دسر

طرز تهیه چند نوع دسر

دسر کاسه شکلاتی و  آبنبات پنیری و شکلات برزیلی وتافی کشدار خوشمزه وبسیار خوشمزه ومتنوع

دسر کاسه شکلاتی

موادلازم:

شیر کاکائو غلیظ ۳/۴ پیمانه
زرده تخم مرغ ۳ عدد بزرگ
شکر ۳ قاشق غذاخوری
خامه پرچرب ۱ و ۱/۲ پیمانه
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
کپسول مافین ۸ عدد
شکلات تخته ای آب شده ۳ پیمانه


طرز تهیه

ابتدا زرده های تخم مرغ را با شکر زده تا كاملا سفت و حجيم شود.یک دوم پیمانه خامه را به مواد زرده بیافزایید و کمی مخلوط کنید.شیر کاکائو را بجوشانید.تخم مرغ های زده شده را به آرامی به شیر اضافه کنید.مدام هم بزنید تا مواد یک دست و روان دربیاید. سپس از روی حرارت بردارید و صد گرم شکلات بنماری شده و وانیل را اضافه کنید و بگذارید تا خنک شود.

سه پیمانه شکلات بنماری شده و ۱ پیمانه خامه باقی مانده را به مواد خنک شده اضافه کنید.خوب هم بزنید.سپس از مواد شکلاتی داخل قالب های مافین بریزید. این کار را بهتر هست در دو مرحله انجام بدهید. بعد آن ها را داخل فریزر بگذارید تا خنک بشوند و خودشان بگیرند.
بعد از اینکه خودشان را گرفتند، از قالب مافین بیرون آورید.به این ترتیب دسر شکلاتی آماده می شود.در این دستور داخلش را با موس شکلاتی پر کرده ایم.


آبنبات پنیری

مواد لازم 

پنیر خامه‌ای نرم شده ۸۵ گرم
کره نرم شده ۱ قاشق غذاخوری
پودر قند ۳ پیمانه
اسانس نعناع ۳ قطره
رنگ غذایی خوراکی (اختیاری) به مقدار لازم


طرز تهیه:

ابتدا درون کاسه بزرگی، پنیر خامه‌ای، کره و پودر قند را با هم قاطی کنید.اسانس نعناع را به آن اضافه کنید و در صورت تمایل، رنگ مورد نظرتان را به مخلوط اضافه کرده و یا آن که همان طور سفید بزارید بماند.

بعد مواد را به شکل توپ‌های کوچکی درآورید. سپس آن‌ها را درون پودر قند بغلطانید.
آب نبات‌ها را روی کاغذ روغنی گذاشته و روی آن‌ها را با چنگال آغشته به پودر قند به صورت تخت درآورید. آب نبات‌ها را حدود دو ساعت روی کاغذ روغنی بگذارید خشک شوند، سپس آن‌ها را درون فریزر یا یخچال قرار دهید.برای ۱۰۰ قطعه آب نبات:

نکته

این آب نبات پنیری را درون قالب‌های مختلف می‌توانید بریزید و فرم دهید.

این تعداد.برای ۱۰۰ قطعه آب نبات:


شکلات برزیلی

مواد لازم :

شیرعسل :۱ قوطی
پودر کاکائو:۵ قاشق غذاخوری
کره :۲ قاشق غذاخوری
ترافل برای تزئین


طرز تهیه:

ابتدا شیرعسلی را همراه با پودر کاکائو و کره در قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا مواد غلیظ و به صورت خمیری نرم شود .بعد مخلوط شکلات غلیظ شده را درون ظرفی که چرب کرده اید بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود و خودش را بگیرد.بعد از اینکه مواد شکلات خنک شد دست خود را چرب کنید و از خمیر بردارید و در دست خود گرد کنید

سپس در ترافل شکلاتی بغلطانید و در کاغذهای مخصوص شکلات قرار دهید.
در صورت تمایل می توانید به جای پودر کاکائو و کره از یک بسته شکلات تلخ استفاده کنید. برای تزیین شکلات برزیلی نیز می توانید به جای ترافل شکلات ها را در پودر پسته , نارگیل و… بغلطانید و سپس سرو کن


تافی کشدار خوشمزه

مواد لازم:

شیر عسلی یک قوطی
وانیل کمی
زرده تخم مرغ دوعدد
کارامل یک بسته
اسانس کره
کره یک قاشق غذاخوری


طرز تهیه:

شیر عسلی را با یک زرده خوب هم زدم و روی حرارت کم گذاشتم و مرتب هم زدم تا جوش بیاید . برای آنهایی که مثل من از بوی تخم مرغ بدشون میاید باید بگویم اصلا بوی تخم مرغ نمیدهد. من اسانس گیاهی کره هم چند قطره ریختم. بعد یک قاشق غذاخوری کره را به وانیل اضافه کرده و بعد کارامل را ریختم،کارامل منظورم از آن کارامل های کوچک که داخل پاکت کرم کرامل هست.

مرتب هم زدم تا حالت کشدار بشود حرارت اگر زیاد باشد سفت میشود و اگر کم باشد شل میشود تقریبا بیست دقیقه زمان میبرد. وقتی که حالت و غلظتش مثل خامه شد بردارید بزارید خنک بشود بعد لوله کنید و با چاقو برش بدهید.به این ترتیب شکلات تافی های ما آماده سرو می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید