آشپزی رژیمی

طرز تهیه دیس غذا رژیمی

بشقاب غذاي با ترکیبات خوشمزه وطعم فوق العاده رژیمی عدسی ومرغ وسبزیجات گریل شده و

دیس غذا رژیمی عدسی

مواد لازم

عدس پخته شده ۲۰۰ گرم

کلم بنفش و کلم بروکلی از هر کدوم  ۱۰۰ گرم

قارچ ۱۰۰ گرم

سیب زمینی و هویچ از هر کدام ۲ عدد

ذرت به میزان دلخواه

نمک وفلفل به میزان لازم

پیاز بزرگ ۱ عدد


طرز تهیه 

ابتداد عدس دو یا سه ساعت خیس کردن کافی است ، عدس را از سه ساعت قبل از پخت ، خیس کنید و در طی این مدت هم یکی دو بار آب آنرا عوض کنید بعد عدس ها را داخل قابلمه ریخته و به همراه چند لیوان آب روی حرارت قرار دهید تا عدس بپزد

.پوست سیب زمینی ها را بگیرید و به صورت مکعب های درشت خرد کنید و بعد از اینکه عدس نیم پز شد سیب زمینی را اضافه کرده و زمان دهید تا سیب زمینی ها هم کنار عدس ها بپزند.پیاز را خلالی خرد کرده و داخل تابه ای کمی روغن داغ کنید و پیاز را به همراه زردچوبه تفت دهید تا سبک شده و تغییر رنگ دهد
بعد از اینکه سیب زمینی ها پختند ، آنها را خارج کرده و بصورت پوره در آورید ، بهتر است سیب زمینی ها را درشت تر خرد کنید تا هنگامی که میخواهید از عدس جدا کنید برایتان راحت تر باشد.
بعد از اینکه سیب زمینی ها را پوره کردید، به پیاز اضافه کرده و کمی هم باپیاز تفت بدهید و با نمک و فلفل به عدس های پخته شده اضافه کنید.
حرارت را کم کرده و زمان دهید تا عدسی جا بیفتد و به غلظت مشخص برسد.

هویچ وکلم بروکلی و کلم بنفش وهویچ خورد شده برای تزیین


سالاد_مرغ_کریسپی

مواد لازم (برای ۳ نفر:)

مرغ ۵۰۰ گرم،

بادام ¾ لیوان،

آرد سنگک ربع لیوان،

تخم مرغ ۱ عدد،

نمک ، فلفل به میزان لازم:

کاهوی خرد شده،فلفل دلمه ای خرد شده ،پیازچه،تربچه, گشنیز( برای تزیین)

مواد لازم سس

سس خردل ۴ قاشق غذا خوری

عسل ۴ قاشق غذاخوری


طرز تهیه:

فر را روی دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید. در یک کاسه بادام خرد شده و در کاسه دیگر آرد و در آخرین کاسه تخم مرغ را بریزید. به کاسه تخم مرغ و نمک و فلفل افزوده و تخم مرغ را هم بزنید. مرغ ها را به ترتیب در کاسه آرد،تخم مرغ و در آخر در بادام فرو کنید بطوری که تمام مرغ از مواد پوشانده شود. کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و تا زمانی که بپزد (بسته به سایز مرغ حدود ۳۰ دقیقه) در فر قرار دهید.
برای تهیه سس در یک کاسه سس خردل و عسل را خوب مخلوط کنید. مواد سالاد را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. برای سرو روی ظرف را اول سالاد بریزید و روی سالاد مرغ قرار دهید و کنار ظرف سس را در یکظرف سرو کنید


سبزیجات گریل شده با سس مخصوص

مواد لازم

بادنجان وکدو به میزان لازم

پیاز بنفش درشت خلالی شده ۱ عدد

فلفل دلمه ای رنگی خلالی شده ۲ عدد

روغن زیتون ۲ ق غ

ابلیمو ۲ ق غ

نمک وفلفل وپودر سیر به میزان لازم


طرز تهیه

:بادمجون حلقه ای خرد شده با پوست+کدو ورقه ای شده با پوست+ پیاز بنفش درشت خلالی شده +فلفل دلمه ای رنگی خلالی شده رو داخل یک کاسه بریزید و یکی دو ق روغن زيتون، دو ق آبلیمو و نمک، فلفل و پودر سیر رو باهاشون مخلوط، داخل سینی فر بریزید و با حرارت صد و هشتاد حدود چهل دقیقه بپزید تا برشته بشن یا داخل تابه گریل یا رژیمی روی شعله درستشون کنید.اگه از طعم زیره خوشتون میاد در آخر کمی پودر زیره روشون بپاشید.

برای سس:یک لیوان ماست چکیده یا یونانی+یک ق آبلیموی تازه+نمک+پودر فلفل قرمز+نصف پیاز کوچیک که ریز رنده کردید رو مخلوط و کنارش سرو کنید.زيره طعم خوبي به اين سس و غذا ميده پس اگر باهاش اوكي هستيد،به سس هم كمي پودر زيره اضافه كنيد.
ازسبزيجات ،هر موردي كه بهش علاقه داريد رو ميتونيد اضافه كنيد مثل قارچ،گل كلم،بروكلي،…


جوجه کباب  رژیمی 

مواد لازم:

سینه مرغ
لیمو ترش تازه یا ابلیمو
پیاز ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
نمک،زعفران،فلفل سیاه
روغن زیتون یا کنجد به مقدار لازم


طرز تهیه:

سینه مرغ را قطعات کوچک مربعی کرده و داخل مواد که شامل پیاز خلالی شده،ابلیمو یا لیمو ترش تازه ،نمک ،زعفران و فلفل سیاه و کمی هم روغن زیتون به مدت یک ساعت میخوابونیم و بعد ازیک ساعت جوجه ها رو به همراه فلفل دلمه ای و پیاز(اختیاری)به سیخ چوبی کشیده و در تابه دو طرفه به مقدار خیلی کم روغن میریزیم.بعد از اینکه جوجه ها رو چیدیم درب تابه رو گذاشته و با حرارت ملایم به جوجه ها زمان میدیم تا حسابی پخته و خوشمزه شوند.
مدت زمان پخت جوجه ها تقریبا نیم ساعت با حرارت کم می باشد، 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن