آشپزی گیاهی

طرز تهیه چند نوع لقمه بدون گوشت مخصوص گیاهخواران

لقمه قارچ و گردو لقمه توفو و برگ کاهو یک غذای ژاپنی ولقمه  سوخاری سبزیجات

مواد لازم لقمه  قارچ و گردو

گوجه خشک خرد شده نصف لیوان

گردو ۱ لیوان

قارچ خرد شده ۱ لیوان

پودر زیره ۱ قاشق چایخوری

سیر خرد شده ۱ عدد

فلفل کاین ¼ قاشق چایخوری

آندیو برای سرو

پیازچه خرد شده برای سرو


طرز تهیه لقمه های قارچ و گردو :
بهتر است برای صرفه جویی در زمان از قارچ کنسروی استفاده کنید ولی در صورتی که قارچ کنسروی نداشتید قارچ ها را بعد از شستشو تکه تکه کرده و در آب نمک در حال جوش ۱ قاشق آبلیمو اضافه نموده سپس قارچ را درون آب جوش ریخته و ۲ تا ۵ دقیقه بجوشانید سپس آبکش کرده و کناری بگذارید تا آب اضافه شان گرفته شود.

تمام مواد را در غذا ساز ریخته و هم بزنید تا خرد شود.

مراقب باشید بافت مواد از هم نپاشد و حالت خمیری به خود نگیرد.

به اندازه کافی از مواد برداشته و روی برگهای آندیو را با مخلوط قارچ و گردو بپوشانید و سپس رویشان پیازچه خرد شده بپاشید.

نکته.
قارچ منبع پروتئین های گیاهی و اسید فولیک است و معمولا جایگزینی مناسب برای گوشت محسوب می شود.

لقمه های قارچ و گردو یک غذای کامل گیاهی محسوب می شود.

ترکیب قارچ و گردو تقریبا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن از جمله پروتئین گیاهی، مواد معدنی ، اسیدهای چرب سالم را برای شما تامین می کند.

قارچ ۱۰۰گرم ۲۷ کالری


لقمه توفو و برگ کاهو یک غذای ژاپنی

مواد لازم

۲۰۰ گرم مرغ چرخ کرده (یا سویا )

۲ قاشق غذاخوری روغن کنجد

۱ قاشق چایخوری زنجبیل

۳ قاشق چایخوری نشاسته سیب زمینی

۸ برگ کاهو

۳۰۰ گرم توفو

۱ قاشق غذاخوری نشاسته سیب زمینی زنجبیل رنده شده سس سویا سرکه


طرز تهیه لقمه های توفو

طرز تهیه
برگ های کاهو را پس از شست و شو به طور کامل خشک کنید تا همه رطوبت آن ها گرفته شود. توفو را به مدت ۲ دقیقه درون مایکروفر با قدرت ۵۰۰ وات قرار دهید. سپس به مدت ۲۰ دقیقه روی یک سطح صاف بگذارید تا آب اضافه آن گرفته شود. در یک کاسه، توفوی آبکش شده، مرغ چرخ کرده ، روغن کنجد و نشاسته سیب زمینی را با یکدیگر مخلوط کنید. ۱ قاشق غذاخوری نشاسته سیب زمینی را روی برگ های خرد شده کاهو بریزید. از مخلوط مرغ به اندازه یک نارنگی بردارید، در دست قلقلی کنید. سپس آن را روی کاهوهای خرد شده بگذارید تا همه سطح مواد را بپوشاند. همه قلقلی های کاهو را درون تابه پیرکس بچینید و روی آن ها سلفون بکشید. ظرف را به مدت ۶ دقیقه درون مایکروفر با قدرت ۵۰۰ وات بگذارید. روی آن ها زنجبیل رنده شده بریزید و با سرکه و سس سویا سرو کنید.


لقمه  سوخاری سبزیجات

مواد لازم (۲۰ تا ۲۵ عدد)

۱ عدد سیب زمینی شیرین

۱ عدد هویج

نصف یک بوته کلم بروکلی

۱ عدد کدو سبز   ⅓ پیمانه پودر سوخاری ۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه ۱ قاشق

۱ قاشق چایخوری نمک

⅓ پیمانه پنیر پارمسان

⅓ پیمانه پودر سوخاری ۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه

۱ فاشف چایخوری پودر پیاز ۱ قاشق چایخوری پودر سیر

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱ عدد تخم مرغ


طرز تهیه لقمه های سوخاری

طرز تهیه
فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. کدو سبز، سیب زمینی شیرین، هویج و بروکلی را رنده ریز کنید. آن ها را درون یک کاسه متوسط بریزید، نمک بپاشید و هم بزنید. ۲۰ دقیقه آن ها را کنار بگذارید تا آب بیندازند. سبزیجات را درون یک دستمال تمیز بریزید و فشار دهید تا همه آب اضافه آن ها از میان پارچه بیرون بیایید. سبزیجات را دوباره درون کاسه بریزید. پنیر پارمسان ، پودر سوخاری، فلفل، نمک، پودر پیاز، پودر سیر، روغن زیتون و تخم مرغ را بیفزایید و هم بزنید. در ادامه ی پخت سپس به اندازه یک نارنگی از مواد برداشته، در دست قلقلی کنید. سپس به شکل مکعب فرم دهید و درون سینی فر که از قبل چرب کرده اید، بچینید. سینی را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر بگذارید تا سبزیجات کاملا طلایی شوند. در میانه مراحل پخت، لقمه ها را برگردانید تا هر دو طرف آن ها به طور برابر سرخ شوند. این اسنک را می توانید با سس دلخواه خود سرو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن