آشپزی رژیمی

طرز تهیه پوره عدسی

پوره عدس با پخت متفاوت وخوشمزه سرشار ویتامین آهن

مواد لازم
عدس ۱۰۰ گرم
بلغور گندم ۱۵ گرم
سویا ۲۰ گرم
پیاز (چهارقاچ شده) ۱ عدد
موسیر (خردشده) ۱ عدد
جعفری (پاک و خردشده) ۵ گرم
فلفل سیاه (پودرشده) به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
روغن زیتون ۱ قاشق چای خوری
آب لیموترش به مقدار لازم
گوجه فرنگی مینیاتوری تعدادی برای تزیین


طرز تهیه
۱. فر را از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم و گرم کنید؛
۲. عدس خیس و آبکش شده، بلغور گندم خیس و آبکش شده، سویای خیس و آبکش شده، پیاز، موسیر، جعفری، نمک و فلفل را در قابلمه ای حاوی ۵۰۰ میلی لیتر آب ریخته و به مدت ۵۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزد و آبِ آن کاملاً کشی شود. پس از پخت، آن را از روی حرارت بردارید و با گوشت کوب برقی، بکوبید تا به صورت پوره درآید؛
۳. داخل ظرف نسوز مخصوص فر را با قلم موی مخصوص آشپزی، به روغن زیتون آغشته کنید. مایه آماده شده را در ظرف ریخته و سطح آن را با پشتِ قاشق، صاف کنید، سپس روی ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید و به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر گرم شده قرار دهید تا بپزد. پس از پخت، پوره عدسی را از فر خارج کرده و برش دهید، سپس آن را در ظرف موردنظر چیده، مقداری آب لیموترش روی آن بریزید و با گوجه فرنگی مینیاتوری تزیین و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن