آشپزی 3 سوتآشپزی سالم

طرز تهیه انواع کرپ

انواع کرپ بسیار خوشمزه ومتنوع کرپ با قارچ واسفناج وکرپ سوسیس وکرپ کالباس کرپ قارچ با سس

کرپ قارچ و اسفناج

مواد لازم

آرد گندم کامل نصف فنجان

نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

تخم‌مرغ بزرگ۳ عدد

شیر کم‌چرب نصف فنجان

روغن کانولا ۲ قاشق چای‌خوری

روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری

قارچ سه و سه‌چهارم فنجان

موسیردوسوم فنجان

رزماری۱ قاشق چای‌خوری

نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

اسفناج ریز ۱۵۰ گرم

آب گازدارنصف فنجان

پنیر۶ قاشق غذاخوری


طرز تهیه

آرد گندم کامل،یا آرد همه‌منظوره، نمک، تخم‌مرغ، شیر و روغن (یا کره) را در یک مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید و بهم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود. آن را در یک کاسه خالی کنید، رویش را بپوشانید و حداقل برای ۳۰ دقیقه یا یک شب در یخچال قرار دهید.

روغن را در یک تابه‌ نچسب بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. قارچ، موسیر، رزماری و نمک را اضافه کرده و بپزید. گاهی بهم بزنید تا قارچ‌ها نرم شوند و آب شان بیرون بیاید (حدود ۶ دقیقه). هربار یک مشت اسفناج اضافه کنید و بپزید تا کمی نرم شود (حدود ۴ دقیقه). درب تابه را بگذارید تا گرم بماند.

آب گازدار را به‌ آرامی با خمیر مخلوط کنید. یک تابه‌ نچسب بزرگ را با اسپری روغن چرب کنید و روی حرارت متوسط – بالا گرم کنید. یک‌سوم فنجان از خمیر را در وسط تابه بریزید و بلافاصله تابه را کج کنید و بچرخانید تا به‌طور یکنواخت کف آن پهن شود.

آن را تا زمانی که زیرش کمی قهوه‌ای شود، بپزید (حدود ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه). با استفاده از یک کف‌گیر پلاستیکی یا سیلیکونی ضد حرارت، لبه‌ آن را بلند کنید و سپس به‌سرعت کرپ رابا انگشتتان بگیرید و برگردانید. طرف دوم را حدود ۲۰ ثانیه بپزید تا قهوه‌ای شود. سپس آن را در بشقاب خالی کنید.

این کار را با بقیه‌ خمیر نیز انجام دهید. در صورت لزوم، روغن بیشتری اسپری کنید و کرپ‌های آماده شده را روی هم بچینید. اگر تابه شروع به دود کردن کرد، شعله را پایین بیاورید. کرپ‌ها را با یک حوله‌ آشپزخانه‌ی تمیز بپوشانید یا در فر ۲۰۰ درجه فارنهایت گرم نگه دارید.

هر کرپ را روی تخته‌ برش تمیز قرار دهید. یک‌سوم فنجان از مخلوط قارچ را در وسط آن پخش کنید. ۲ تا ۵ سانتی از لبه‌ها فاصله دهید. ۱ قاشق غذاخوری پنیر بز روی آن بریزید. کنار‌ه‌های آن را طوری تا کنید تا به شکل مربعی شود که یک پنجره در وسطش دارد. در صورت لزوم گوشه‌ها را فشار دهید تا شکلش را حفظ کند. این کار را برای بقیه‌ کرپ و مخلوط قارچ نیز انجام دهید. در صورت تمایل با رزماری تزئین کنید


 کرپ کالباس

مواد لازم:

تخم مرغ ۴ عدد
آرد ۱ لیوان
شیر ۱/۲ لیوان
کالباس ۲۰۰ گرم
پنیر چدار رنده شده ۱/۲ لیوان
نمک ۱/۸ قاشق چایخوری
فلفل سیاه مقدار لازم


طرز تهیه :

تخم مرغ ها و شیر را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا خوب مخلوط شوند.

آرد ، نمک و فلفل را اضافه کنید ، مخلوط کنید تا مواد نرم و یکدست شوند ( میتوانید برای اینکه رنگ کرپ طلایی تر شود به جای ۴ تخم مرغ کامل از ۸ زرده تخم مرغ استفاده کنید ).

ماهیتابه را چرب کنید و روی حرارت قرار دهید. مقداری از مایه کرپ داخل ماهیتابه بریزید و با حرکت دورانی داخل ماهیتابه پخش کنید تا به صورت لایه نازکی شود ، پس از اینکه کرپ کمی خودش را گرفت مقداری کالباس و پنیر رنده شده در مرکز کرپ بریزید.

پس از اینکه کرپ پخته شد دو طرف آن را روی کالباس و پنیر بیاورید تا با حرارت پنیر ذوب شود. سپس در ظرف بگذارید و همراه با نان سرو کنید.


کرپ سوسیس و پنیر

مواد لازم :

سوسیس ۵ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
پنیر پیتزا چند ورقه
تخم مرغ ۵ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پیاز ۲ عدد . سیر ۳ حبه
نمک و فلفل مقدار لازم


طرز تهیه :

پیاز و سیر را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا سبک شوند سپس فلفل دلمه ای و سیب زمینی نگینی خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا فلفل و سیب زمینی نرم شوند.

سوسیس ها و گوجه فرنگی ها را خرد کنید و به مواد اضافه نمائید و تفت دهید تا اب گوجه فرنگی کشیده شود.

تخم مرغ ها را درون کاسه ای بشکنید ، نمک و فلفل بزنید و مخلوط کنید سپس روی تمام مواد بریزید ، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تخم مرغ ها ببندند.

پس از بسته شدن تخم مرغ ها قابلمه را از روی حرارت بردارید و ورقه های پنیر را روی مواد قرار دهید ( پنیر با حرارت غذا اب میشود ) سپس غذا را سرو کنید.


 کرپ هندی با آرد سمولینا 

مواد لازم:

۱/۲ فنجان آرد سمولینا
۱/۲ فنجان آرد برنج
۲ ق غ آرد سفید یا آرد سبوس دار
۱ عدد فلفل سبز تند خوردشده
۱ عدد پیاز متوسط ریز خوردشده
۵ تا ۶ برگ کاری خورد شده یا ۱ ق چ ادویه کاری
۱ سانت زنجبیل رنده شده ( اختیاری)
آب یا ماست رقیق به میزان لازم ( حدود ۲ و ۱/۴ فنجان)
۹ تا ۱۰ عدد دانه فلفل سیاه سابیده
۱ق غ برگ گشنیز تازه خوردشده (اختیاریl)
نمک
۱ ق چ روغن مایع
۱/۲ ق چ دانه خردل
۱ ق چ دانه زیره
روغن برای سرخ کردن کرپ ها


طرزتهیه

آردهارو با پیاز و فلفل سبز و زنجبیل و فلفل سیاه مخلوط می کنیم.

۱ ق چ روغن رو در تابه داغ میکنیم و دانه های خردل رو توی روغن تفت میدیم بعد دانه های زیره و برگ کاری رو اضافه می کنیم. و سرخ می کنیم تا زیره قهوه ای بشه.

ادویه های سرخ شده رو همراه با روغنش به مخلوط اضافه می کنیم.

آب یا ماست رقیق رو به اندازه ای که خمیر کاملا” شلی بدست بیاد اضافه می کنیم. اگر خیلی شل شد کمی آرد برنج اضافه می کنیم.

سطح تابه رو با روغن چرب می کنیم

با یک ملاقه خمیر رو کم کم از کناره های تابه میریزیم

سطح تابه رو با خمیر میپوشونیم اگه قسمت بزرگی وسط خمیر خالی موند با خمیر پر می کنیم.

۱/۲ قاشق چایخوری روغن رو روی سطح کرپ پخش می کنیم. دوسا با سمولینا نسبت به آرد معمولی زمان بیشتری برای پخت نیاز داره.

وقتی یک طرف کرپ پخت و برشته و قهوه ای شد برمیگردونیم تا طرف دیگه هم بپزه


کرپ با سس قارچ

مواد لازم:

تخم مرغ: ۲ عدد
قارچ: ۴۰ گرم
آرد و شیر و کره و روغن: در توضیحات پیمانه ها ذکر شده است
پنیر رنده شده: ۳ قاشق غذا خوری
آب گاز دار: یک لیوان
سیر:یک حبه
جعفری: یک خوشه
نمک و فلفل و جوز هندی به میزان لازم


طرزتهیه

در ابتدا قارچها را برای نیم ساعت در آبگرم قرار دهید. برای تهیه کرپ در یک ظرف تخم مرغها را شکسته و کم کم ۸ عدد قاشق غذاخوری آرد را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. سپس یک لیوان شیر را به مخلوط آرد و تخم مرغ و سپس یک لیوان آب و کمی نمک را اضافه می کنیم. خمیر بدست آمده باید حالت رقیق داشته باشد و به مدت نیم ساعت آن را کنار بگذارید تا خودش را بگیرد.

بعد از نیم ساعت داخل یک تابه نچسب مقداری کره آبکرده و شروع به سرخ کردن کرپ ها می کنیم. یک ملاغه از مواد کرپ را داخل تابه می ریزیم تا کامل کف تابه را بصورت گرد و نازک پر کند. وقتی که کمی طلایی رنگ شد آن را زیر و رو می کنید تا اینکه طرف دیگر هم سرخ شود. برای سرخ هر کرپ تابه را خوب با کره چرب نمایید. با این مقدار پیمانه باید حدود ۱۲ تا ۱۴ کرپ بدست آید.

حال قارچها را از آب خارج کرده و آب آنرا بگیرید و سپس آنها را با ۲۰ گرم کره و۲ قاشق روغن و یک حبه سیر سرخ کنید. لازم به ذکر است اول سیر داخل روغن کمی سرخ می شود سپس قارچ به آن اضافه می شود و در مرحله آخر جعفری نمک و فلفل اضافه می گردد. درب تابه را گذاشته و با شعله متوسط آنها را بپزید.

ظرف دیگری روی اجاق گذارده و ۳۰ گرم کره را آبکرده و ۳۰ گرم آرد و سپس ۴۰۰ میلی لیتر شیر را اضافه کرده و خوب مخلوط نمایید تا سس بشاملی (سس سفید) یکدست حاصل شود. از روی شعله برداشته، نمک و فلفل و نوچه مسکاتا را اضافه نمایید. ظرف دیگری برداشته و ۳ قاشق از سس بشامل را با ۲/۳ از قارچها و ۳ قاشق پنیر رنده شده مخلوط کنید.

سس تهیه شده را روی کرپ ها ریخته و پخش کنید وسپس کرپ ها را لوله کرده و داخل ظرف فر که با کره چرب شده بگذارید. مقدار سس بشامل باقی مانده را با خامه رقیق کنید و روی تمام کرپ ها بریزید. کمی کره آب شده هم بر روی مواد بریزید و آنها را برای ۱۵ دقیقه داخل فر گزارید. قبل از سرو کرپها باقی مانده قارچها را روی آنها بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید