آشپزی سالم

طرزتهیه پروک گوشت

غذایی بسیار خوشمزه پرانرژی با طعم متفاوت

مواد لازم

آرد ⅖ پیمانه

تخم مرغ ۴ عدد

روغن ½ پیمانه

بکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری

آب ½ پیمانه

نمک ½ قاشق چای‌خوری

وانیل  مقداری


مواد لازم برای قسمت میانی:

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

سوسیس ۴ عدد

قارچ ۱ پیمانه

فلفل دلمه‌ای ۱ عدد

پیاز ۱ عدد

پنیر پیتزا ۲۵۰ گرم

جعفری ۲ قاشق سوپ‌خوری

رب گوجه فرنگیبه میزان لازم

نمک و فلفل به میزان لازم


طرز تهیه
ابتدا زرده‌هاى تخم‌مرغ را جدا کرده و نوک قاشق چای‌خوری وانيل اضافه کنید؛ با همزن‌دستى كمى مواد را هم بزنید، سپس آب را افزوده و روغن مايع را نيز اضافه کنید.
مواد را كمى هم زده، سپس نمک، آرد و بکینگ پودر را نيز افزوده و خمير را با دست ورز دهید تا نرم و یکدست شود؛ خيلى كم آرد مازاد را می‌توانید اضافه کنید.
خمير ورز داده شده را به سه قسمت مساوى تقسيم کنید (كل خمير ٦٠٠ گرم شد پس ٢٠٠ گرم براى هر چونه) و روى آن‌را با كيسهٔ فريزر و دستمال پوشانده و اجازه دهید تا در دماى محيط حدود يک ساعت استراحت كند.
آماده كردن مواد ميانی:
گوشت چرخ كرده را با پياز رنده شده كمى روغن تفت دهید، رب گوجه را اضافه کنید.
سوسيس را نگينى خرد کنید و به گوشت بی‌افزایید، كمى تفت داده سپس فلفل دلمه‌اى را نگينى خرد کنید و آن‌را همراه مواد تفت دهید. قارچ را که از قبل تفت داده‌اید و جعفرى هم که ریز ساطورى کرده‌اید را به مواد اضافه کنید؛ نمک، فلفل، ادويهٔ دل‌خواه و مقدارى پنير پيتزا را نيز افزوده، به اين ترتيب مواد ميانى آماده است و می‌توانید آن‌را كنار بگذارید. (اگر روغن اضافه داشته باشد، مواد را در صافى قرار دهید)
پخت خمير:
يكى از چونه‌ها را برداشته با وردنه، مستطيلى حدود ١٨×٢٥ سانتی‌متر باز کنید. سپس به سينى فر كه كاغذ روغنى انداخته و چرب كرده‌ايد انتقال دهید؛ (اندازهٔ سينى ٣٠×٤٠)
چونهٔ دومى را نيز به‌همين صورت باز كرده و در سينى قرار دهید سپس روى هر دو خمير چنگال زده و در فر از پيش گرم شده بگذارید تا نيم‌پز شود (طبقهٔ وسط فر با دماى ١٨٠ درجه). پس از حدود ده دقيقه وقتی خمیر كمى طلايى شد يكى از خمير‌ها را برداشته (خمير دومى حدود ٥ تا١٠ دقيقه داخل فر بماند تا كمى پخته شود) روى سينى قرار داده، كمى روى آن پنير پيتزا بپاشید، سپس از مواد ميانى روى خمير بریزید، باز پنير پيتزا بپاشید؛ خمير دومى را كه تقريبا پخته شده از فر در آورده و روى خمير اولى گذاشته، دوباره كمى پنير پيتزا پاشيده و مواد ميانى را روى آن پخش کنید و با دست روى آن‌را صاف كرده دوباره پنير بپاشید.
چونهٔ سوم خمير را با وردنه، باز کنید و نوارهای باريکی از آن جدا کرده و به‌صورت مشبک روى آن را تزيين کنید؛ سپس با زردهٔ تخم مرغ و زعفران حل شده رومال كرده و كمى كنجد سفيد پاشيده و دوباره در فر قرار دهید تا ادامهٔ پخت صورت گيرد و روى آن طلايى شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید