آشپزی رژیمی

طرز تهیه ناسی گورنگ اندونزیی

غذای اندونزیایی و مالایی در سراسر دنیا معروف شده غذایی که خیلی سریع با تفت دادن سبزیجات و برنج در آخر با نیمرو

مواد لازم

روغن ۲ قاشق غذا خوری

۱ عدد کوچک پیاز

۲ حبه سیر

۱ عدد هویج

۱/۲ عدد کوچک کلم سبز

۱۷۵ گرم برنج قهوه ای

۱ قاشق غذاخوری سس سویا

۱ عدد تخم مرغ

سس چیلی به دلخواه


طرز تهیه

۱- پیاز رو پوست بگیرید و نازک حلقه‌حلقه کنید.
۲- سیرها رو پوست بگیرید و ریز خرد کنید.
۳- هویج رو رنده کنید.
۴- کلم سبز رو به شکل نوارهای باریک خرد کنید.
۵- از برنج پخته استفاده کنید.

روغن رو در ماهیتابه‌ای روی حرارت بالا گرم کنید. پیاز رو در ماهیتابه بریزید و برای ۳ تا ۴ دقیقه تا نرم و کمی کاراملی بشه، تفت بدید. سیر رو اضافه کنید و برای ۱ دقیقه دیگه تفت بدید.هویج و کلم رو اضافه کنید و مواد رو برای ۱ تا ۲ دقیقه دیگه تفت بدین. برنج قهوه‌ای پخته رو اضافه کنید و با بقیه مواد کمی تفت بدید.سس سویا و قدری نمک و فلفل به مواد بزنید. میان مواد رو گود کنید و تخم‌مرغ رو در اون بشکنید. تخم‌مرغ رو در حدی که سفیده ببنده، بپزید.غذا رو در کاسه بزرگی بریزید و تخم‌مرغ رو روی اون بذارید. اگه خواستید اون رو به همراه سس چیلی میل کنی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن