Uncategorizedغذای اصلی

طرز تهیه چند نوع پنه مرغ وپاستا

بسیار خوشمزه ومتنوع پنه مرغ و قارچ با سس سفید و پنه مرغ پاستا پنه مرغ با سس آلفردو

 

پنه مرغ و قارچ با سس سفید

مواد لازم:

پاستای پنه به ازای هر نفر ۱۰۰ گرم

سیر به اندازه ی هر نفر، یک حبه (بسته به سلیقه کم یا بیشتر)

سینه ی مرغ برای چهار نفر، یه سینه مرغ بزرگ

قارچ به ازای هر سینه مرغ ۳۵۰ گرم

کره ۲۰ گرم به ازای هر سینه مرغ

آبلیمو مقدار آبلیمو کاملاً سلیقه ایه(۱ قاشق غذا خوری برای هر سینه مرغ)

پنیر گودا یا موتزارلا رنده شده برای روی غذا

برای سس سفید:

شیر یه لیوان و نیم

خامه به ازای هر نفر،۱ قاشق غذاخوری خامه استفاده کنین.(در صورتیکه پر چرب دوست داشته باشید)

کره به ازای هر لیوان شیر، ۵۰ گرم کره

آرد سفید گندم یه قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به میزان کافی


طرز تهیه:

سینه مرغ رو به قطعات ۲*۲ سانتی متر خورد کنید.

قارچ هاتون رو ورقه های کلفت برش بزنید.

مرغ ها را با کره تفت بدهید.

سیرها را رنده کنید و بعد به مرغها اضافه کنید و همراه با آنها تفت بدید.

مرغها که تفت خورد شعله رو کم کنین و بذارین آروم مرغ حرارت ببینه.نمک و فلفل و آبلیمو رو هم می تونین توی این مرحله اضافه کنین. اگه شعله کم باشه مرغ آب میندازه و توی همون آب کم کم می پزه.بهش حدود یه ربع تا بیست دقیقه وقت بدین و بعدش قارچ ها رو اضافه کنین. قارچ ها بازم خودشون به غذا آب میدن. تا این مرحله دیگه آب مرغ تقریبن تموم شده و باز دوباره فرصت هست که توی آب قارچ بیشتر پخته بشه. عجله نکنین. از آب انداختن غذا هم نترسین. یادتون باشه که شعله رو کم نگه دارین. لازم هم نیست که درش رو بذارین. (میشه به جای کره از روغن زیتون هم استفاده کرد.)

در همین حین، یه قابلمه دیگه آب بذارین جوش بیاد و بعد کمی نمک و روغن بهش اضافه کنین و پاستاها رو بذارین که بجوشن توی آب. روی بعضی از بسته های پاستا زمان لازم برای جوشیدن شون نوشته شده ولی به نظر من بهترین منبع تشخیص خودتون هستین. بعد از چند دقیقه یه دونه پاستا بردارین و بذارین زیر دندون تون. حواستون باشه که قرار نیست دوباره عین ماکارونی اینو دم بذارین، پس وقتی آبکشش کنین که کاملن زیر دندون پخته به نظر بیاد.

حالا توی یه ظرف دیگه، ترجیحاً یه قابلمه کوچیک نسوز ، حدود ۵۰ گرم کره بندازین و وقتی نرم شد، بهش یه قاشق آرد اضافه کنین و هم بزنین. خیلی کم. ده ثانیه هم کافیه. بعد شیر رو اضافه کنین و هم بزنین تا غلیظ شه. شعله زیرش هم ملایم باشه. نه کم، نه زیاد. حواستون باشه که شیر تا یه لحظه ای خیلی رقیقه و یهو در یه لحظه غلیظ میشه. خامه رو کنار دستتون بذارین. وقتی دیدین شیر غلیظ شد، تقریبن مثل فرنی، خامه رو اضافه کنین و خاموشش کنین و هم بزنین تا یه دست بشه. همون حرارت خود شیر برای خامه کافیه و حرارت دیگه ای لازم نداره. (می تونین همون اولش که کره رو انداختین توی ظرف، یه خورده هم سیر اونجا اضافه کنین که سس تون بو و مزه سیر بگیره.)

آخر سر، سس سفید رو با مرغ و قارچی که اونور پختین قاطی کنین ( البته اگر هم بخواهید سس شیر بیشتر مزه دار شود میتوانید زودتر سس را آماده کنید و به مدت ۵ دقیقه بگذارید با مرغ و قارچ بپزد اما مراقب باشید ته نگیرد.) و بعد پاستای آبکش شده رو بریزین توی بشقاب و روش سس بریزین یا پاستا را در ظرف سس و مرغ و قارچ بریزید و خوب هم بزنید تا کل پاستا به سس آغشته شود(این کار سلیقه ایه)

پنیر رنده شده را روی غذا بریزید و در صورت نیاز برای ۵ تا ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر آب بشه.

حواستون باشه که وقتی سس سفید تون حاضر شد، بقیه ی قسمت ها باید حاضر شده باشن چون سس سریع سرد میشه و خودشو می گیره و باید همونطور داغ، داغ سرو بشه.


 پنه مرغ پاستا پنه مرغ با سس آلفردو

مواد لازم

یک بسته پاستای پنه

دو عدد سینه ی مرغ متوسط

نصف فنجان کره و سیر رنده شده

۲۰۰ گرم خامه

۱/۳ فنجان پنیر پارمسان (رنده شده)

قارچ خورد شده به میزان دلخواه

نمک و فلفل سیاه – گوجه گیلاسی


طزرتهیه پنه ی مرغ آلفردو

پنه را آب کش کنید و آماده کنید. در زمانی که پنه در حال حاضر شدن است، دو عدد سینه مرغ را قیمه ای خورد کنید و داخل ماهی تابه بریزید و تفت بدهید. وقتی مرغ ها کمی تفت خورد، کره و سیر را اضافه کنید و باز هم تفت بدهید. بعد از اینکه مطمئن شدید مرغ ها مغزپخت شده اند، زیر اجاق را کم کنید و قارچ ها را اضافه کنید. کمی نمک و فلفل هم برای طعم دادن خوراک خوب است. بعد از اینکه کمی تفت خورد، آن را خاموش کنید تا به سراغ سس آلفردو برویم.


پاستا با سس پستو و مرغ گریل

مواد لازم

مرغ گریل: ۲ عدد سینه مرغ بدون پوست و استخوان

۲/۱ قاشق چایخوری نمک

۲/۱ قاشق چایخوری فلفل

۵۰۰ گرم پاستا ۱ پیمانه

پستو ریحان ۱ پیمانه

گوجه گیلاسی نصف شده

۴/۱ پیمانه ریحان تازه خرد شده

پنیر پارمزان به میزان لازم


طرز تهیه

تهیه این پاستای خوشمزه با سس پستو: سینه مرغ رو با نمک و فلفل مزه دار کنید و هر سمت آن را ۵ تا ۷ دقیقه با حرارت متوسط گریل کنید، بعد مرغ های گریل شده رو خرد کنید. وقتی مرغ ها در حال گریل شدن هستند، پاستا رو داخل آب جوش بریزید تا بپزد، مراقب باشید زیادی نرم و له نشود. وقتی پاستا آماده شد داخل آبکش بریزید. در یک کاسه بزرگ پستو، پاستا و مرغ رو با هم مخلوط کنید و داخل یخچال قرار دهید تا پاستا به خوبی طعم بگیرد. قبل از سرو کردن گوجه و ریحان رو مخلوط کنید و با مقداری پارمزان روی پاستا بریزید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید