آشپزی رژیمی

طرز تهیه چند نوع همبرگر رژیمی

پخت همبرگر رژیمی بسیار خوشمزه کم کالری برگر گیاهی با بلغور مرغ کبابی ومرغ سوخاری

همبرگر گیاهی بلغور 

همبرگر گیاهی بلغور را بدون استفاده از گوشت تهیه و همراه با سبزیجات تازه . به جای یک دسته پیازچه می توانید از ۴ ساقه تره فرنگی استفاده کنید.

مواد لازم

لوبیا چیتی پخته :۴۰۰ گرم
بلغور :نصف پیمانه
خرده نان یا پودر سوخاری :¼پیمانه
نان همبرگر سبوس دار :۴ عدد
پیازچه :یک دسته
تخم مرغ :یک عدد
هویج :یک عدد
روغن مایع گیاهی :۳ قاشق سوپ خوری
ارده :۲ قاشق سوپ خوری
فلفل قرمز :¼ قاشق چای خوری
مایونز :به مقدار لازم
کاهو : به مقدار لازم
نمک و فلفل :به مقدار لازم


طرز تهیه 

ابتدا باید لوبیا را از چند ساعت قبل خیس دهید. سپس آن را بپزید. در حین پخته شدن لوبیا ،بلغور را هم با کمی نمک و آب جوش مخلوط کنید و روی آن را بپوشانید و اجازه دهید تا نیم ساعت با آب جوش خیس بخورد و نرم شود تا حدی که قابل جویدن باشد.سپس آن را از صافی الک رد کنید تا آب آن کشیده شود.

با دست هم کمی رویش را فشار دهید تا آب بیشتری از آن خارج شود.

لوبیای پخته شده را هم از آب جدا کنید و با گوشت کوب له کنید. و یا میتوانید در غذا ساز بریزید و به صورت خمیری یکدست و نرم در بیاورید.

به لوبیای له شده تخم مرغ ، خرده نان ، بلغور ، پیازچه خرد شده ، هویج ، ارده ، نمک و فلفل سیاه و قرمز اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی به دست بیاورید. از مخلوط بدست آمده ۴ عدد همبرگر به ضخامت ۳ سانتی متر در بیاورید.تابه ای را روی حرار کم قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید تا گرم شود. سپس دو طرف همبرگرها را حدود ۵ تا ۸ دقیقه در روغن سرخ کنید تا رنگشان طلایی شود. همبرگر بلغور آماده شده را با سس و کاهو سرو کنید.


 چیکن برگر کبابی رژیمی 

مواد لازم 

سینه مرغ چرخ کرده (۳۰۰ گرم)
جعفری و گشنیز ریز شده (۲ قاشق غذاخوری)
پیاز رنده شده( ۲ قاشق غذاخوری)
زعفران دم کرده (یک قاشق مربا خوری)
زیره سبز (۱ قاشق مربا خوری)
نمک و فلفل و ادویه (به میزان لازم)


طرز تهیه 

برای درست کردن این چیکن برگر باید سینه مرغ را با پیاز رنده شده ، زیره سبز، زعفران دم کرده ، جعفری و گشنیز ریز شده و همچنین مقداری نمک و فلفل با هم مخلوط کنید و با دست خوب ور دهید.

تابه چدنی را روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. از مواد مخلوط شده به اندازه یک نارنگی بردارید و کمی سطحش را صاف کنید و داخل تابه قرار دهید.

با همان حرارت ملایم دو طرف برگر را سرخ کنید. به هیچ وجه هنگام سرخ کردن برگرها حرارت زیر تابه را کم نکید چون ممکن است گوشت آب بیندازد.بعد از اینکه دو طرف کباب را سرخ کردید باید حرارت را کم کنید تا برگرها مغز پخت شود.سپس میتوانید برگر پخته شده را لای نان و در کنار سبزیجات دیگر میل کنید.

 


برگر مرغ رژیمی

یک غذای رژیمی برای کسانی که نمیخواهند چاق شوند. ابتدا چربی های مرغ را بگیرید و آن را تا اندازه ای که زیاد خرد نشود، چرخ کنید. سپس مرغ ریز چرخ شده را درون یک کاسه بریزید.
مواد لازم 

مرغ بدون استخوان و بدون پوست : ۹۰۰ گرم
پودر سیر : ۱/۴ قاشق چای خوری
پیاز :۱ عدد
پودر سوخاری : ۶۰ گرم
آب : ۵ قاشق چای خوری
نمک و فلفل : به میزان دلخواه


طرز تهیه 

مرغ را بشویید و چربی های آن را جدا کنید و چرخ کنید.سعی کنید طوری چرخش کنید که خیلی له نشود.مرغ چرخ شده را با پیاز ریز خرد شده ،پودر سوخاری ، نان خردشده ،پودر سیر، کمی نمک و فلفل مخلوط کنید و با دست ورز دهید. مخلوط بدست آمده حالت چسبندگی ندارد .بخاطر همین آن را یک ساعت در یخچال قرار دهید. پس از گذشت این زمان مخلوط را از یخچال بیرون بیاورید و در اندازه های همبرگر حدود ۱۱ تا ۱۲ عدد همبرگر درست کنید.

سپس تابه ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن داخلش بریزید و همبرگر ها را سرخ کنید و بعد از ۴ تا ۶ دقیقه طرف دیگر همبرگر را سرخ کنید .


“همبرگر کبابی” رژیمی 
.
مواد لازم 

گوشت چرخ کرده :۳۰۰ گرم
پیاز رنده شده :۲ قاشق غذاخوری
جعفری ریز شده :۲ قاشق غذاخوری
ادویه :دلخواه کمی
نمک و فلفل :کمی


طرز تهیه 

تمام مواد رو باهم مخلوط کنین . یک تابه چدنی رو بذارین روی حرارت داغ بشه . از مواد به اندازه نارنگی بردارین و توی تابه بذارین . حرارت رو کم نکنین چون گوشت آب میندازه . یک طرف که کبابی شد ، طرف دیگه رو کباب کنین . حالا پس از اینکه دوطرف کبابی شد ، برای اینکه مغزپخت بشه میتونین حرارت رو هم کنین . از سبزیجات تازه برش بدین و کنار غذا با سس ها و چاشنی های رژیمی سرو کنید.

نکات
بهترین گوشت برای همبرگر مخلوطی از گوسفند و گوساله (و البته هردو بدن چربی )هست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن