آشپزی رژیمیآشپزی سالم

طرز تهیه چند نوع بشقاب رژیمی مرغ و کدوقارچ وهویج

غذا رژیمی ساده وخوشمزه مناسب برای کسانی که میخوان لاغرشوند

مواد لازم
کدو سبز خورشتی با پوست – ۲ عدد
گوجه فرنگی – ۲ عدد
مرغ ابپز شده – ۲ پیمانه
پودر سیر – به میزان لازم
نمک – به میزان لازم
فلفل قرمز – به میزان لازم
آب لیمو ترش تازه – نصف یک عدد
روغن زیتون – ۱ قاشق غذا خوری


طرز تهیه

برای درست کردن این غذای سالم و ساده باید گوجه فرنگی ها و کدوهاتون رو با پوست حلقه حلقه کنید.حالا ته تابه تون رو با اون یک قاشق روغن زیتون چرب کنید و کدوهاتون رو روش بچینید.
کمی نمک بپاشید و با حرارت کم و درب بسته بگذارید تا کمی طلایی بشند و بعد برشون گردونید و روشون رو گوجه های حلقه شده بچینید.
نمک و ادویه بزنید و درب بگذارید. من اسکلت مرغ رو گذاشتم پخت و عمدا زمان فیله کردن گوشت بیشتری روی استخون نگه داشتم و بعد پاکش کردم و اشکنه اش رو هم صاف کردم برای سوپ و گوشت پخته شده مرغ رو هم برای این غذا استفاده کردم.
توی یک کاسه گوشت تکه شده مرغتون رو با کمی نمک و فلفل و پودر سیر مخلوط کنید و روی گوجه فرنگی ها بدید.
۵ دقیق با در بسته بگذارید بپزه تا مزه مواد به خورد هم بره. بشقاب-رژیمی-مرغ-و-کدو-۲
در نهایت توی بشقاب بریزید و روش آب لیموی تازه بدید.
این غذا در کنار یک پیاله متوسط ماست کم چرب و خیار میتونه خیلی لذیذ باشه.اگه حتما باید نون بخورید میتونید کف دست نون سنگک کنارش میل کنید.مایل بودید میتونید کمی پودر موسیر به ماستتون بزنید و بیشتر لذت ببرید.این غذا یک غذای سالم و رژیمی برای وعده ناهار یا شام هست.


خوراک قارچ و هویج بخارپز
خوراک قارچ و هویج بخار پزخوراک قارچ و هویج بخار پز
مواد لازم:
قارچ …………………………… ۴۰۰ گرم

هویج …………………………. ۲ عدد بزرگ

پیاز ……………………………. یک عدد کوچک

فلفل دلمه ای ……………….. ۱/۲ عدد

روغن زیتون…………………. ۱ قاشق غذاخوری

نمک ، فلفل و زردچوبه …… به میزان لازم


طرز تهیه:کف ماهیتابه را با روغن چرب کنید. بهتر است از ماهیتابه رژیمی استفاده کنید. در صورت در دسترس نبود از ماهیتابه نچسب استفاده کنید تا مواد بدون سوختن بخارپز شوند.

پیاز ، قارچ، هویج و فلفل دلمه را در ماهیتابه ریخته و نمک و فلفل و زردچوبه را هم اضافه کنید . زیر حرارت را کم کرده و در ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید بخارپز شوند.

چون قارچ به اندازه کافی آب می اندازد نیازی به اضافه کردن آب نیست و تا آب قارچ کشیده شود خوراک شما نیز آماده است.


۲- فتوچینی با سبزیجات
فتوچینی با سبزیجاتفتوچینی با سبزیجات
مواد لازم:
فتوچینی یا ماکارونی نواری ………… ۲۵۰ گرم ( نصف بسته )
سیر ………………………………………..۵ حبه ( درسته با پوست ، شسته شده )
کدو سبز ………………………………… ۳ عدد
هویج ……………………………………… ۲ عدد
روغن زیتون …………………………….۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل ……………………………..به میزان لازم
مغر تخمه آفتابگردان ……………….. ۲ قاشق غذاخوری


طرز تهیه :
هویج ها و کدو ها را پوست گرفته و با پوست کن به صورت نوار های باریک و بلند ببرید .

آب را با کمی نمک به جوش آورده و سیبزیجات را به مدت ۱ دقیقه بجوشانید و آبکش کنید .

فتوچینی را در قابلمه آب جوشان و نمک ۱۰ دقیقه بپزید و آبکش کنید ولی روی آن آب سرد نگیرید .

در ماهیتابه روغن زیتون را گرم کرده سیر ها را در آن تفت دهید تا روغن طعم بگیرد و سپس فتوچینی و سبزیجات را یکی دو دقیقه تفت دهید و بعد در ظرف سرو ریخته روی آن مغز تخمه و فلفل و نمک بپاشید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن