آشپزی ملل

طرز تهیه چند نوع تارت غذایی

دستور پخت چند نوع تارت غذایی سبک و خوشمزه تارت قارچ و پیاز و تارت سبزیجات

تارت قارچ و پياز

مواد لازم

نمك ۸/۱ قاشق چايخوري
آب يا شير ۱ پيمانه
قارچ ۳۰۰ گرم
كره ۱۲۵ گرم
پياز درشت ۱ عدد
خامه ۱۰۰ گرم
تخم مرغ كامل ۱ عدد
آرد ۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد


اين مقدار مواد براي ۵ نفر در نظر گرفته شده است .

طرز تهیه

آرد و كره را به شكل خرده نان درآورده زرده تخم مرغ و آب و نمك را اضافه كرده كه يك خمير بدست مي آيد . خمير را در يك سطح آرد پاشي ورز داده و پهن مي كنيم و داخل ظرف تارت پهن مي كنيم و با چنگال شيارهايي ايجاد كرده تا از پف كردن خمير جلوگيري كنيم .

پياز را تفت داده قارچ را اضافه كرده و روي خمير مي پاشيم . تخم مرغ و خامه را با چنگال مي زنيم و روي سطح مي ريزيم و داخل فر به مدت نيم ساعت در دماي ۱۸۰ درجه سانتي گراد مي گذاريم تا خمير پخته روي سطح طلايي شود . اين مقدار مواد براي ۵ نفر در نظر گرفته شده است .


تارت كوچك سبزيجات

مواد لازم

آرد ۳۰۰ گرم
پيكينگ پودر ۲ قاشق چايخوري
نمك ۲/۱ قاشق چايخوري
كره ۵۰ گرم
شير تقريباٌ يك ليوان
پياز ۱ عدد
هويج ۲ عدد
سيب زميني ۱ عدد
گوجه فرنگي ۲عدد
گوشت چرخ كرده ۱۵۰ گرم
روغن به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
پنير پيتزا ۲۰۰ گرم


طرز تهیه

آرد و پيكينگ پودر و نمك را مخلوط كرده و كره را با نوك انگشتان به خورد آرد مي دهيم سپس شير را در حدي اضافه مي كنيم تا چسبندگي خمير مناسب شود بعد خمير را نازك كرده و داخل قالب چرب شده قرار داده و با چنگال چند سوراخ روي خمير ايجاد مي كنيم و تارتها را در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتي گردا مي پزيم تا كمي طلايي شوند ( حدوداٌ ۱۵ دقيقه) .

پياز را با روغن كمي تفت داده و گوشت را اضافه كرده و سپس تمام سبزيجات خرد شده و نيم پز شده را اضافه مي كنيم و در آخر نمك و فلفل مي زنيم وقتيكه آب مواد كشيده شد و خوب پخت از روي حرارت برداشته و كمي پنير روي تارت پخته شده مي ريزيم و اين مواد را درون تارت پر مي كنيم و سپس روي مواد را با پنير پوشش مي دهيم و براي چند دقيقه در فر قرار داده تا پنير طلايي شود .


تارت فلفل دلمه ای

مواد لازم

فلفل دلمه‌ای رنگی خلال‌شده: ۳ عدد
سس سفید: ۲ پیمانه
سیر رنده شده: ۵ حبه
خامه: ۲ قاشق غذاخوری


طرز تهیه

ابتدا قالب را چرب کرده، سپس خمیر را به آرد آغشته و در سطح قالب پهن می‌کنیم. حالا روی خمیر را با چنگال سوراخ‌سوراخ می‌کنیم که بخار خمیر خارج شود. سپس خامه را با سس سفید مخلوط کرده و سیر رنده شده را همراه با پنیر پیتزا روی خمیر پخش می‌کنیم.

فلفل دلمه‌های رنگی را طبق سلیقه خود روی خمیر می‌چینیم. سپس تارت را به مدت ۲۵تا۳۰ دقیقه داخل فر قرار می‌دهیم تا آماده شود.

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید