نان

طرز تهیه چند نوع کلوچه رژیمی خانگی

انواع کلوچه برای افرادی که سلامتی برایشان مهم کلوچه نارگیلی رژیمی و کلوچه گردویی بدون گلوتن و کلوچه رژیمی بدون شکر

کلوچه نارگیلی رژیمی

. کلوچه های نارگیلی  سرشار از فیبر، پروتئین و چربی سالم هستند در حالی که کربوهیدرات کمی دارند. به این ترتیب، این کلوچه ها کتوژنیک هستند.

مواد لازم:

یک و نیم فنجان نارگیل خرد شده
نصف فنجان دانه آفتابگردان – خام، بی نمک
نصف فنجان پودر پروتئین
یک قاشق چای خوری وانیل
یک چهارم فنجان عسل
یک قاشق چایخوری دارچین
دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ذوب شده
یک هشتم فنجان آب تصفیه شده


طرز تهیه:

قبل از شروع به کار فر را روی دمای ۳۰۰ درجه تنظیم کنید.
تخمه آفتابگردان (یا انواع دیگر دانه ها) را در یک مخلوط کن / غذاساز / خردکن تا حدی ریز کنید.
تمام مواد را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. اگر خمیر بیش از حد خشک است، یک قاشق غذا خوری دیگر روغن نارگیل ذوب شده و یا کمی آب بیشتر اضافه کنید تا خمیر به غلظت مناسب برسد.
از خمیر یک قاشق پر بردارید و بر روی سینی فر که با کاغذ روغنی آن را پوشانده اید، قرار دهید.
به آرامی خمیر کلوچه را با چنگال فشار دهید تا صاف شود.
کلوچه ها را حدود ۱۵ دقیقه یا تا وقتی که به رنگ قهوه ای طلایی دربیایند، داخل فر بپزید.
قبل از مصرف ۱۰-۱۵ دقیقه اجازه دهید تا کلوچه ها خنک شوند.

طرز تهیه کلوچه های نارگیلی برای افرادی که رژیم دارند:

اگر مبتلا به دیابت هستید، می توانید برای کاهش بار گلیسمی به جای عسل از استویای ارگانیک استفاده کنید. یک چهارم فنجان عسل تقریبا برابر با نصف قاشق چایخوری استویای مایع یا پودری است.

افراد گیاهخوار می توانند عسل را با شربت افرا در نسبت یک به یک در هر دستور غذایی جایگزین کنند.
می توانید تخمه کدو (یا هر دانه دیگری) را جایگزین تخمه آفتابگردان کنید تا کلوچه های شما تا حدی قطور تر شوند. یا می توانید ۲ فنجان نارگیل خرد شده استفاده کنید و به طور کامل از دانه ها صرف نظر کنید.

همچنین می توانید با توجه به ذائقه خود، تغییراتی در این دستور به وجود بیاورید.
شما می توانید از این کلوچه های کم چرب با پروتئین بالا، به عنوان صبحانه یا یک میان وعده سالم لذت ببرید. اگر کودک خردسال در خانه دارید، از این میان وعده های خانگی به جای تنقلات مضر استفاده کنید.


کلوچه گردویی بدون گلوتن

مواد لازم

آرد سفید بادام: ۱/۲ ۲ فنجان

نمک : ۱/۲ چایخوری

جوش شیرین ۱/۴ چایخوری

گردوی بو داده و خرد شده: ۱ فنجان

عسل : ۵ قاشق غذاخوری

کره نرم شده: ۱/۲ فنجان

وانیل : ۱/۴ چایخوری


طرز تهیه:

در ظرفی بزرگ آرد بادام، نمک ، جوش شیرین و گردو را مخلوط کنید.

در ظرف کوچکتری عسل ، کره و وانیل را با همزن هم بزنید.- مواد خشک و تر را با هم مخلوط کنید.

روی یک سینی کاغذ پوستی پهن کنید و خمیر را وسط آن قرار دهید.

آن را به شکل مستطیل به قطر شش سانتی متر باز کنید.

سینی را یک ساعت در فریزر قرار دهید تا زمانی که خمیر سفت شود.

سپس از فریزر بیرون آورده، کاغذ پوستی را از آن جدا کنید و خمیر را به صورت ورقه های سه میلی متری ببرید.

روی سینی فر کاغذ کاغذ پوستی پهن کنید.

ورقه های خمیر را روی آن بچینید.

سینی فرا در فر با حرارت ۱۷۵ درجه ی سانتیگراد (۳۵۰ درجه ی فارنهایت )قرار داده ، به مدت ۱۰ – ۷ دقیقه بپزید.

تا زمانی که سطح آن طلایی رنگ شود.

پس از سرد شدن سرو کنید .

می توانید برای تزیین از گردوی نصف شده روی کلوچه هایتان قبل اینکه در فر قرار دهید در آخر استفاده کنید.

نکته

 زمان پخت : ۷ تا ۱۰ دقیقه

تعداد نفر : ۲۴ عدد کلوچه


کلوچه رژیمی بدون شکر

مواد لازم:

تخم مرغ-۲ عدد
شیره انگور-۱/۲ پیمانه
آرد سبوس دار-۲ پیمانه
کره ذوب شده-۶۰ گرم
بیکینگ پودر-۲ قاشق چای خوری
وانیل-۱ قاشق چای خوری
پودر دارچین-۰ به مقدار لازم
پودر هل-۰ به مقدار لازم


طرز تهیه

تخم مرغ و شیره انگور را با همزن ۵دقیقه خوب بهم میزنیم کره ی ذوب شده را نیز اضافه کرده بهم زدن ادامه میدهیم .

آرد ، پکینگ پودر بقیه مواد خشک را الک کرده به مواد اضافه میکنیم تا وقتی مخلوط شد بهم میزنیم .

.داخل فر از قبل گرم شده ۱۶۰درجه مدت۱۵-۲۰ دقیقه با کنترل میگذاریم.

مایع آماده رو توی کپسول به اندازه یک قاشق غذا خوری  میریزی

نکته

زمان پخت:۲۰ دقیقه

تعداد:۴ نفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن