آشپزی سالم

طرز تهیه چومین

خوراک چومین سرشار از ویتامین و مقوی دارای کالری مفید برای بدن

مواد اولیه :
برای ۴ نفر
سینه مرغ ۲ عدد
پیاز پیاز ۱ عدد
هویج ۳ عدد
فلفل دلمه ای ۲ عدد
کلم سفید ۱ بوته
قارچ قارچ ۶ عدد
سس سویا ۳ قاشق غذاخوری
فلفل به میزان لازم
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
نودل ۳ بسته


طرز تهیه چومین :

۱.پیاز را همراه با زرد چوبه سرخ کنید و بعد سینه مرغ رشته ای شده رو به آن اضافه کنید به مدت ۱۰ دقیقه با شعله کم مرغ را تفت بدید.
۲.هویج ، فلفل دلمه ای، کلم سفید را به صورت رشته های باریک خرد کنید.
۳.کلم ها را به مواد اضافه کنید. دقت کنید که مواد را باید هر دو سه دقیقه ای، یک بار هم بزنید تا به ظرف نچسبد و پس از اینکه کلم ها کمی تغییر رنگ دادن هویج را بریزید و پس از ۵ دقیقه فلفل دلمه ای را اضافه کنید.
۴.سه قاشق سس سویا رو هم به مواد اضافه کنید و هم بزنید سپس قارچ های حلقه ای خرد شده را نیز اضافه کنید.
۵.به مخلوط آماده شده فلفل سیاه مورد نیاز را اضافه کنید و روی شعله ملایم بگذارید بماند.
۶.نودل ها را در آب جوشی که آماده میکنید بریزید تقریبا پس از ۱۰ دقیقه که نرم شدند آبکش کنید و به مواد اضافه کنید و آنها را خوب مخلوط کنید.
۷.حدود ۱/۳ پیمانه آب بریزید و در ظرف را ببندید تا کمی مغز پخت شوند. تقریبا ۱۰ دقیقه بعد آماده سرو خواهد بود.


سلامتی چومین :

بیشتر مواد تشکیل دهنده این غذا سبزیجات میباشند. سینه‌ مرغ حاوی پروتئین بیشتر و چربی کمتری است بنابراین مصرف آن برای افرادی که می‌خواهند کالری کمتری در طول روز دریافت کنند و کسانی که چربی خون بالایی دارند و ورزشکاران، بسیار مناسب‌ است. هویج به هضم غذا کمک می‎کند و مقوی معده است. کلم سرشار از ویتامین‏هاى ‏A ,B ,C بوده و داراى ارزش غذایى زیاد است، خاصی�’ت ضد�’ سرطانى آن حیرت انگیز است اما زیاده ‏روى در مصرف آن موجب دیدن خواب‏هاى پریشان و تولید نفخ و بالاخره غلیظ شدن و بالا رفتن فشار خون مى ‏شود. فلفل دلمه ای هم واقعاً مسکن قوی است. سس سویا خنثی کننده سموم مواد غذایی است. نودل حاوی مقدار زیادی چربی و سدیم است که به مرور سبب اضافه وزن می شود پس در مصرف آن زیاده روی نباید بکنید.

خواص چومین :

در این غذا پیاز، هویج، فلفل دلمه ای، کلم سفید، سس سویا، فلفل و زردچوبه همه گرم هستند و فقط سینه مرغ و قارچ سرد است پس این غذا به نوعی یک غذای گرم محسوب میشود و بیشنر مناسب افراد سردمزاج میباشد. اگر افراد گرم مزاج از این غذا استفاده کردند میتوانند همراه آن مقداری ماست میل کنند تا کمی غذا را متعادل تر کند.

نکات پخت چومین :

۱- سعی کنید موادتون رو با اندازه های یکسان و سایز متوسط خرد کنید که در زمان پخته شدن هم مغز پخت شوند و هم اینکه آب نشوند و در غذا دیده شوند.
۲- این غذای محلی اگر کمی تند باشه خوش طعم تر میشه که مقدار این به ذائقه خودتون مربوط میشود .
۳- به جای نودل میتوانید از ماکارانی ساده نازک هم استفاده کنید . فقط دقت کنید کمی بیشتر از زمان روی بسته باید در آب جوش بماند که خوب نرم شود و بعد آبکش کنید و به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید