سس و ترشی ها

طرز تهیه ترشی میوه

ترشی میوه جدید وخوشمزه با آلبالو وترشی انگور و ترشی ذرت

ترشی آلبالو

مواد لازم

آلبالوی تازه : ۱ کیلو
شکر :۱ قاشق چای خوری
نمک :۱ قاشق غذاخوری
سرکه : به میزان لازم


طرز تهیه 

آلبالو ها را پاک کنید و خوب بشویید.بعد صبر کنید تا آلبالو ها کاملا خشک شوند.سپس آن را در شیشه ای تمیز و خشک بریزید و داخل آن را پر از سرکه کنید تا روی آلبالوها را بگیرد.

نمک و شکر را هم اضافه کنید تا آلبالو ها مزه ترش و تیزی نداشته باشد. و بخاطر شکر کمی ملس و خوشمزه تر شود.در ظرف را ببندید و در جای خنک نگهداری کنید تا ترشی ها جا بیفتند.

نکته :

سعی کنید آلبالو هایتان را مرغوب و باکیفیت تهیه نمایید تا ترشی یکدست و خوشمزه ای را در نهایت داشته باشید و استفاده از آلبالوهای سیاه شده را از فکرتان دور بریزید.
نیاز به یک زمان ۷ الی ۱۰ روز می باشد که ترشی ها جا بیفتد پس لطفا تحمل کنید تا کیفیت را میهمان سفره های خود کنید.
بهتر است تمامی شاخه های آلبالو را جدا کنید و آن ها را در داخل ترشی نیندازید.


 ترشی انگور به روش سنتی در خانه

برای آماده کردن یک ترشی ساده شما فقط نیاز به انگور و سرکه دارید . با ما همراه باشید.

مواد لازم 

انگور سفید ۲ کیلو گرم
سرکه ۲ لیوان
نمک ۲ قاشق غذا خوری
ترشی انگور
ترشی انگور


طرز تهیه

انگورهای شسته شده را در ظرف مورد نظر ریخته و سپس سرکه و نمک را جوشانده و روی آن بریزید به طوری که سرکه روی مواد را کاملا بپوشاند در ظرف را بسته و در جای خنک قرار دهید تا ترشی شما خوب جا بیافتد.


ترشی لیمو ترش خوش طعم و ایده آل

لیمو سرد و خشک است اما زیره و سیاه دانه گرم خشک هستند.

مواد لازم 

۱ کیلوگرم لیمو عمانی
۲ قاشق غذاخوری سیاه دانه
۲ قاشق غذاخوری زیره

طرز تهیه 

لیمو ها را شسته و خشک کنید . میان آن ها را یک بریدگی کوچک بدهید و با سیاه دانه و زیره پر کنید . به هم فشرده در ظرفتان بچینید و در آفتاب بگذارید .معمولا آفتاب مرداد برای این ترشی مناسب است پس از یک الی یک ماه و نیم ترشی لیموی شما بدون هیچ افزودنی دیگر آمادست


ترشی ذرت حلقه ای خوشمزه

ترشی ذرت را در عرض ۱۵ دقیقه ترشی جدید و جالبی با ذرت آماده کنید و آن را به همراه غذا سرو نمایید.

مواد لازم 

ذرت کامل ۸ عدد بزرگ

سرکه سیب ½۴ پیمانه

پیاز قرمز ۱ عدد بزرگ

شکر ¾پیمانه

نمک ¼پیمانه

فلفل چیلی قرمز ۷ عدد

برگ بوی خشک ۱ عددترشی ذرت


طرز تهیه 

سرکه، ۶ پیمانه آب، شکر، نمک و برگ بو را در ظرفی بریزید و آن ها را به جوش آورید. مایع را هم بزنید تا شکر کامل در آن حل شود. ۳ عدد از فلفل چیلی ها را از میان (به صورت طولی) بشکافید و به همراه بقیه فلفل ها آن ها را با مواد دیگر مخلوط کنید. اجازه دهید تا در حدود ۱۰ دقیقه این مخلوط خنک شود.
در این فاصله ذرت ها را با یک چاقوی تیز به قطعاتی با طول ۴ سانتی متر برش بزنید. پیازها را نازک ورقه ورقه کنید و آن ها را به همراه ذرت ها در ۴ شیشه درب دار تمییز با ظرفیت ۱ لیتر قرار دهید.
سرکه را که هنوز گرم است بر روی شیشه ها بریزید، اگر مقداری از این مایع باقی ماند آن را دور بریزید. درب ظرف ها را نبندید و آن ها را به مدت ۱.۵ ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شوند، سپس درب ظرف ها را بگذارید. حداقل به مدت ۱ روز و حداکثر ۲ روز آن ها را در یخچال نگه دارید. ذرت ها را سرد سرو کنید.


 ترشی شور چاغاله بادام

برای درست کردن ترشی چاغاله بادام ابتدا چاغاله های ریز و نوبری را که خیلی درشت و سفت نشده اند را انتخاب کنید. سپس آنها را تمیز پاک کرده شستشو دهید…

مواد لازم 

چاغاله بادام ۱ کیلو

نمک به مقدار لازم

سرکه به مقداری که روی چاغاله ها رو بگیرد


طرزتهیه 

ابتدا چاغاله های ریز و نوبری را که خیلی درشت و سفت نشده اند را انتخاب کنید. سپس آنها را تمیز پاک کرده شستشو دهید و درون سبد بگذارید تا آبش حسابی تخلیه گردد.و به مدت یک شب تا صبح روی یک پارچه نخی قرار دهید تا کاملا آبی که درون پوستش جمع شده خشک شود تا آب موجب کپک زدن آن نگردد.فردای آن روز چاغاله را درون شیشه مناسب بریزید و به مقدار دلخواه لابه لای آن نمک بپاشید. سپس که شیشه پر شد سرکه روی آن ریخته و درب ظرف را خیلی محکم ببندید که مطلقا هوا نکشد و در جای سرد و خنک قرار دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید