نوشیدنی ها

طرز تهیه شربت نعنا

شربت نعنا خوشمزه و خوش رنگ با طعم عالی لیمو و شربت نعنا و شربت زعفران

مواد لازم
شکر : ۱ کیلو
برگ تازه نعنا : نیم کیلو
آبلیمو : ۳ قاشق سوپ خوری یا زعفران مخلوط کرد
آب : ۴ تا ۵ لیوان
رنگ سبز خوراکی ( در صورت تمایل )

طرز تهیه شربت نعنا
در مرحله اول طرز تهیه شربت نعنا ابتدا نعناها را پاک کنید سپس آن ها را به خوبی بشویید و با کمک کارد آشپزخانه نعناها را به صورت دو تا سه تکه برش دهید.

بعد از برش دادن نعناها در درون قابلمه ای مناسب شکر و آب را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید تا شکر به خوبی در آب حل شود.

قوام آمدن مخلوط شکر و آب

بعد از این که آب به دمای جوش رسید و شربت غلیظ شد برگ های نعنا را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید و حرارت گاز را کم کنید تا شربت به آرامی بجوشد و نعناع عطر و رنگ خود را به شربت پس دهد.

ریختن برگ نعنا در درون مخلوط شکر و آب

در مرحله آخر روش تهیه شربت نعنا بعد از این که شربت به خوبی جوشید و قوام آمد آبلیمو و رنگ خوراکی سبز را به شربت نعنا اضافه کنید و بعد از چند دقیقه حرارت گاز را خاموش کنید و قابلمه را از روی گاز بردارید و بر روی در قابلمه دم کنی قرار دهید و سپس درب قابلمه را بر روی آن قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت دم کنی بر روی قابلمه بماند تا شربت نعناع به خوبی جا بیفتد.

بعد از جا افتادن شربت نعنا آن را صاف کنید و در درون بطری شیشه ای بریزید و درب بطری را ببندید و شربت را در درون یخچال قرار دهید در زمان نیاز می توانید مقداری از شربت را به همراه یخ و آب در درون لیوان بریزید و سپس شربت را نوش جان کنید. در طرز تهیه شربت نعناع نباید نعنا ها را به صورت ریز خرد کنید و هم چنین اگر می خواهید شربت نعنا سبز و خوش رنگ شود باید از رنگ سبز استفاده نمایید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید