینکه سیب زمینی ها پخت از وسط آن را نصف کنید و اخل آن را با قاشق خالی کنید. بعد با سبزیجات تفت داده شده داخل سیب زمینی ها را پر کنید.

پنیر را هم روی سبزیجات بریزید و در فر قرار دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه پنیرآب شوند.و دلمه ها آماده شوند.


کدوی شکم پر

مواد لازم

کدو سبز متوسط(۴ عدد)

پیاز متوسط خرد شده(۱عدد)

سیر خرد شده ( ۱ عدد)

خرده نان خشک ( ۱/۳ پیمانه )

کره ( ۲ قاشق غذاخوری)

پنیر موزارلا رنده شده حدود(۲ پیمانه)

نمک و فلفل(به مقدار لازم)


طرز تهیه 

ابتدا فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

کدوها را بشویید و انتهای آن را ببرید و به صورت طولی برش دهید و داخل آن را با قاشق خالی کنید و کمی نمک و فلفل داخل کدوها بریزید.سپس ظرف دیواره داری را چرب کنید و کدو ها را داخل آن بچینید.

برای درست کردن مواد داخلی کدوها هم باید ظرف دیگری را روی حرارت قرار دهید و کره را داخل آن بریزید تا گرم شود. سپس پیاز و سیر را داخل آن تفت دهید.بعد کدوهای تراشیده شده را با پیاز تفت داده شده تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.پس از طلایی شدن کدوها مقداری نمک ، فلفل و خرده های نان را به کدوها اضافه کنید و به مدت یک دقیقه تفت دهید.مواد تفت داده شده را از روی حرارت بردارید و داخل کدوهای خالی شده بریزید.

مقداری از پنیر موزارلا رنده شده هم روی کدو ها بریزید و در فر قرار دهید تا حدود ۱۰ دقیقه کدوها داخل فر بپزند و پنیر رویشان طلایی رنگ شود


دلمه فلفل گیاهی

مواد لازم

آب ۲ لیوان(۴۰۰ میلی لیتر)

هویج رنده شده ½ پیمانه

پیاز خرد شده ¼ پیمانه

بلغور ¾ پیمانه

کشمش پلویی ۳/۱ پیمانه

فلفل دلمه ای ۴ کوچک یا دو عدد بزرگ

پنیر موتزارلا رنده شده ¾ پیمانه

آب ½ پیمانه

خلال بادام یا گردوی خرد شده برشته ۲ قاشق سوپ خوری


طرز تهیه

عصاره سبزیجات یا مرغ، هویج و پیاز را در یک قابلمه بزرگ میریزیم و روی حرارت قرار میدهیم تا به جوش آمده.. سپس حرارت را کم میکنیم تا به مدت ۵ دقیقه بپزد. بلغور و کشمش را اضافه کرده.

. قابلمه را از روی حرارت برمیداریم. درب آنرا بسته و به مدت ۵ دقیقه کنار میگذاریم.

. در این فاصله، فلفلها را از قسمت بالا جدا کرده و داخل آنرا خالی میکنیم.

. پنیر رنده شده را به مخلوط بلغور اضافه میکنیم و مخلوط را به طور مساوی داخل فلفلها میریزیم.

. فلفل ها را داخل یک قابلمه مناسب قرار داده، ½ پیمانه آب را اضافه کرده و میگذاریم بجوشد.

. سپس حرارت را کم میکنیم. فلفلها را در قابلمه در بسته به مدت ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که فلفل ها نسبتا نرم شده.

. حرارت به داخل دلمه ها نفوذ کند، حرارت میدهیم و در هنگام سرو با بادام یا گردو تزیین میکنیم.


دلمه نخود و سبزیجات :

مواد لازم 

نخود : نصف پیمانه
پیاز متوسط : یک عدد
جعفری خرد شده : یک قاشق سوپ خوری
گشنیز خردشده : یک قاشق سوپ خوری
کرفس: ۳ ساقه
فلفل دلمه‌ای کوچک : ۳ عدد

مواد لازم برای سس دلمه نخود و سبزیجات :

سرکه : ۴ قاشق سوپ خوری
روغن زیتون : ۲ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل : به مقدار لازم


طرز تهیه 

پیاز را پوست کنید، بشویید و نگینی خرد کنید.
کرفس را هم نگینی خرد کنید و کنار بگذارید.
نخود را آب پز و سپس آبکش کنید.
حالا همه مواد را در کاسه ای بریزید، جعفری و گشنیز خردشده را هم اضافه کنید.
برای مزه‌دار کردن مقداری سرکه، روغن زیتون و نمک و فلفل را به دلخواه بیفزایید و خوب مخلوط کنید.
داخل فلفل را خالی و با مواد پر کنید.
برای مدتی فلفل را با کمی آب روی حرارت قرار دهید تا کمی نرم شود .
سپس با سس دلخواه سرو کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن