آشپزی رژیمیآشپزی گیاهی

طرز تهیه دو نوع همبرگر رژیمی

همبرگر گیاهی رژیمی خوشمزه و خیلی آسان که لذت گیاه خواری را تجربه میکنید.

همبرگر گیاهی

مواد لازم

لوبیای سیاه یک قوطی کنسرو (۵۰۰ گرم)

فلفل دلمه ای½ آنرا به قطعات ۵ سانتی

پیاز½ آنرا خلالی برش خورده

سیر۳ حبه، پوست کنده

تخم مرغ۱ عدد

پودر فلفل قرمز۱ قاشق غذا خوری

زیره سبز۱ قاشق غذاخوری

سس فلفل قرمز یا سس تند۱ قاشق چای خوری

خرده نان½ فنجان


طرز تهیه

در صورت تمایل برای کباب کردن، فر در فضای باز را با حرارت زیاد گرم کنید و یک ورق فویل آلومینیومی را چرب کنید. در صورت تمایل برای پخت، فر را در دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه سانتیگراد) از قبل گرم کنید و ظرف فر را به آرامی چرب کنید.

در یک کاسه متوسط، لوبیای سیاه را با چنگال نرم کنید تا غلیظ و خمیری شود.

در غذاساز، فلفل، پیاز و سیر را به خوبی ریز کنید. سپس به لوبیا خرد شده اضافه کنید.

در یک کاسه کوچک، تخم مرغ، پودر فلفل قرمز، زیره و سس تند را هم بزنید.

مخلوط تخم مرغ را به لوبیای نرم شده اضافه کنید. خرده نان را مخلوط کنید تا زمانی که مخلوط چسبنده شود. مخلوط را به چهار قسمت تقسیم کنید.

در صورت کباب کردن، هر قسمت را روی فویل قرار دهید و در حدود ۸ دقیقه در هر طرف روی فر گریل کنید. در صورت پخت، هر قسمت را روی ورقه فر قرار دهید و حدود ۱۰ دقیقه در هر طرف بپزید.


برگر قارچ و لوبیای سیاه

این برگر به لطف غذاساز در عرض چند دقیقه آماده می‌شود. قارچ‌های دکمه‌ای قهوه‌ای به این برگرها، بافت گوشتی و طعم خاکی می‌دهند. بذر کتان پودر شده به این برگرها بافت و فرم اضافه می‌کند. مخلوط ماست خنک خامه‌ای و آووکادو، ترکیب خوشمزه‌ای برای داخل ساندویچ یا روی نان تست صبحانه است. می‌توانید با دو برابر کردن مواد اولیه، مقدار بیشتری از این برگرها را آماده کرده و بصورت خام تا یک ماه فریز کنید.

مواد لازم

تخم کتان پودرشده۱ قاشق غذا خوری

سس ورسترشایر۱ قاشق غذا خوری

نمک دانه درشت

نصف قاشق چای خوری

زیره پودرشدهنصف قاشق چای خوری

فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری

قارچ دکمه‌ای قهوه‌ای حدود ۵۰ گرم

لوبیای سیاه بدون نمک۱ قوطی (۴۰۰ گرمی)

تخم‌مرغ بزرگ زده شده

۱ عددسیر له شده۱ حبه

پودر سوخاری گندم کامل یک سوم فنجان

روغن کانولا۱ قاشق غذاخوری

آب لیموی تازه یک ونیم قاشق چای خوری

آووکادوی رسیده ۱ عدد

ماست یونانی ساده کم‌چرب۲ قاشق غذا خوری

آب۱ قاشق غذا خوری

نان همبرگر گندم کامل، تُست شده۴ عدد

کلم قرمز، ریز خردشده نصف فنجان


طرز تهیه

دانه‌های کتان، سس ورسترشایر، یک چهارم قاشق چایخوری نمک، زیره، فلفل، قارچ، نصف لوبیاها، تخم مرغ و سیر را در غذاساز بریزید. آنها را ۱ دقیقه یا تا زمانی کاملا صاف و یکدست شوند، با هم مخلوط کنید. این مخلوط را در یک کاسه بریزید. نصف دیگر لوبیا و پودر سوخاری را اضافه کنید و بهم بزنید.

یک تابه نچسب یا چدنی را روی حرارت متوسط – بالا قرار دهید. مقداری روغن در آن بریزید تا گرم شود. مخلوط را به ۴ قسمت تقسیم کنید، هر قسمت را در تابه بریزید و به آرامی با پشت کفگیر به شکل همبرگر پهن کنید. هر طرف آن را ۲ تا ۳ دقیقه یا تا زمانی که قهوه‌ای شود، سرخ نمایید.

یک چهارم قاشق چایخوری نمک باقی مانده را در یک کاسه با آب لیمو و آووکادو مخلوط کنید و با چنگال له نمایید. ماست و ۱ قاشق غذاخوری آب را اضافه کنید. هر برگر را در نان همبرگر بگذارید. روی آن مخلوط آووکادو و مقداری کلم بریزید و نوش جان کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن