کیک و شیرینی

عیدانه ۱۴۰۰ با کی آشپزه

طرز تهیه شیرینی زعفرانی شب عید بسیار خوشمزه و آسان

مواد لازم

آرد : ۲ لیوان

شکر : ۳/۴ لیوان شکر

تخم مرغ : ۲ عدد

زعفران :۲ ق غ

روغن جامد : نصف لیوان

بکینگ پودر : ۱/۴ قاشق چای خوری

وانیل : ۱/۸ قاشق چایخوری

نمک : ۱/۸ قاشق چایخوری

پسته : برای تزئین


طرز تهیه 

ابتدا در ظرفی شکر را به همراه روغن و زعفران دم کرده بریزید سپس با کمک یک همزن این مواد را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و شکر کمی آب شود.
بعد از اینکه شکر کمی آب شد تخم مرغ ها را به شکر هایتان اضافه کنید و هم بزنید تا مایه شیرینی کشدار شود. برای این کار بهتر است از همزن برقی استفاده کنید در صورت نبود همزن برقی می توانید از همزن دستی استفاده کنید ولی باید سرعت حرکات خود را بالا ببرید.

ظرف دیگری بردارید و آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک درون آن الک کنید بعد از اینکه این مواد را الک کردید آرد الک شده را به آرامی و کم کم به مواد شکر اضافه کنید و هم بزنید تا این مواد کاملا به خورد هم بروند و ترکیب شوند بعد از اینکه مایه شما به طور کامل حاضر شد می توانید مقداری پسته درون این مواد بریزید و خوب ترکیب کنید.

سینی فر را خارج کرده و فر را در دمای ۱۸۰ روشن کنید و بگذارید تا فر گرم شود.روی سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و با کمک یک قاشق به اندازه مناسب مایه شیرینی بردارید و روی سینی فر بگذارید سعی کنید حالت مایه شما فرم نیم دایره داشته باشد می توانید وسط این مایه مقدار خیلی کمی پودر پسته یا پسته خرد شده بریزید.

سینی را حدود ۱۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا شیرینی ها بپزند و طلایی شوند. بعد از پخت شیرینی ها آن را از فر خارج کرده و بگذارید تا خنک شوند بعد از آن شیرینی ها را از روی کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرفی که دوست دارید آن را بچینید این شیرینی تا چند روز قابل مصرف می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید